wa
door watmoetikdannemen Jan 25, 2016 om 19:28
Geldzaken & recht

Is er al een link om je belasting aangifte van 2015 te downloaden

Is er al een link om je belasting aangifte van 2015 te downloaden ?

2957 13 Rapporteer

Topantwoord

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 25, 2016 om 19:30
16885 Antwoorden / 202 Vragen

Neen

Cookies
door Cookies - Jan 25, 2016 om 19:44
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Nee,, dat kan pas vanaf 1 maart.

marita567
door marita567 - Jan 25, 2016 om 20:12
1576 Antwoorden / 17 Vragen
tijger1
door tijger1 - Jan 25, 2016 om 20:13
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Eind van de week zal de cd van Elsevier wel beschikbaar zijn. Kunt u aan de slag.

wa
door watmoetikdannemen - Jan 25, 2016 om 20:16
1 Antwoorden / 1 Vragen

afgelopen jaar war er een link om via een omweg toch het progamma te downloaden ,het was ergens verstopt op de belasting site .dat werd verteld door een medewerker aan tafel bij kassa .

Cookies
door Cookies - Jan 25, 2016 om 20:23
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@topicstarter: dat klopt maar die link komt na 1 maart.

ha
door halex Jan 25, 2016 om 21:29
1374 Antwoorden / 4 Vragen

@Carola.83 Nee, dit jaar is het oude programma niet meer beschikbaar. Een link zal er ook niet meer komen.

ha
door halex - Jan 25, 2016 om 21:28
1374 Antwoorden / 4 Vragen

Nee en die komt ook niet meer. Vanaf de aangifte over 2015 is alleen de online aangifte voorziening beschikbaar via https://mijn.belastingdienst.nl/mbd-pmb/. Het oude programma (easytax) wat u kon downloaden en offline kon invullen, is voor het belastingjaar 2015 niet meer gemaakt (voor binnenlands belastingplichtigen). Vorig jaar was een overgangsjaar, toen bestonden beide mogelijkheden nog. Dit jaar niet meer. Vanaf 1 maart kunt u de aangifte doen via de site van de Belastingdienst. Dat is omdat vanaf dat moment de vooringevulde gegevens (banksaldi, inkomsten, woz-waarde, etc.etc.) beschikbaar zijn en de Belastingdienst wil dat iedereen zoveel mogelijk gebruik maakt van deze gegevens. Via commerciële aanbieders is het aangifteprogramma vaak al eerder beschikbaar.

Cookies
door Cookies - Jan 25, 2016 om 22:14
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@halex: verleden jaar deden ze ook alsof de aangifte alleen online ingevuld kon worden. En dan stiekem (en vooral heel stilletjes) de oude manier op een andere pagina neer zetten.

ha
door halex Jan 27, 2016 om 20:39
1374 Antwoorden / 4 Vragen

Ja dat klopt. En nee, dat doen ze dit jaar niet meer.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 25, 2016 om 22:22
16885 Antwoorden / 202 Vragen

Ik was iets te kort Door de bocht. Er komt helemaal geen download maar  voor 2015. Online invulmogelijkheid en die is m.I. lastiger omdat je dan minder gemakkelijk kunt 'uitproberen'. (Schuiven onderling etc.)

jo
door jorisw Jan 26, 2016 om 18:29
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Laten we even wachten tot de nieuwe versie er is. Ervaring uit het verleden zeggen niets over de toekomst....

fi
door fisbel - Jan 26, 2016 om 00:12
851 Antwoorden / 3 Vragen

@carola83:
Het easy-tax programma 2015 is niet meer beschikbaar. Ook niet vanaf 1 maart 2016.
Wel is het easy-tax programma 2015 nog als VA beschikbaar. Via deze VA is te zien hoeveel belasting er betaald moet worden bij een bepaald  inkomen. Maar omdat de algemene heffingskorting en de arbeidskorting inkomensafhankelijk zijn geworden, is het toch wel lastig om nu al te bekijken hoeveel belastingteruggave er mogelijk is c.q. hoeveel belasting er moet worden betaald.

@gerritaltena:
Ik ben het helemaal met uw eens dat het uitproberen in de online aangifte stukken moeilijker is geworden.

fr
door frans56 - Jan 26, 2016 om 17:19
230 Antwoorden / 9 Vragen

Mogelijk dat een vakbonds-belastinging-invuller wel over dit programma beschikt na 1 maart, of een invuller van een ouderen bond.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 26, 2016 om 18:53
16885 Antwoorden / 202 Vragen

Helaas. En mogelijk iets om in een uitzending aandacht aan te besteden  (lastiger om te proberen ) Overigens, het kan wel maar zeker niet zo gemakkelijk als met de download. In dit geval klopt hun stelling gemakkelijker maken dus niet!

fi
door fisbel - Jan 26, 2016 om 22:46
851 Antwoorden / 3 Vragen

@Frans56:
Ook een invuller bij de vakbond of ouderenbond kan niet meer beschikken over het easy-tax programma. Dit programma is voor de aangifte van 2015 eenvoudigwweg niet meer door de Belastingdienst ontwikkeld. De VA2015 is nog wel als download eaxy-tax beschikbaar gesteld. Maar dat was ook echt de laatste keer.

Het is even wennen aan het online programma. Verklaringen zijn er wel als je op de pijltjes bij de onderwerpen klikt. Toch blijft in mijn optiek lastiger om met de online aangifte tot een optimale verdeling te komen. Er zit meer 'onder water' dan in het easy-tax programma