To
door Ton 1960 Sep 16, 2020 om 13:00
Geldzaken & recht

Kostendeling 2020

Ik ben 63 jaar en 45%afgekeurd ik krijg een WIA uitkering aangevuld tot bijstands niveau,als ik bij mijn broer ga wonen word ik 450 E gekort op basis van kostendelersnorm,dus als ik bij mijn broer een kamer huur krijg ik 450 minder dan als ik bij zijn buurman een kamer huur.mijnbroer is 100% afgekeurd en heeft graag dat bij hem kom wonen om hem te helpen met het huishouden (hij woont alleen) maar als ik 450 moet inleveren en moet bijdragen in de kosten blijft er bijna niets over om van te leven.klopt dit enwat kan ik anders doen?

670 2 Rapporteer

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Sep 16, 2020 om 13:28
2095 Antwoorden / Vragen

Tegenover die korting staat toch ook een opbrengst in minder huur een lagere kosten voor levensonderhoud? Anderzijds denk ik dat als u bij die buurman een kamer huurt u ook met die kostendelersnorm te maken kunt krijgen.

tijger1
door tijger1 - Sep 16, 2020 om 15:05
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Wordt u medehuurder dan? Want anders staat u op straat als er iets met uw broer gebeurt.

En wie heeft u gezegd dat er € 450 gekort wordt? Is dat de hele bijstand?

Vraag eens een gesprek aan bij de sociaal raadslieden of de bijstand om een en ander te bespreken