na
door nax Apr 24, 2012 om 22:21
Geldzaken & recht

Inloggen ing

ik ben met vakantie en wil mijn garagehuur overmaken maar ik kan niet inloggen want ik moet een nieuw wachtwoord aanvragen.

ik vraag het aan, vul een nieuw wachtwoord in en dat wordt steeds niet geaccepteerd, uiteindelijk na diverse pogingen(het staat er allemaal zo onduidelijk) wordt mijn rekening geblokkeerd en wordt een nieuw wachtwoord per post toegezonden!!
ok, zal het mijn fout wel zijn: geen hoofdletter of geen karakters of te weinig letters ingevuld....maar..wel om ziedend van te worden..je kunt ineens niet meer over je eigen geld beschikken en je schulden niet betalen/

Ik haat die k'banken!

5191 16 Rapporteer

valerius-2
door valerius-2 - Apr 24, 2012 om 22:30
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Ja ik ook ze kosten geld, maar een wachtword niet onthouden kan je de bank niet de schuld van geven.Ik heb bij mijn wachtoorden altijd een ezelsbruggetje, die kan ik opschrijven en geen mens kan daar geen draad van snappen.

Cookies
door Cookies - Apr 24, 2012 om 22:35
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Dit is een vraag en antwoord forum. Ik zie geen vraag, wel een hoop geklaag.

Je maakt zelf de fout met je wachtwoord, zo moeilijk is dat niet. I.p.v. ziedend op de bank, zou je blij moeten zijn dat uit veiligheidsoverwegingen je inlog wordt geblokkeerd.

freya
door freya - Apr 24, 2012 om 22:58
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo nax,

Minimaal 1x per jaar moet je (verplicht) je wachtwoord wijzigen. Geef je een nieuw wachtwoord op dat niet aan de eisen voldoet, dan wordt dat inderdaad geweigerd en wordt er aangegeven wat er precies aan mankeert. Als ik mij niet vergis moet het wachtwoord minimaal 8 tekens lang zijn en bestaan uit minimaal één of meer cijfers, kleine letters én hoofdletters. Kortom, '1234abcd' is niet goed, maar '1234ABcd' is weer wel goed. Dit wordt duidelijk aangegeven wanneer je een wachtwoord kiest wat niet aan die voorwaarden voldoet.

Vroeger kon je volstaan met een wachtwoord dat alléén uit cijfers en kleine letters bestond, maar sinds enige tijd zijn ook de hoofdletters verplicht.

m.vr.gr. Freya

na
door nax - Apr 24, 2012 om 22:58
17 Antwoorden / 10 Vragen

Ik zou zeggen, probeer het zelf eens, dan zie je hoe het gaat en gezien je snelle reaktie was je maar wat blij dat je wat te doen had.

ik was nieuwsgierig of meer mensen hier moeite mee hebben, per slot hebben we niet
allemaal doorgeleerd

tenormin
door tenormin - Apr 24, 2012 om 23:14
16829 Antwoorden / 108 Vragen

nou nax, door hoef je toch niet voor doorgeleerd te hebben? Tot 10 tellen, het alfabet weet je ook wel, zo te lezen en ding flof bibs + inmiddels 5 andere landen die bij de EU horen heeft alles om een gevarieërd wachtwoord te maken, toch?

tenormin
door tenormin - Apr 24, 2012 om 23:14
16829 Antwoorden / 108 Vragen

daar hoef je....

de motormuis
door de motormuis - Apr 25, 2012 om 00:22
598 Antwoorden / 13 Vragen

Je hoeft niet te internet-bankieren.
Je kunt ook via overschrijvingskaarten je geld overmaken.
Of je neemt geld op en gaat contant betalen, maar ja niet iedereen
wil dit gedoe met contant betalen nog hebben.

Groeten.

jo
door jorisw - Apr 25, 2012 om 08:51
4340 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=nax schreef op dinsdag 24 apr 2012, 22:21]het staat er allemaal zo onduidelijk

Wat is er onduidelijk? (volgens jou)

jo
door jozu - Apr 25, 2012 om 09:13
72 Antwoorden / 2 Vragen

Ik heb ook I.N.G ...........nooit problemen met paswoorden.
Paswoorden moet je niet onthouden maar in een notitie noteren.
Je heb programma's hier voor,maar ik vertrouw dit niet toe aan een computer(s)
voorbeeld paswoord ..................?

jo
door jozu - Apr 25, 2012 om 09:21
72 Antwoorden / 2 Vragen

Vorige was incompleet ,mijn notscripts stond aan,blokkeert de script

Ik heb ook I.N.G ...........nooit problemen met paswoorden.
Paswoorden moet je niet onthouden maar in een notitieboekje noteren.
Je heb programma's hier voor,maar ik vertrouw dit niet toe aan een computer(s)
voorbeeld paswoord ..................?2@$6TtiZ8##
Ook je eigen naam moet je niet gebruiken maar vbfdskfsd34
Nog beter is het de paswoorden op 2 usb sticks te zetten,uiteraard beveiligd.

eva369
door eva369 - Apr 25, 2012 om 09:32
308 Antwoorden / 2 Vragen

ik heb voor allle banken, andere wachtwoorden, allemaal andere eisen. bank of scotland bijv. : hoofdletter, kleine letter, niet meer dan 2 letters of 2 cijfers achter elkaar. geloof minimaal 6 tekens lang. tja... makkelijk is het niet, maar als iemand anders bij je rekening kan, wordt je er ook niet blij van.

tot15karakters
door tot15karakters - Apr 25, 2012 om 09:57
2189 Antwoorden / 14 Vragen

Garage, waarom als dit maandelijks moet geen opdracht voor elke maand op vaste datum betalen ingevoerd?

en het wachtwoord ; W@chtw00rd
Postbank ; P0$tb@nk

Dit is wel per bank verschillend maar ..
a=@
i=1
o=0
s= $ of 5
Maar ook in plaats van Wachtwoord eens wACHTW00RD schrijven...
Dus hoofd en klein verkeerdom en de o een 0 maken.

Helaas wil de ooit Gratis Postbank elk jaar een andere en daarom gaat het zo vaak fout.
daarom tip, vermeld jaartal achteraan...
Dus Postb@nk12 en volgend jaar P0stb@nk13 enz...

Als @ niet mag is P0stbAnk12 ook mogelijk.
dus denk eens op die manier.

Een gelukkig niet meer Postbank gebruiker...

ni
door nico w. - Apr 30, 2012 om 08:45
142 Antwoorden / 4 Vragen

De voormalige Postcheque- en Girodienst, thans ING Bank, zou inderdaad haar internet betaalsysteem een kritisch tegen het licht kunnen houden. Een jaar terug had ik, tijdelijk, een virus op mijn computer. Het gevolg was dat ik niet kon internetbankieren. Niet bij de ING en niet bij de ABN Amro Bank. Nadat alles hersteld was kon ik vrijwel direct weer internetbankieren bij de ABN Amro. Bij de ING ging alles weken duren, doordat ik een nieuw wachtwoord via het kantoor moest ophalen. Kostte me vele uren telefoneren en emailen met de ING en een uur in de rij staan op het ING kantoor. Waardeloze bank dus, die ING !

na
door nax - Apr 30, 2012 om 17:01
17 Antwoorden / 10 Vragen

Het punt is ook Nico W. dat ik uit eigen beweging 2x per jaar mijn wachtwoord wijzig.
Maar nu moest ik al mijn pasgegevens ed invullen omdat ING weer ah reorganiseren is en je kreeg 30 minuten de tijd om een nieuw wachtwoord te verzinnen!Ja en verzin zo gauw maar eens een wachtwoord terwijl je in al die jaren al minstens 50 tot 100 wachtwoorden heb moeten verzinnen want op heel veel sites moet je tegenwoordig een wachtwoord aanmaken(Ik koop vaak via internet)En in de haast gaat het dan wel ns mis....

freya
door freya - Apr 30, 2012 om 17:30
10999 Antwoorden / 1 Vragen

@nax:

Er zijn handige programmaatjes om je wachtwoorden in op te slaan. In principe hoef je dan nog maar één (goed) wachtwoord te onthouden. Een voorbeeld van zo'n programma is KeePass. Kun je ook starten vanaf een USB-stick.

En er zijn best wel handige manieren te bedenken om niet steeds een nieuw wachtwoord te hoeven bedenken. Voor een website als de ING waarbij je elk jaar (of 2x per jaar) van wachtwoord moet wisselen, kun je het volgende doen.
Kies een goed wachtwoord wat aan de eisen van de ING voldoet (hoofdletters, kleine letters en cijfers), maak het b.v. 11 tekens lang en laat het uit twee delen bestaan die voor jou makkelijk te onthouden zijn. Bijvoorbeeld uit een woord en een nummer: 'FlopX@12743'. Als je je wachtwoord weer eens moet vernieuwen draai je het achterste en het voorste deel gewoon om en wordt je nieuwe wachtwoord: '12743@FlopX'. De volgende keer dat je je wachtwoord moet aanpassen verander je het vrolijk weer terug in 'FlopX@12743'. Daar heeft de website van de ING geen enkel probleem mee. Je hoeft dus nog maar één wachtwoord (in twee varianten) te onthouden.
Er zullen ongetwijfeld mensen zijn die vinden dat dit 'niet veilig' is, maar zolang je een 'goed' wachtwoord kiest, zie ik het probleem niet. Ik doe het zelf al jaaaaaren zo.

Freya

na
door nax - May 1, 2012 om 12:06
17 Antwoorden / 10 Vragen

Bedankt voor de tip Freya, het proberen waard!