Myrthe92
door Myrthe92 Apr 7, 2022 om 19:51
Geldzaken & recht

Keuken

Wij hebben een jaar geleden een keuken gekocht. Dit zou een totaalprijs zijn. Uiteindelijk bleek dat zij de montage uitbesteden aan zzp'ers die voor hun werken. Er kwam dus nog een extra bedrag, die tevens veel te hoog was voor de arbeid die geleverd zou worden, bij. Na de montage bleken er meerdere dingen niet te kloppen. Er is in het keukenblad gezaagd, waardoor deze nu uit twee stukken bestaat met een opvallende spleet erin. Er misten een aantal onderdelen waaronder een kastdeur. Ook de indeling van de keuken was anders dan afgesproken. De montage problemen werden afgeschoven op de monteur en daar moesten wij het zelf maar mee uitvechten. De deur zou nageleverd worden en zouden ze ons van op de hoogte houden. De verkeerde indeling werd in eerste instantie ontkend, maar doordat wij de tekeningen nog hadden, zouden ze dit ook aanpassen. Maanden later nog steeds niets gehoord en zelf gebeld. Met pijn en moeite werd uiteindelijk de kastdeur geplaatst. Deze bleek verkeerd geleverd en is dus weer meegenomen. Er werd nogmaals gevraagd of we echt willen dat de indeling veranderd wordt, want dit zijn extra montagekosten. Na nogmaals te hebben aangegeven dat dit niet is wat er is afgesproken en wij dus de indeling gewoon willen zoals wél afgesproken, zijn ze vertrokken met de verkeerde kastdeur. Ze zouden ons weer op de hoogte houden. Vervolgens weer maanden niets gehoord en dus zelf weer gebeld. Wij zijn het ondertussen zat en hebben gevraagd om compensatie. Als je een keuken van bijna 20.000 euro koopt, verwacht je dat dit gewoon netjes wordt afgehandeld. Over compensatie valt niet te praten en wordt snel weggewuifd. Uiteindelijk zou de deur in maart geleverd worden. Nu half april weer niks gehoord en wéér zelf gebeld. 'Ja, de deur is geleverd, maar de monteur heeft voorlopig geen tijd'. Oftewel na bijna een jaar op je keuken wachten, kunnen die paar weken er ook nog wel bij. Ze zouden wel even kijken of het eerder kon... Wij zijn dit bedrijf zo zat en vinden deze service echt schandalig. Wij vinden dan ook dat hier iets tegenover moet staan en vroegen ons af wat eventuele mogelijkheden zijn, want wij zitten onderhand met de handen in het haar.

5482 10 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

mahadma
door mahadma - Apr 7, 2022 om 19:56
11747 Antwoorden / 52 Vragen
1

Klagen bij de verkoper met deadline voor herstelling enz.

ma
door malty - Apr 7, 2022 om 20:10
1112 Antwoorden / 1 Vragen
0

Bel eens met het Juridsch Loket in uw woonplaats en laat u helpen.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Apr 7, 2022 om 20:20
2291 Antwoorden / Vragen
2

Ik neem toch aan dat u bij een dergelijk bedrag naar een bedrijf bent gegaan dat aangesloten is bij de geschillencommissie keukens, goed lezen welke stappen je eerst zelf gezet moet hebben en dan een klacht indienen.
Geen bevoegde geschillencommissie dan advocaat inschakelen.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Apr 7, 2022 om 20:24
16997 Antwoorden / 202 Vragen
2

Dit lijkt mij een geval van wanprestatie http://www.wetboek-online.nl/wet/BW6/74.html en u kunt de waar men als gratis service dit ook voorlegt aan de leverancier en op  /leverancier in gebreke stellen en te vorderen dat nu op korte termijn (stel bijv 14 dagen) er wordt geleverd en u onder voorbehoud van alle rechten de deur door een ander laat komen/plaatsen en de kosten voor hen zijn. 
Heeft u een rechtsbijstandsverzekering, schakel die dan in! Zo niet, zie dan https://www.wetrecht.nl/ingebrekestelling/ en is deze voorbeeldbrief-ingebrekestelling  als voorbeeld te benutten. U kreeg al een verwijzing naar het juridisch loket en zie dan ook dit: Juridisch advies volgens kassa:

Voor juridisch advies kunt u zich ook wenden tot:

- Het Juridisch Loket, tel. 0900 – 8020:    € 0,10 per minuut (met een maximum van € 12,50). Daarnaast betaalt u een starttarief van 4,5 cent en de normale belkosten. Zie voor meer informatie https://www.juridischloket.nl

- ConsuWijzer, het consumentenloket van de Autoriteit Consument en Markt (ACM), tel. 088-0707070 (nationaal tarief, bereikbaar op werkdagen van 08.30-17.30 uur, zie voor meer informatie: https://www.consuwijzer.nl  U kunt eventueel ook nog uw klacht deponeren bij"www.klachtenkompas.nl waarmee men meer ruchtbaarheid geeft door plaatsen op de site en ook voorlegt aan de leverancier.  U kunt ook nagaan of het bedrijf is aangesloten bij een branchevereniging met geschillencommissie zoals zojuist ook al geadviseerd.

panter22
door panter22 Apr 8, 2022 om 09:56
6599 Antwoorden / Vragen

Verkopen die keukenwinkels niet hun eigen merk keukens?
Hoe wil je dat hebben de deur bij een andere keukenwinkel kopen. Verkopen andere keukenwinkels losse deuren?

heremietkreeft
door heremietkreeft Apr 8, 2022 om 10:28
16997 Antwoorden / 202 Vragen

Waar slaat dit nu weer op? Het was niet mijn vraag en ik geef mogelijkheden aan. Er zijn inderdaad keukenboeren die zelf de deuren maken mar dat zijn er voor zover ik weet toch echt ook maar weing. Daarbij ius het ook hier weer een kwestie vanb niet alleen lezen maar ook begrijpen. De leveranciet behoort dit op te lossen en indien dat niet gebeurt is het doen oplossen op diens kosten door een andere een wettelijke mogelijkheid. Niet meer en ook niet minder. 

Zie o.a. BW art 6:84 en 87

panter22
door panter22 Apr 8, 2022 om 10:39
6599 Antwoorden / Vragen

Ik heb het over de praktische mogelijkheid. 
Die wettelijke mogelijkheid is praktisch niet uitvoerbaar. Dus daar heb je niets aan.
Je maakt iemand blij met een dooie mus. Bovendien schijnt dat kastje er al te zijn. Om mijn part komt die baas van de keukenwinkel zelf even met een schroevendraaier en zet dat kastje er in. Zo'n kunst is dat niet.

heremietkreeft
door heremietkreeft Apr 8, 2022 om 11:03
16997 Antwoorden / 202 Vragen

U leest nog steeds niet of begrijpt nog steeds niet wat ik schreef ' (citaat) .... in gebreke stellen en te vorderen dat nu op korte termijn (stel bijv 14 dagen) er wordt geleverd en u onder voorbehoud van alle rechten de deur door een ander laat komen/plaatsen en de kosten voor hen zijn'  M.a.w. Ik maak uit de vraag op dat de baas van de keukenwinkel tot nu toe niet komt en ik begin mijn antwoord nota bene met het advies om dat te vorderen! Let op: ik schreef onder voorbehoud van !

Dat ius dus wezenlijk iets anders dan het alleen maar hebben over een deurtje. Daarbij geldt dat het zelfs dan het vervangen op kosten van de leverancier  van d gehele aankoop betreffen (ik lees o.a en dan in mijn woorden dat de zzp' ers ook nog geprutst hebben aan het geheel.

Er bestaat zelfs de mogelijkheid om de koop te doen ontbinden met recht op geld terug! 


panter22
door panter22 Apr 8, 2022 om 15:42
6599 Antwoorden / Vragen

Het deurtje van de keuken is maar bijzaak, Dat komt er wel.
Belangrijk is volgens mij dat het keukenblad doorgezaagd is en de keukenopstelling anders is dan gekocht. 
Nu wil jij een ingebrekestelling sturen voor een deurtje. De rest maar zo laten?
Als de keukenwinkel het deurtje niet binnen 14 dagen brengt en monteert, dan wil je iemand (wie dan?)sturen om dat kastje op te halen en in de keuken te monteren. Of ergens anders een deurtje weghalen. En dat alles op hun kosten. Dan zul je toch moeten melden hoe ts voor elkaar krijgt dat de keukenwinkel ts deze kosten gaat vergoeden.
Wil de keukenwinkel het deurtje aan een onbekende meegeven en wil de keukenwinkel de kosten vergoeden.
Zo niet, dan zal ts naar de rechter moeten. Meer dan €100 zal het niet kosten. En voor dat bedrag ga je niet naar de rechter. Dat kost meer dan het oplevert. Conclusie, ts moet de rekening zelf betalen.

heremietkreeft
door heremietkreeft Apr 8, 2022 om 15:56
16997 Antwoorden / 202 Vragen

Ehhhh????  Laat nu @1PAUL zo ongeveer hetzelfde stellen dan dat ik deed!?? En nog steeds niet lezen, ik heb het niet over een deurtje alleen! Bovendien, let op, zo het tot een procedure zou komen zijn alle kosten dus ook proceskosten etc. te verhalen als schadevergoeding conform de daarvoor geldende wetgeving (En zal het een rechter zijn die dat dan bepaalt, dat ben ik niet, u ook niet)

panter22
door panter22 Apr 8, 2022 om 17:47
6599 Antwoorden / Vragen

Behalve het deurtje zie ik geen ander verhaal staan. En nu weer hetzelfde verhaal over de kosten. Vaagtaal: conform de geldende wetgeving. Ts kent de wetgeving niet en wordt het bos in gestuurd.

heremietkreeft
door heremietkreeft Apr 8, 2022 om 18:43
16997 Antwoorden / 202 Vragen

Tja, als u valt over slechts één woordje en verder niet naar het bredere kijkt. Tja, dan kan ik het wel vogne, Ts heeft het op het eind wel is waar over een deurtje maar noemt ook veel mee. Ik had het dus inderdaad primair nog breder kunnen/moeten trekken maar ik neem aan dat de vraagsteller dit wel heeft begrepen. Die reageerde immers niet meer en daar was was het antwoord toch voor bedoeld. Amen.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Apr 7, 2022 om 21:30
1883 Antwoorden / 32 Vragen
3

Geachte Myrthe,

Om welk bedrijf gaat het?

Kassa heeft veel aandacht besteed aan keuken, klik op de volgende link :


https://www.bnnvara.nl/kassa/artikelen/zoek-je-een-nieuwe-betaalbare-keuken-let-dan-hier-op

justmeagain
door justmeagain - Apr 7, 2022 om 22:49
625 Antwoorden / 8 Vragen
2

Bij dit soort enorme bedragen verwacht je toch wel dat er een beetje onderzoek is gedaan naar de keukenleverancier. Zit hij bij een geschillencommissie of bij een branchevereniging?  Hoe zijn de beoordelingen op onafhankelijke sites enz enz.
Een doorgezaagd blad dat is echt een no go. Volgas er op inzetten nu en de druk opvoeren om de schade te beperken.

panter22
door panter22 - Apr 8, 2022 om 08:54
6599 Antwoorden / Vragen
2

Je koopt dus een keuken exclusief montage. Voor de montage moest je extra betalen.
De keukenwinkel heeft geen zzp-ers in dienst. 
Met die zzp-er heb je denk ik een contract afgesloten, want de keukenwinkel verwijst je bij problemen naar hem.
Maar dan nog de keukenwinkel heeft hem aanbevolen. Dan mag je verwachten dat de zzp-er een keuken kan monteren en een tekening kan lezen. En niet een andere indeling gaat maken en het keukenblad door gaat zagen.
Maar het kan ook dat de zzp-er de verkeerde tekening heeft gekregen van de keukenwinkel. 
En dan moet je voor de goede indeling extra montagekosten maken? De keuken moet zoals besteld worden geleverd en gemonteerd. Daar hoef jij niet exra voor te betalen. Waarom begin je over compensatie. Maakt het je dan niet uit dat je keuken anders is, als je maar geld krijgt?
Dit probleem kun je zelf niet meer oplossen. Contact opnemen met het juridisch loket lijkt mij ook het verstandigst. Mogelijk heb je een advocaat nodig om de keuken te krijgen die je gekocht hebt.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Apr 8, 2022 om 11:06
16997 Antwoorden / 202 Vragen
1

Ik kom nog even bij u terug omdat ik zie dat er een verwijzing is verdwenen en deze zin : u kunt de waar men als gratis service dit ook voorlegt aan de leverancier niet compleet is. Er had moeten staan:  voorleggen aan www.klantenkompas.nl waar men het voorlegt aan de leverancier en plaats op de website waardoor er meer ruchtbaarheid is. 

1paul
door 1paul - Apr 8, 2022 om 14:28
3354 Antwoorden / 0 Vragen
1

als u op de offerte heeft staan incluis montage is deze ook incluis montage.

Als de indeling veranderd moet worden door een fout van de monteur is dit rekening keukenbedrijf, als niet was overeengekomen een blad in twee delen en dit kan anders is dit rekening keukenbedrijf.

Keukenbedrijf is verantwoordelijk deze hebben namelijk de monteur ingehuurd en niet u!

schrijf een brief, gef ze daarin 15 dagen de tijd de overenkomst alsnog volgens afspraak na te komen, doen ze dit niet ontbind dan de overeenkomst, schrijf in deze brief ook op wanneer u afspraken had met hen, wat ze zouden doen en hoevaak en wanneer u hen gebeld heeft....

ka
door kareuter - Apr 8, 2022 om 16:54
22 Antwoorden / 3 Vragen
2

noem nou eens de naam van het bedrijf en ga naar: consumentenbond, vakvereniging, kamer van koophandel etc. MAAR DOE WAT

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Jo
Joriend - Oct 31, 2024 om 20:22
Geldzaken & recht

Houtworm in TV meubel

Begin dit jaar via een officiële mango houten winkel een tv meubel gekocht van mango hout. Echter merkte ik op dat er elke keer "zaagsel" lag in de binnenkant van het meubel. Eerst niets achter gezocht maar nu ik ook gaatjes opmerkte ben ik er achter gekomen dat er houtworm in het meubel zit. Ik heb met het betreffende bedrijf contact gezocht hierover en zij kwamen met de volgende oplossing  - ... Lees meer

Ga
Gamba 1950 - Oct 30, 2024 om 20:07
Huishouden & energie
Afpo/Feroli WTW/CV Optifor 3.0 zorgt voor tochtoverlast

Afpo/Feroli WTW/CV Optifor 3.0 zorgt voor tochtoverlast

Ik woon in een appartement met een CV van Feroli dit gekoppeld is aan een WarmteTerugWin unit die de woning ventileert. Om precies 19.00 uur start het ventileren op niveau storm. Je voelt een koude luchtstroom. Dit stop om 23.00uur. De instalateur kan niets vinden. Maar die komt ook niet op het tijdstip dat het gebeurt. Volgens de instalateur zit er geen klok in de WTW en ook buiten de appartement ... Lees meer

Ee
EefjeEerlijk - Oct 31, 2024 om 23:43
Geldzaken & recht

Retourtermijn bij C&A webshop minder dan 28 dagen

C&A adverteert op haar website met een retourtermijn van 28 dagen. Op zich prima, vergelijkbaar met het europese herroepingsrecht - je moet bij een online bestelling binnen 14 dagen na ontvangst schriftelijk melden dat je iets retourneert en hebt dan nog 14 dagen het product te retourneren. Bij elkaar 28 dagen.

C&A hanteert niet 14 dagen voor de herroeping + 14 dagen voor verze ... Lees meer