roker
door roker Feb 9, 2009 om 05:09
Geldzaken & recht

Is dit oplichting?

Hoi ik kreeg een mailtje en mischien weet iemand of dit oplichting is?

GOOGLE EMAIL LOTTERY INTERNATIONAL
WORLD INTERNET LOTTO CENTRE
EASTERN AVE 6528
INTERNATIONAL PROMOTION / PRIZE AWARD DEPT.
PROMOTING INTERNET USAGE OVER THE  GLOBE
( WE ENCOURAGE  GLOBALIZATION)

Dear Winner,
We are pleased to inform you of the final announcement of The Sponsor lotto  Online Promo Programme held by Google last month.The draw was done electronically with several email addresses provided to this office by webmail providers to enhance the utilization of the internet.Your tagged email address was picked as one of the ten winning email addresses.This has qualified you to claim the total cash prize of  One Million(1,000,000.00) United States Dollars.

Your email address was attached to.
Serial number xxxxxxxx
Ticket Number: xxxxxx

Lucky numbers xxxxxx

To file for your claims and due remittance of funds contact

Mr [edit redactie]
Lucky Trust Claims Agency
E-mail: [edit redactie]
Address: Google UK Ltd.Belgrave House
76 Buckingham Palace Road
London.
Telephone: +44-703-593-3788
                  +44-703-593-3935
                  +44-703-593-3888

You are required to claim your winnings within the next one month otherwise  it rolls over to the next draw.
Congratulations once more from our members of staff.For a smooth and safe collection, you are required to keep your Reference Number confidential.

Yours Sincerely,
Mrs. [edit redactie]
(PROMOTION CO-ORDINATOR)

711 5 Rapporteer

ve
door verwijderd - Feb 9, 2009 om 06:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ja, oplichting!

ve
door verwijderd - Feb 9, 2009 om 08:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

Tenzij je je geld wilt storten in de bodemloze put die Afrika heet!

Succes gegarandeerd, geld kwijt!

ve
door verwijderd - Feb 9, 2009 om 10:37
0 Antwoorden / 0 Vragen
ve
door verwijderd - Feb 9, 2009 om 12:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

Mijn vraag is;
Heeft u meegedaan aan die loterij?
Niet?
Nou,neem dan maar van ons aan dat er dan  ook wel geen sprake zijn van een prijs!
In dit soort gevallen zal men zeker uw persoonlijke gegevens inclusief bank/girorekeningnummer willen hebben en zelfs om die "prijs uit te keren" een behoorlijk bedrag vragen voor "de kosten die men moet maken".
Het is een overbekende truc welke bedoeld is voor hebberige mensen.
Eenzelfde truc zoals dat "overleden familielid"ergens in een of ander Afrikaans land o.i.d. dat stinkend rijk is overleden en waarvan zijn "nalatenschap"aan u zou toekomen.
Maar ook hier weer alle gegevens aan u gevraagd + ook weer de kosten die u vooraf zou moeten voorschieten.

U zult zien dat er hier geen enkele twijfel over zal bestaan............. oplichting !!

De Vrije Vogel