Wa
door Walliew May 10, 2017 om 21:12
Geldzaken & recht

Indienen bezwaarschrift UWV na pas 7 maanden in behandeling genomen.

Beste forumleden,

Begin oktober heb ik bezwaar ingediend tegen een wijziging die het UWV doorvoerde in mijn situatie, ruim optijd voor de bezwaarperiode afliep.
Nadat ik het bezwaarschrift online heb ingediend heb ik niks gehoord.
Ik heb zelf namelijk nog nooit eerder een bezwaar gemaakt tegen iets van de overheid.

In november ze een mail verzonden over de status, niks gehoord.
In februari ze een mail verzonden met nogmaals het verzoek om mijn bezwaar te behandelen, geen reactie.

Na maandag ze gebeld te hebben zeiden ze dat ze gingen zoeken waar het bezwaar was.
Ik werd na een paar minuten teruggebeld dat ze opeens mijn bezwaar hebben gevonden.
Ik vind dit een zeer vreemde gang van zaken.

Ik begreep dat als je bij te laat reageren een vergoeding kan krijgen ervoor. dit staat hier
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/bezwaar-en-beroep/vraag-en-antwoord/wat-kan-ik-doen-als-een-overheidsorganisatie-te-laat-beslist-over-mijn-aanvraag-of-bezwaar

Weet iemand of ik daar nu recht op heb?

1672 6 Rapporteer

Topantwoord

diumenge
door diumenge - May 10, 2017 om 21:14
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Nee, dan moet u ze eerst in gebreke stellen. Had u zelf ook kunnen lezen via uw eigen link.

Wa
door Walliew - May 10, 2017 om 21:24
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb ze al ingebreke gesteld per mail, dat is toch voldoende?

tijger1
door tijger1 May 10, 2017 om 21:27
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Gebruik het formulier.

reflecs
door reflecs May 11, 2017 om 12:33
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Op welke manier heeft u ze dan gemaild? Hier staat "U kunt ons niet e-mailen" https://www.uwv.nl/particulieren/klantenservice/contact/index.aspx Zie ook :https://www.uwv.nl/particulieren/overige-onderwerpen/wat-kan-ik-doen-als-uwv-niet-op-tijd-beslist/detail/wat-gebeurt-er-na-melding-te-late-beslissing

ha
door halex - May 10, 2017 om 22:57
1374 Antwoorden / 4 Vragen

Stond in uw mail dat u het UWV ingebreke stelt èn dat u binnen 14 dagen uitspraak op bezwaar wilt hebben? In dat geval moet de mail voldoen aan de ingebrekestelling die vereist is. Dat is namelijk vormvrij. U kunt het UWV dan de dwangsom opleggen.

AWYeah28
door AWYeah28 - May 10, 2017 om 23:05
355 Antwoorden / Vragen

Beste Wallie,

U zoekt steeds contact met UWV per e-mail, en laat er zelfs maanden overheen gaan voor u het nog eens probeert, maar pas na zeven maanden belt u eens. Als u na het indienen van een bezwaar niet binnen korte termijn (zeg uiterlijk twee weken) op zijn minst een bevestiging krijgt is het altijd raadzaam er even achteraan te bellen. Als u het echt zeker wilt weten, stuurt u het bezwaar schriftelijk en aangetekend.

U dient, zoals Tijger1 heeft aangegeven, het UWV in gebreke te stellen, waarna zij nog enkele weken krijgen om alsnog te reageren. Pas daarna begint de meter te lopen.

Succes!

Paola Castor
door Paola Castor - May 10, 2017 om 23:22
66 Antwoorden / 1 Vragen

Dwangsom!

diumenge
door diumenge May 11, 2017 om 10:11
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Lang weggeweest @1953.

Cookies
door Cookies May 11, 2017 om 10:15
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@diumenge: + 10.

ma
door maarten heest - May 11, 2017 om 09:22
463 Antwoorden / 0 Vragen

Hier staat info op de site van het UWV over een dergelijke procedure.