Claudia eekels
door Claudia eekels Feb 1, 2018 om 00:50
Geldzaken & recht

Is het mogelijk dat ik zonder te weten een bestelling kan doen met iemands credi

Ik krijg van een kennis het bericht dat er betalingen zijn gedaan via haar creditcard van bestellingen die ik heb gedaan bij wish .Ik heb haar creditcard nooit gebruikt voor aankoop maar haar creditcard nr is gekoppeld aan mijn account bij wish terwijl ik nooit deze registratie heb kunnen doen .  Hoe is het dan mogelijk en hoe kan zei haar geld terug vorderen bij wish?

2810 8 Rapporteer

brainless
door brainless - Feb 1, 2018 om 01:52
324 Antwoorden / 0 Vragen

Hoe of met wie z'n creditcard heb je dan de bestellingen betaald?

Als er ergens wat fout is gegaan en jouw bestellingen zijn betaald met haar cc; dan moet jij haar betalen.
Wish kan nl niet spontaan een cc, ook nog eens (toevallig) van een bekende, koppelen aan jouw account.

Ex
door Expansievat - Feb 1, 2018 om 07:14
38 Antwoorden / 2 Vragen

waarom geef jij je kennis niet contant de aankoopbedragen terug ?

opgelost !  ( en je account verwijderen )

wildrat
door wildrat - Feb 1, 2018 om 08:27
15 Antwoorden / 6 Vragen

Bij Wish is alleen creditcard cardnr nodig en beveiligingscode die op achterkant staat.
Als de artikelen ongebruikt teruggestuurd worden worden kosten op creditcard teruggestort.
Met uitzondering van portokosten

Ge
door Genee - Feb 1, 2018 om 08:39
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Heeft uw kennis of uzelf ooit iets gekocht bij Wish op uw account en met haar creditcard betaald?
Iets anders lijkt me eigenlijk niet mogelijk.

panter22
door panter22 - Feb 1, 2018 om 08:42
6599 Antwoorden / Vragen

Als haar creditkaart gekoppeld is aan jouw account, dan is er een keer met haar creditkaart betaald.
Kijk in je accountgegevens, daar moet die kaart in staan als betaalmiddel en verwijder die gegevens.
Als je iets bestelt, dan krijg je op een gegeven moment het scherm hoe je wilt betalen. Heb je misschien niet opgelet en gewoon weggeklikt. Daar hebben haar creditkaart gegevens opgestaan. Dan wordt automatisch betaald, zonder dat je een code hoeft in te vullen. Uiteraard moet je de aankopen aan je vriendin vergoeden.
Whish staat daar buiten. Als er maar betaald wordt, is Wish tevreden.
Was het je niet opgevallen dat je je aankopen niet hoefde te betalen?
En je vriendin kan beter een 3D securecode aanvragen als ze slordig is met haar creditkaartgegevens.
https://www.icscards.nl/klantenservice/betalen/betalen-met-uw-card

lo
door lovewinnie - Feb 1, 2018 om 09:36
1210 Antwoorden / 1 Vragen

Het ziet er naar uit dat de gegevens ooit zijn in gevoerd voor een aankoop. Wellicht kennis wat gekocht via u account? Of via haar creditcard en u haar contant betaald. Als je daarna de gegevens niet wist blijft het daarvan automatisch afschrijven bij aankoop tenzij u deze gegevens verwijderd.
Wat ik niet snap, u ziet toch dat u aankoop betaald wordt, geleverd en dat er niks afgeschreven werd? Dan moet er toch een lampje gaan branden.

Dit is niet het probleem van wish maar van u en u hoort u kennis alles te vergoeden. Daarnaast moet u kennis beter opletten kwa gegevens.

jo
door jorisw - Feb 1, 2018 om 09:40
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Er zou een glitch in de software kunnen zitten dat account aan verkeerde creditcard nummers worden gekoppeld. Maar dan is het wel heel toevallig dat een credit card van iemand die jij kent aan jouw account wordt gekoppeld. Heeft jouw vriendin misschien ooit eens jouw PC gebruikt om iets met haar credit card te bestellen en heeft ze toen de credit card gegevens opgeslagen in de browser? Dan hoef je maar het eerste cijfer van je eigen credit card in te tikken en de browser vult zaken aan. Al moet je dan nog steeds de CCV code handmatig invullen.

panter22
door panter22 Feb 1, 2018 om 10:31
6599 Antwoorden / Vragen

Je kunt in bepaalde webwinkels bestellen zonder de CCV code handmatig in te vullen. Kan volledig automatisch. Maar dan kun je nog steeds zien op de factuur dat er betaald is en vanaf welke rekening.