pu
door puravida_1 Dec 4, 2008 om 18:12
Geldzaken & recht

Incassobureau moet mij geld terugbetalen maar, ze doen het niet!

Wat moet ik doen om mijn geld terug te krijgen van een incassobureau??

Klinkt misschien raar maar ik ben al zeker 9weken bezig om mijn 61euro terug te krijgen van een incassobureau maar, krijg het maar niet.....wat moet of kan ik doen????

Eevn kort uitleggen; het gaat om een zaak die is afgerond...beruste al op een misverstand! Maar, goed kreeg ineens een brief dat ik 61euro moest betalen voor 2okt anders zou er een deurwaarder komen. Kreeg de brief op 1okt....schrok hiervan en betaalde maar gelijk via internet. De dag daarna keek ik mijn administratie na en bleek het niet te kloppen. Dag daarna gebelt, ze hadden fout gemaakt en zeiden dat het binnen 6weken terugbetaald zou worden.

Dik 6weken gewacht en toen maar eens gebelt en nog eens gebelt en nog eens. Ze konden niet terugvinden dat ik dat bedrag betaald had. Fax gestuurd met kopie afschriften. Daarna weer gebelt. Leidinggevende geeist aan de telefoon te komen. Met haar afgesproken dat we nog maals een mail zouden sturen met het verhaal en de afschriften van betaling. En nu zijn we weer een week verder.....niets gehoord......

Wat moet een eerlijke burger doen om haar geld terug te krijgen?? En als ze geld van jou willen beginnen ze al heel snel te dreigen.

Misschien anders maar zelf een incassobureau inschakelen?

4988 11 Rapporteer

ve
door verwijderd - Dec 4, 2008 om 18:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag puravida,

Inderdaad!, zelf een incassobureau inschakelen.

Zie:

Incassobureau óók voor particulieren: DirectIncasso

Het komt geregeld voor dat particulieren (de gewone consument dus) niet bij een incasso-bureau terecht kunnen als ze een vordering op een andere particulier of firma hebben. Bij onderstaand incasso-bureau kunnen ze dan wél terecht. Dit incasso-bureau werkt op basis van no cure no pay tot aan een maximum van € 750,-. Daarboven betaal je maar € 29,50 en altijd na overleg andere kosten. Wel is het zo dat als dit incassobureau er bij de debiteur niet in slaagt (maar dat komt bijna niet voor) het verschuldigde bedrag te innen, je dossierkosten dient te betalen a raison van € 31,50 per geval.

Als tussenoplossing bieden zij ook de Laatste Sommatie Service aan. Een brief namens de klant geschreven door DirectIncasso, waarin zij de debiteur sommeren het bedrag alsnog over te maken zonder tussenkomst van het incassobureau. Grote kans dat de debiteur alsnog de ernst van de situatie dan inziet en de mogelijkheid aangrijpt om buiten het incassobureau om te betalen (in 85% van de gevallen lukt dat).

Contactgegevens DirectIncasso

DirectIncasso

Postbus 95
6800 AB
Arnhem

Bezoekadres:
Nieuwe Stationsstraat 10
6811 KS Arnhem

Algemeen tel: +31 (0) 26 - 3724 404
Fax: +31 (0) 26 - 3723 360
Intake contactpersoon +31 (0) 26 - 3724 508 (dhr. Zweers)
Email:
info@nedincasso.nl

http://www.directincasso.nl/

Overige
KvK Handelsregister 09 14 63 32
BTW nummer NL 8139.70.209.B01

Sukses, groeten, Read3.

ve
door verwijderd - Dec 5, 2008 om 14:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wat mijn ervaring met incasso-buro's betreft het volgende:

Zoals u al wel gemerkt zult hebben bestaat de 'eerste barrière' van mensen aan de telefoon uit lieden die eigenlijk weinig weten van uw zaak en u zo snel mogelijk en eventueel met loze beloften proberen tevreden te stellen. Zelf heb ik de ervaring dat als je weet door te dringen tot de hogere 'echelons' daar mensen zitten die wel weten waar het over gaat en je ook proberen te helpen. Gewoon doorgaan dus met het proberen de leidinggevenden te benaderen en je niet met een kluitje in het riet laten sturen. Succes !!

Dellie

ve
door verwijderd - Dec 5, 2008 om 14:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo.

als jij nog geld van hun moet terug ontvangen, moet jij even bij een advocaat langs gaan die schrijft hun even aan en dan heb jij je geld heel snel terug, want hoe langer het duurt hoe meer rente zij jou zouden moeten betalen, en dan kan je ook het zelfde eisen zo als zij dat ook doen.

reageren zij niet op de brief van de advocaat dan zal het via gerechtelijke weg moeten.

of je dient schriftelijk een klacht in bij de ombudsman te Den-Haah want als jij recht heb op dat geld moet je het gewoon terug vorderen.

nou succes met deze zaak.

Groetjes Fred

ve
door verwijderd - Dec 5, 2008 om 14:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bel even met een deurwaarders kantoor bij u in uw woonplaats leg het geval voor (hier betaalt u geen kosten voor) en waarschijnlijk lost hij uw probleem binnen 5 min op (vaak ook zonder kosten)
Dus ook geen 35 euro dossier kosten een belletje en je weet alles
Een deurwaarder mag al zijn kosten verhalen op de debiteur.
Tuurlijk wel even vooraf een aangetekende brief met bericht van ontvangst waar u binnen 15 dagen (werkdagen) terug betaling eist van het incassobureau en dat u daarna u zonder waarschuwing vooraf uw vordering bij een deurwaarder neer legt.
Zal je eens zien hoe snel betaalt wordt
Incasso bureaus hebben geen macht deurwaarders wel
En dat weten incassobureaus
Incassobureau zijn is een vrij beroep wat u en ik ook mogen doen.
Deurwaarder niet.
Als een incassobureau geen resultaat haalt moet hij ook via een deurwaarder.
Dus u slaat gewoon een etappe over.
Werkt beter en sneller en goedkoper

ve
door verwijderd - Dec 5, 2008 om 15:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

Heel vervelend allemaal. Wat u ook kan doen is een brief naar de Kifid (KLACHTEN INSTITUUT FINANCIELE DIENSTVERLENING) sturen. Zie voor meer info  http://www.kifid.nl/dienstverleners/over+kifid

Dit orgaan kan onbehoorlijk gedragende financiele 'dienstverleners' zoals dit slecht functionerende incassobureau aanschrijven en manen tot het verrichten van een normale, wettelijk dekkende, handeling jegens u. In dit geval u uw eigen geld (met wettelijke rente plus door u gemaakte kosten) terug laten storten.

Meestal zijn dit soort bedrijven niet zo blij wanneer de Kifid wordt ingeschakeld als 'drukmiddel'.

Succes er mee.

ve
door verwijderd - Dec 5, 2008 om 15:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

Je kan ook contact opnemen met de Nederlandse Vereniging van Incassobureaus in Den Haag. In een gelijksoortig geval hebben ze kordaat ingegrepen. De NVI stelt dat dit soort praktijken niet in hun woordenboek voor mag komen.

ve
door verwijderd - Dec 5, 2008 om 16:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik was niet de vraagsteller, maar ben super-blij met de tip dat zelfs particulieren bij een vordering van een particulier stappen kan ondernemen! Ik heb direct contact gezocht! Dank je wel!

ve
door verwijderd - Dec 5, 2008 om 16:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als u gewoon naar uw bank toe gaat en daar vraagt of ze het terug kunnen laten storten dan is het zo gepiept zonder enige kosten.

Ik dacht dat dit tot zes maanden na dato kon maar even navragen kan geen kwaad.

ve
door verwijderd - Dec 5, 2008 om 18:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dat laatste klopt helaas niet. Uitsluitend machtigingen kunnen worden gestorneerd tot 1 maand na afschrijving. Als je zelf opdracht hebt gegeven tot betaling, dan storneert de bank in geen geval.

ve
door verwijderd - Dec 5, 2008 om 22:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hartelijk dank voor de reacties....hier kan ik vast wel wat mee!!

Zal laten weten hoe deze zaak verder afloopt.

Mvg PuraVida

ve
door verwijderd - Dec 11, 2008 om 19:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hartelijk dank nog voor de antwoorden!!

De brief lag al klaar maar, gelukkig hebben we uiteindelijk vandaag het geldbedrag terug gestort gekregen.....ze zagen dus toch in dat ze fout zaten en de leidingevende heeft haar werk goed uitgevoert

:-)