st
door studentmwd Feb 3, 2005 om 13:48
Geldzaken & recht

Kan ik belasting terugvragen?

Beste lezers,
De afgelopen jaren heb ik altijd vakantiebaantjes en bijbaantjes gehad en mijn belasting teruggevraagd via het TJ formulier.
Sinds september 2004 werk ik echter gemiddeld 40 uur per week en is het dus geen bijbaantje meer te noemen. Mijn contract is echter een oproepcontract van 3 uur per week, dus in die zin ben ik niet fulltime in dienst. Daarnaast ben ik 22 en val ik dus nog binnen het jeugdloon. Ook ben ik in 2004 maar 4 maanden fulltime werkzaam geweest. Kan ik met een tj-biljet ook belasting terugvragen over mijn huidige fulltime baan?

Als iemand hierop een antwoord weet, hoor ik dat graag!

Groeten,
Gonnie

823 3 Rapporteer

jo
door jonas053 - Feb 3, 2005 om 14:27
3 Antwoorden / 3 Vragen

Hoi gonnie,

Uiteindelijk zou je het teveel betaalde terug kunnen vragen, maar als je werkgever te weinig ingehouden heeft dan moet er betaald worden. Al met al ik zou toch een formulier invullen.

suc6 ans

vladja
door vladja - Feb 3, 2005 om 18:24
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Als je voor september alleen bijbaantjes hebt gehad, dus niet volle
werkweken van 40 uur hebt gemaakt, moet je zeker een T-biljet invullen.
Alles wat je verdient per jaar, wordt gemiddeld over het jaar. In de
periode vanaf september heb je vol belasting betaald, omdat je 40 uur
per week gewerkt hebt. In de peropde daarvoor veel minder per week. Dan
komt het gemiddelde per week over het hele jaar lager uit, b.v. 25 of
30 uur per week.

Vladja

door 123jan - Feb 3, 2005 om 21:26
4 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Gonnie

Het is altijd verstandig om een Tj biljet in te vullen. Electronisch
kun je ook gelijk zien of je in aanmerking komt voor teruggave en
hoeveel.

De teruggave grens is de eerste drie jaar erg laag

voor het jaar 2004= € 13,- en voor 2002 en 2003 = € 12,-

Aleen als je nog verder terug wilt aan wordt de teruggave grens hoger. Namelijk voor 2000 en 2001 = € 454,-

Zeker bij een vakantiebaan of een kleine baan buiten schooltijd en de
werkgeven heeft loonbelasting en premie ingehouden, loont het vaak de
moeite. Deze gegeven staan op de jaaropgave die je van de werkgeven
behoord te ontvangen.

Voor meer info kun je ook naar de site van de belastingdienst.

www.belastingdienst.nl doaar naar particulieren en dan naar  teruggave jongeren.

Groeten Jan