sm
door smily01 Sep 8, 2010 om 10:11
Geldzaken & recht

Kapot kookstel en verhuurder

Hallo!



Ik heb een vraag over een electrisch kookstel. Ik bewoon sinds ongeveer 8 jaar in een huurwoning van een particulier. Toen ik er kwam wonen, stond er een electrisch kookstel (samen met nog een aantal andere electrische apparaten). Nu blijkt dat het electrische kookstel kapot is en het gerepareerd moet worden.Nu is mijn vraag wie deze kosten moet dragen: De verhuurder of ik als verhuurder. En hoe zit dit bij de vervanging? Er staat niets contractueel vastgelegd en dat is nou net het argument dat de verhuurder gebruikt. Volgens de verhuurder is er hier sprake van onderhoud. Is dit zo?



Alvast bedankt voor jullie reacties!!!

486 2 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

ve
door verwijderd - Sep 8, 2010 om 10:45
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

smily01

Mijn mening is: als het toestel gerepareerd kan worden, dan is dat voor rekening van de huurder en als het toestel moet worden vervangen, dan zijn de kosten voor rekening van de verhuurder.

ReadAC.

ve
door verwijderd - Sep 8, 2010 om 11:47
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Meningen doen we hier niet aan, die laat ik dan maar ook achterwege.

Je hebt vast wel afgesproken of je het appartement gemeubileerd huurt of niet. Heb je het niet gemeubileerd gehuurd en stonden er toevallig nog wat apparaten, dan heb je die kunnen gebruiken. Dat was dan mazzel.

In dat geval zul je echter wel zelf voor reparatie en vervanging moeten zorg dragen. Door niet gemeubileerd te huren, ben jij namelijk eigenaar geworden van de apparaten.

Had je gemeubileerd gehuurd, dan waren de apparaten nog van de verhuurder geweest en had die voor vervanging moeten zorg dragen. Het gewone onderhoud komt dan wel voor rekening van de huurder omdat die ook de gebruiker is.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Mikske10
Mikske10 - May 15, 2024 om 16:07
Winkels & webshops

Webwinkel

Ik heb dinsdag 7 mei 2024 een tafellamp besteld.
Ik heb een bevestigingsmail van Bol.Com ontvangen.
De lamp zou de dag erna, maar uiterlijk 10 mei bezorgd worden.

Nu blijkt na diverse keren bellen met Bol.com., dat er iets fout is gegaan bij het verzenden. 
Bol.com belde mij hierover terug en ze konden niks anders dan mijn bestelling annuleren en dan zou ik de lamp g ... Lees meer

wi
witteke - May 16, 2024 om 12:47
Geldzaken & recht

Sns 2008 afschrift

Mijn stiefmoeder is overleden
En nu beginnen dus de problemen,ik heb een hele lieve stiefzus trouwens
Mijn vader is sinds 2008 dood
En om een heel lang verhaal kort te maken,mijn erfdeel gaat over wat er op 2008 op de rekening van mijn vader en zijn vrouw stond op het moment van overlijden,volgens hun testamenten
Dat moet nu dus verrekend worden

En we gaan er echt ge ... Lees meer

Fr
Fred Mennen - Apr 17, 2024 om 13:07
Geldzaken & recht

Post.NL geeft je geen mogelijkheid om je Post.NL afhaalpunt te wijzigen. Dit wor

Wanneer je een pakket ontvangt via Post.NL kun je alleen je afhaalpunt wijziggen bij de bestelling.
Als ontvanger kun je niet via de Post.NL App en de Klantenservice niet je afhaalpunt van Post.NL bepalen.
Post.NL doet dit voor jou en wel via je postcode.
Als ontvanger kun je dat niet zelf bepalen.
Wel bij het plaatsen van je bestelling bij de verzender.
Je mag dus als ont ... Lees meer