sm
door smoking185 Nov 24, 2012 om 23:23
Geldzaken & recht

Klacht woning bouw vereniging havesteder rotterdam

Betreft klacht woningbouwvereniging havensteder rotterdam
Het gaat om de arrhenius flat op de arrheniusweg in rotterdam.
Veel mensen voelen zich buiten gesloten door de woningbedrijf havensteder.
Elk keer weer we hebben geen geld en dat roepen ze al heel lang. terwijl ze een andere flat vlakbij alles hebben gedaan schilderen liften vernieuw en de binnenkant mooier gemaakt.
De woningbedrijf havensteder heeft zelfs een 2e flat van de zelfde type die hebben ze mooi opgeknapt. Balkon soort glas nieuwe kleurtje gekregen Enz.
En bij ons zijn er zelfs veel klachten over de balkon. Scheuren lekkage van water.
En dat komt omdat ze jaren geleden toen woonde ik er zelf nog niet.
soort stenen grind Er overheen hebben gegooid. en daardoor is de lekkage ontstaan.
en bij ons helemaal niks.
Alleen klein onderhoud in de stand leidingen en de verwarming.
Maar als wij er over klagen zeggen ze ook wij doen toch wat.
En dan zeg je is waar maar wat zien wij er voor terug niks.
Alleen maar huurverhoging dat merken we wel.
En zelfs zijn we niet te spreken over de lift storingen.
Afgelopen weekend weer iemand vast gezeten en dat is niet de eerste keer.
(het gebeurd ook om ff bij te zeggen dat het ook gebeurd door mensen zelf.
Die met hun scoot mobiel er tegenaan rijden. De deuren zijn krom lift is zelfs scheef.
We hebben 2 liften oneven en even lift die waren vaak kapot gelijker tijd.
En dan kom je niet weg vooral de ouderen die in de flat wonen.
Het is zelfs al een paar keer gebeurd. dat hij vrijdag avond kapot ging en pas maandag gemaakt werd.
Media RTV Rijnmond is het zelfs geweest in de krant en ze beloven beterschap.
Uit eindelijk helpt dat niet daarom wil ik het groter aanpakken.
De flat is uit de jaren 70-80 en heeft eenmaal aandacht nodig aan onderhoud.
En dat vindt ik belangrijk en meerdere bewoners. Het is lang geleden dat de flat zijn groot onderhoud heeft gehad. Het is crisis en meesten woningbouw verenigingen hebben het moeilijk.
Dat snappen we allemaal maar wat we niet begrijpen is dat ze een potje hebben. en hun zeggen we hebben niks in dat potje voor onderhoud daar geloof ik niks van. ze verdienen een hoop geld aan huur vragen. En elk keer weer huurverhogen. Binnenshuis is het ook niet allerbest aan toe.
Mij voordeur even mee genomen. Die is vanaf het midden heel erg krom
Ze komen met de oplossong er een pin slot er op te gaan plaatsen. En dat is voor me eigen rekening ik betaal service kosten. en toch moet ik betalen ik heb na vraag gedaan en nu moet ik aan me voordeur met me voet straks er tegenaan duwen. en dan is zijn slot. Belachelijk toch. en er komt veel tocht binnen. En zelf van de balkon kant komt er veel tocht binnen. Kleine boven raampje is enkel glas de rest is dubbel glas dus wil ik dat kleine raampje moet ik zelf gaan betalen. 1 woord belachelijk.
Ze hebben tocht strippen er tegen aan gedaan dat helpt niet. De oplossing zou zijn.
Nieuwe deur er in. Dat zou een stuk schelen.
In sommige gevallen komt het ook door dat beneden bij de flat geen tussenschot zit dus kou komt via de liften naar boven en dat we op elke verdiepingen duren hebben hoor je het gieren van de wind zelf bij mensen die in het westen wonen hoor je het.
En als het heel erg stormt buiten dan is het heel erg heftig. En dat zij de reden waarom het zo erg is.
Als ik me verwarming aan doet verlies ik in hoog tempo warme lucht ik kan stoken wat ik wil. De kou komt toch binnen en dan kan je beter je verwarming aanhouden. Of met een jas binnen zitten. En dat doen de meesten mensen. We hebben blok verwarming dan kan de rekening behoorlijk oplopen ik gebruik het niet. Ik heb nu een openhaard die brand op bio-ethanol .
ik hoop dat er iets aan de gedaan gaat worden daarom wil ik het plaatsen op kassa zodat anderen dit lezen. Of dat een politieke partij mij kan helpen. we hebben bewoners commissie ik zit ook in die groep maar ze komen ieder keer met excuus. We hebben geen geld.
En even te zeggen we hebben een nood uitgang die staat op bepaalde verdiepingen open dat komt omdat er junkies in de flat wonen. 1 bewoner van de flat die kwam een keer uit de douche stel ze zou naakt uit de douche komen dan kunnen die junkies zo binnen kijken. Bij ons is de balkons open we kunnen over elkaars grond gebied lopen dat is voor als er brand uit zou breken dat we dan via de nood trappenhuis weg kunnen. En wat zegt havensteder doe maar een badjas aan. En je gordijnen dicht dan heb je er geen last van. Normaal gesproken zit de nooduitgang dicht met een haak die kan je makkelijk lostrekken vanaf de binnen kant. En noot vanaf de buiten kant de bewoner waar die junkies komen die zet de nooduitgang open. Zo kan je zelfs inbraak krijgen. En de woningbouw vereniging doet er niets aan alleen maar zeggen. Nogmaals gordijnen dicht en je badjas aan doen.ze horen de bewoner te waarschuwen en te zeggen hiermee te stoppen zo niet hardere actie te nemen.
Ik ben havesteder spuugzat afspraken niet na komen als je iets hebt en ze beloven je terug te bellen dan hoor je niks mits dat je gaat dreigen met media dan kan het wel raar toch. ik hoop door dit dat ze nu is een keer wat aan doen. En hopelijk met hulp van een kamerlid. Die er bij wilt komen.
Of dat iemand me kan vertellen wat ik meer aan kan doen. Ik ben echt boos op havensteder.

940 2 Rapporteer

valerius-2
door valerius-2 - Nov 25, 2012 om 00:05
7840 Antwoorden / 95 Vragen

De enige weg die voor u opnstaat is wegens slecht onderhoud de huurverhoging weigeren. neem contact op met de huur commissie om dit te bereiken.

sm
door smoking185 - Nov 26, 2012 om 01:17
38 Antwoorden / 13 Vragen

dat heb ik nog na gevraagd is mij afgeraden.

huurcomisie vraagt ook geld er voor.

welke instantie kan mij echt helpen. er moet iets gaan gebeuren.