Incassobureau moet mij geld terugbetalen maar, ze doen het niet!
Wat moet ik doen om mijn geld terug te krijgen van een incassobureau??
Klinkt misschien raar maar ik ben al zeker 9weken bezig om mijn 61euro terug te krijgen van een incassobureau maar, krijg het maar niet.....wat moet of kan ik doen????
Eevn kort uitleggen; het gaat om een zaak die is afgerond...beruste al op een misverstand! Maar, goed kreeg ineens een brief dat ik 61euro moest betalen voor 2okt anders zou er een deurwaarder komen. Kreeg de brief op 1okt....schrok hiervan en betaalde maar gelijk via internet. De dag daarna keek ik mijn administratie na en bleek het niet te kloppen. Dag daarna gebelt, ze hadden fout gemaakt en zeiden dat het binnen 6weken terugbetaald zou worden.
Dik 6weken gewacht en toen maar eens gebelt en nog eens gebelt en nog eens. Ze konden niet terugvinden dat ik dat bedrag betaald had. Fax gestuurd met kopie afschriften. Daarna weer gebelt. Leidinggevende geeist aan de telefoon te komen. Met haar afgesproken dat we nog maals een mail zouden sturen met het verhaal en de afschriften van betaling. En nu zijn we weer een week verder.....niets gehoord......
Wat moet een eerlijke burger doen om haar geld terug te krijgen?? En als ze geld van jou willen beginnen ze al heel snel te dreigen.
Misschien anders maar zelf een incassobureau inschakelen?
Dag puravida,
Inderdaad!, zelf een incassobureau inschakelen.
Zie:
Incassobureau óók voor particulieren: DirectIncasso
Het komt geregeld voor dat particulieren (de gewone consument dus) niet bij een incasso-bureau terecht kunnen als ze een vordering op een andere particulier of firma hebben. Bij onderstaand incasso-bureau kunnen ze dan wél terecht. Dit incasso-bureau werkt op basis van no cure no pay tot aan een maximum van € 750,-. Daarboven betaal je maar € 29,50 en altijd na overleg andere kosten. Wel is het zo dat als dit incassobureau er bij de debiteur niet in slaagt (maar dat komt bijna niet voor) het verschuldigde bedrag te innen, je dossierkosten dient te betalen a raison van € 31,50 per geval.
Als tussenoplossing bieden zij ook de Laatste Sommatie Service aan. Een brief namens de klant geschreven door DirectIncasso, waarin zij de debiteur sommeren het bedrag alsnog over te maken zonder tussenkomst van het incassobureau. Grote kans dat de debiteur alsnog de ernst van de situatie dan inziet en de mogelijkheid aangrijpt om buiten het incassobureau om te betalen (in 85% van de gevallen lukt dat).
Contactgegevens DirectIncasso
DirectIncasso
Postbus 95
6800 AB
Arnhem
Bezoekadres:
Nieuwe Stationsstraat 10
6811 KS Arnhem
Algemeen tel: +31 (0) 26 - 3724 404
Fax: +31 (0) 26 - 3723 360
Intake contactpersoon +31 (0) 26 - 3724 508 (dhr. Zweers)
Email:
http://www.directincasso.nl/
Overige
KvK Handelsregister 09 14 63 32
BTW nummer NL 8139.70.209.B01
Sukses, groeten, Read3.
Wat mijn ervaring met incasso-buro's betreft het volgende:
Zoals u al wel gemerkt zult hebben bestaat de 'eerste barrière' van mensen aan de telefoon uit lieden die eigenlijk weinig weten van uw zaak en u zo snel mogelijk en eventueel met loze beloften proberen tevreden te stellen. Zelf heb ik de ervaring dat als je weet door te dringen tot de hogere 'echelons' daar mensen zitten die wel weten waar het over gaat en je ook proberen te helpen. Gewoon doorgaan dus met het proberen de leidinggevenden te benaderen en je niet met een kluitje in het riet laten sturen. Succes !!
Dellie
Hallo.
als jij nog geld van hun moet terug ontvangen, moet jij even bij een advocaat langs gaan die schrijft hun even aan en dan heb jij je geld heel snel terug, want hoe langer het duurt hoe meer rente zij jou zouden moeten betalen, en dan kan je ook het zelfde eisen zo als zij dat ook doen.
reageren zij niet op de brief van de advocaat dan zal het via gerechtelijke weg moeten.
of je dient schriftelijk een klacht in bij de ombudsman te Den-Haah want als jij recht heb op dat geld moet je het gewoon terug vorderen.
nou succes met deze zaak.
Groetjes Fred
Bel even met een deurwaarders kantoor bij u in uw woonplaats leg het geval voor (hier betaalt u geen kosten voor) en waarschijnlijk lost hij uw probleem binnen 5 min op (vaak ook zonder kosten)
Dus ook geen 35 euro dossier kosten een belletje en je weet alles
Een deurwaarder mag al zijn kosten verhalen op de debiteur.
Tuurlijk wel even vooraf een aangetekende brief met bericht van ontvangst waar u binnen 15 dagen (werkdagen) terug betaling eist van het incassobureau en dat u daarna u zonder waarschuwing vooraf uw vordering bij een deurwaarder neer legt.
Zal je eens zien hoe snel betaalt wordt
Incasso bureaus hebben geen macht deurwaarders wel
En dat weten incassobureaus
Incassobureau zijn is een vrij beroep wat u en ik ook mogen doen.
Deurwaarder niet.
Als een incassobureau geen resultaat haalt moet hij ook via een deurwaarder.
Dus u slaat gewoon een etappe over.
Werkt beter en sneller en goedkoper
Heel vervelend allemaal. Wat u ook kan doen is een brief naar de Kifid (KLACHTEN INSTITUUT FINANCIELE DIENSTVERLENING) sturen. Zie voor meer info http://www.kifid.nl/dienstverleners/over+kifid
Dit orgaan kan onbehoorlijk gedragende financiele 'dienstverleners' zoals dit slecht functionerende incassobureau aanschrijven en manen tot het verrichten van een normale, wettelijk dekkende, handeling jegens u. In dit geval u uw eigen geld (met wettelijke rente plus door u gemaakte kosten) terug laten storten.
Meestal zijn dit soort bedrijven niet zo blij wanneer de Kifid wordt ingeschakeld als 'drukmiddel'.
Succes er mee.
Je kan ook contact opnemen met de Nederlandse Vereniging van Incassobureaus in Den Haag. In een gelijksoortig geval hebben ze kordaat ingegrepen. De NVI stelt dat dit soort praktijken niet in hun woordenboek voor mag komen.
Ik was niet de vraagsteller, maar ben super-blij met de tip dat zelfs particulieren bij een vordering van een particulier stappen kan ondernemen! Ik heb direct contact gezocht! Dank je wel!
Als u gewoon naar uw bank toe gaat en daar vraagt of ze het terug kunnen laten storten dan is het zo gepiept zonder enige kosten.
Ik dacht dat dit tot zes maanden na dato kon maar even navragen kan geen kwaad.
Dat laatste klopt helaas niet. Uitsluitend machtigingen kunnen worden gestorneerd tot 1 maand na afschrijving. Als je zelf opdracht hebt gegeven tot betaling, dan storneert de bank in geen geval.
Hartelijk dank voor de reacties....hier kan ik vast wel wat mee!!
Zal laten weten hoe deze zaak verder afloopt.
Mvg PuraVida
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Verkeerde Lounge bank geleverd
Op 12 september, na 3 maanden wachttijd werd mijn bank bezorgd, helaas de verkeerde.
Direct doorgegeven aan het bedrijf, het zou uitgezocht worden, daarna nog verschillende keren gebeld, tot nu toe, 11 dagen verder, nog geen resultaat.
Wel werd er gezegd dat als zij de bank opnieuw gaan bestellen ik er weer 3 maanden op moet wachten.
Mijn vraag is, kan ik de koop ontbinden, omdat ik
...
Lees meer
Wie heeft er hier ervaring met het indienen van een klacht bij Achmea en heeft tips voor ons?
Hoe verliep de procedure precies? En werd uw klacht opgelost? Lees meer
Look out shag 50 gram vorige week betaalde ik 15,60 en vandaag 23,60 dit kan nie
Vorige week betaalde ik 15,60 deze week 23,60 voor 50 gram look out en dat terwijl de shag 3,40 omhoog zou gaan
dit is zelfs een goedkope shag
dit kunnen mensen niet meer betalen toch
Mvg hetty oorbeek
Lees meer
Populair in Geldzaken & Recht
Wie is aansprakelijk voor doodbijten hond
Vorige week is het hondje van mijn zus in een paar minuten doodgebeten door een pitbull Die pitbull was ontsnapt uit de tuin van een buurman wiens dochtertje de poort open had laten staan. Mijn zus heeft de buurman aansprakelijk gesteld en 400 euro verlangd om een nieuwe hond te kunnen kopen (haar hondje was nog maar net een jaar oud). Nu wil het geval dat de buurman niet de eigenaar is van de ... Lees meer
Mag mijn huurbaas de woning incl mijn inboedel fotograferen bij het verkopen van de woning?
Mijn huurbaas heeft kenbbaar gemaakt de woning waar ik met mijn vriendin 3 jaar woon, te willen verkopen.
Nu wil ze ook foto's komen maken voor op internet, terwijl er al oude foto's zijn van toen hun hier nog woonde.
Deze woning heeft toen namelijk al eens te koop gestaan.
Ik vroeg mij af of dit zomaar mag en wat mijn rechten zijn. Zelf heb ik dit liever niet ivm privacy.
...
Lees meer
Gesjoemeld met mijn uren
Hallo allemaal,
Ook ik heb een vraag die ik graag wil stellen.
Afgelopen 2 en half jaar ben ik dienst geweest bij een groot bedrijf in de detailhandel. Nu ben ik de afhelopen maand helaas in de ziektewet beland en heb ik besloten om afscheid te nemen en ergens anders te gaan werken. Nu heb ik mijn laatste loonstrook ontvangen waar op staat dat ik in mijn ziektewet verlof uren heb staan e
...
Lees meer