Mo
door Monica Aelberts Feb 9, 2020 om 18:20
Geldzaken & recht

Interbank

Ook ik heb een doorlopend krediet van interbank. N.a.v. jullie uitzending in 2016 heb ik mij gewend tot stichting geldbelagen omdat ik toen reeds 26.000 euro had terugbetaald, waarvan 18.000 rente. Via stichting geldbelangen ontving ik een voorstel van interbank om mijn doorlopend krediet om te zetten naar een persoonlijke lening waarbij ik dan ik plaats van 25.000 euro nog maar 23.200 euro hoefde te betalen. Een besparing van wel 1.800 euro!!!! Uiteraard heb ik dit nadrukkelijk geweigerd.
Daarna niets meer...... Na de uitzending van gisteravond ben ik zeer benieuwd of ook ik (nog) bericht zal ontvangen van Interbank of moet ik toch zelf weer aan de bel trekken?

3458 6 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Feb 9, 2020 om 18:24
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Zou zelf maar aan de bel trekken!

edrick3
door edrick3 - Feb 9, 2020 om 18:25
27632 Antwoorden / 85 Vragen

edit: dubbele plaatsing

tijger1
door tijger1 - Feb 9, 2020 om 18:27
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar er zal toen ook wel ern lagere rente voorgesteld zojn, zodat u, als u dat had geaccepteerd, nu wellicht een aanzienlijk deel had afbetaald.

Maar ik zou maar zelf handelen en niet achterover leunen.

ne
door neodutchio - Feb 9, 2020 om 18:50
5151 Antwoorden / 12 Vragen

Waarom heeft u in al die jaren niet gewoon afgelost? Had u die PL wel geaccepteerd, dan was u na een vaste periode klaar geweest met betalen. Zo lang u niet genoeg af gaat lossen wordt de DK een never ending story.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Feb 9, 2020 om 19:15
16845 Antwoorden / 202 Vragen

idem: zelf opnieuw aan de bel trekken bij genoemde stichting. https://www.geldbelangen.nl/ hoewel u een eerde bemiiddeling heeft geweigerd. Uiteraard kunt u ook zelf bij www.kifid.nl  'aan de bel trekken'.

Th
door Thijs124 - Feb 9, 2020 om 19:18
289 Antwoorden / Vragen

Nee, ze sturen vanzelf wel een deurwaarder als ze de rente eerst hoog genoeg hebben laten oplopen. Goedkoper zal het daardoor niet worden. En vergeten zullen ze het ook niet.