Do
door Donfer Mar 23, 2017 om 10:43
Geldzaken & recht

Internationale inning alimentatie iia

Ik ben 61 en Brits. Ik betaal sinds 2003 alimentatie aan lbio voor 2 kinderen uit huwelijk in New York. Betalingen aan lbio waren inclusief een achterstand die opgelopen was in de period tot mei 2006. In V.S. Ik ben nog schuldig in hun ogen van ca. $170.000 gelijkertijd ik al $250.000+ heeft al overgemaakt en bedrag in NY betwist ik niet. In mei 2006 was de alimentatie verlaagd in rechtzaak in Den Haag. Door de rechter was de beslissing dat er geen terugwerkende kracht was met de toen nieuwe verlaagde maandelijkse verplicht. Ik moest gewoon de achterstaand betalen tot de dag van de uitspraak in 2006.  Oke, dat accepteer ik. Maar er is een period van na de vonnis uit Den Haag in 2006 waar meer als $22.000 uit mijn pensioen in NY geïnd was. Deze bedrag heeft LBIO nooit in rekening gebracht.
Inmiddels ben ik ca €6000 schuldig aan LBIO, Ik betaal €250 p/m direct uit mijn salaris aan hun en er is ook bijna $300 p/m direct uit mijn pensioen uitkering in NY. Mijn kinderen zijn 26 en 27 jaar en heb geen fatsoenlijk contact met hun gehad sinds de vorige eeuw. (Ex vrouw en kinder-vervreemding, andere verhaal)
Ik heb met emails naar Dhr Jurriens van LBIO probeerd wat helderheid te krijgen maar het lijkt op dat dit geen zin heeft.
Ik zie op deze website alleen dat LBIO zijn alleen maar geinteresseerd in het halen van geld en dat mensen zoals ik kan niet eens een aantwoord krijgen op een simpel vraag.
Een tijd geleden met hulp van een advocaat (dat kan ik nu niet betalen) had Jurriens wel wat gedaan met de qwestie over de maandelijkse betalingen vanuit mijn VS pensioen uitkering. Op eens was mijn schuld bij LBIO €12000 minder! Rond die tijd had ik ook een klacht ingediend bij de Nationale Ombudsman. Weet niet of had had geholpen want zaak was gesloten.

vraag is, zijn we zo machteloos tegen dit instantie? Waar kunnen we best een klacht indienen?

2105 3 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Mar 23, 2017 om 10:58
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Het komt mij voor dat uw zaak veel te gecompliceerd is voor een vraag op dit forum. De regels inzake kinderalimentatie in Amerika zullen ongetwijfeld sterk verschillen van de regels hier.

Het LBIO moet echter wel antwoord geven op uw vragen, als zij dat al kunnen.

Reageren zij helemaal niet dan zou ik, als ik u was, opnieuw een klacht indienen bij de Ombudsman.

Topantwoord

Wi
door Wil_H - Mar 23, 2017 om 11:01
270 Antwoorden / Vragen

Ik denk dat je er verstandig aan doet om eerst eens duidelijk op papier te zetten wat je aan alimentatie had moeten betalen vanaf 2003, wat je inmiddels bewijsbaar betaalt hebt en wat er op dit moment nog open staat.
Met het LBIO discussieren heeft weinig zin. Je zult een herziening van de alimentatiebeschikking aan moeten vragen in Amerika als je het niet meeer kunt betalen.
Maar het is enigzins vreemd dat jij nu nog steeds alimentatie moet betalen voor kinderen die inmiddels 26 en 27 jaar oud zijn.
In Nederland betaal je maximaal alimentatie tot het kind 20 jaar oud is.
Ik weet niet hoe het in Amerika zit, maar het lijkt mij dat je daar ook een grens hebt tot welke leeftijd je kinderen moet onderhouden.
Helaas verschilt dat volgens mij van staat tot staat, dus je zult zelf op onderzoek uit moeten om te achterhalen hoe dit geregeld is in New York.

tijger1
door tijger1 Mar 23, 2017 om 11:19
42060 Antwoorden / 21 Vragen

In Italie betaal je ook nog als de kinderen volwassen zijn maar geen baan hebben. Kijk naar Ruud Gullit.

Dwaze regels.

Wi
door Wil_H Mar 23, 2017 om 12:19
270 Antwoorden / Vragen

In Amerika blijkt dus inderdaad levenslange alimentatie te bestaan.
http://usatoday30.usatoday.com/money/perfi/basics/story/2012-01-05/alimony-law-reform/52642100/1
Het is wel een artikel uit 2012, maar volgens mij is er weinig veranderd.

tenormin
door tenormin Mar 23, 2017 om 13:18
16849 Antwoorden / 108 Vragen

@wil-h, probeer het even neer te zetten, de link werkt niet. Heb het doorgelezen maar ik denk dat @donfer ook nog steeds voor zijn ex moet betalen, althans dat lees ik in je link. Er staat ook bij de child support stops at 18. Dat is ook wat ik er trouwens van weet. Wel dus dat vrouwen zolang ze leven de ex de rest van zijn leven legaal mogen kaalplukken (nog). Ik probeer het dus even, als het niet lukt haal ik het weer weg. Lukt mij dus ook niet. Wel vreemd, heb hem zojuist "gewoon" gemaakt om te lezen en kreeg de pagina wel.

Wi
door Wil_H Mar 23, 2017 om 16:20
270 Antwoorden / Vragen

@Tenormin: Kopieer en plak maar. Dit baggersysteem snapt er helemaal niks van die url. Maar als je de rode letters kopieert en in je browser plakt dan werkt het wel. http://usatoday30.usatoday.com/money/perfi/basics/story/2012-01-05/alimony-law-reform/52642100/1

tenormin
door tenormin Mar 23, 2017 om 17:21
16849 Antwoorden / 108 Vragen

Blij dat je het een baggersysteem noemt @wil-h ;-)

Do
door Donfer - Mar 23, 2017 om 19:20
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ik betaal nu alleen maar de achterstaand en kinder alimentatie niet meer.
In de tussen tijd heb ik wel wat van LBIO gehoord. Hij vraagt informatie op van New York.
Ik ben benieuwd. Als ik meer weet, zal ik het hier plaatsen.