de
door deelee Jul 10, 2021 om 19:08
Geldzaken & recht

Laat uitbetalen nabestaandenpensioen abp

Mijn man is overleden en had 3 kleine pensioentjes, nu hebben 2, PGB en Zorg en welzijn het nabestaandenpensioen reeds uitbetaald, maar het ABP stelt dat dit minstens 10 weken duurt?!
mijn rekeningen lopen gewoon door en ik vind het nogal wat dat ik hier steeds over moet bellen, heb wel iets anders aan mijn hoofd. Is dit normaal? Zij zeggen dat dit komt omdat er zoveel overlijdens zijn?!

6749 10 Rapporteer

Topantwoord

mahadma
door mahadma - Jul 10, 2021 om 19:12
11553 Antwoorden / 51 Vragen

Het abp heeft zeker een groot aantal deelnemers en 10 weken is in mijn visie best wel een acceptabele termijn, en er zijn op dit moment veel overlijdens. Meld aan uw eisers dat u binnenkort wel geld van het abp vangt, die zullen daar zeker begrip voor hebben. En hoe vaker u belt, hoe minder tijd er is om te werken aan de uitbetalingen.

de
door deelee Jul 10, 2021 om 19:27
2 Antwoorden / 4 Vragen

Beste mahadma, als je belt krijg je een telefoniste aan de lijn en niet degene die over de uitbetalingen gaat.

mahadma
door mahadma Jul 10, 2021 om 21:20
11553 Antwoorden / 51 Vragen

Daar is de telefoniste voor, de persoon/personen die de uitbetaling regelen zouden anders door het veel bellen van veel mensen nergens aan toe komen.

koekeloer
door koekeloer Jul 12, 2021 om 14:02
562 Antwoorden / 18 Vragen

Bij een groot aantal deelnemers hoort dan toch voldoende personeel denk ik.

Topantwoord

ne
door neodutchio - Jul 10, 2021 om 19:17
5157 Antwoorden / 12 Vragen

Het gaat om net iets meer dan 2 maanden en u krijgt van die andere 2 wel geld. Het is natuurlijk niet het probleem van Zorg en Welzijn dat u geen buffer hebt en dat kleine beetje niet kan missen. Het klinkt wellicht heel hard hoe ik het nu zeg, maar als er zo weinig inkomsten zijn dat u alle 3 de pensioentjes nodig hebt, dan klopt uw huishoudboekje niet.
Sterkte in deze lastige tijd en probeer wat minder hierom te malen. Het komt vanzelf wel.

de
door deelee Jul 10, 2021 om 19:29
2 Antwoorden / 4 Vragen

Beste neodutchio, het gaat om hetABP, verder heeft u natuurlijk geen inzicht in mijn financiën, dus uw antwoord is echt niet terzake.

tenormin
door tenormin Jul 10, 2021 om 19:30
16840 Antwoorden / 108 Vragen

Dat klinkt zeker hard @neo. Je mag niet oordelen waarom er geen spaarpotje is of "uw huishoudboekje klopt niet".

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jul 10, 2021 om 23:52
1773 Antwoorden / 31 Vragen

@Neotdutchio,

U bent wel iemand van "De pot verwijt de ketel, dat hij zwart ziet".....

U gaf mij op mijn donder toen reageerde op de topic van Tenormin.

ne
door neodutchio Jul 11, 2021 om 07:37
5157 Antwoorden / 12 Vragen

Met dat verschil dat u met hagel schoot en het hier TS is zelf aangeeft het geld nodig te hebben.

va
door vanlotjegetikt - Jul 10, 2021 om 19:34
809 Antwoorden / Vragen

Allereerst gecondoleerd met het verlies van uw man.
Als deze pensioenen in een keer zijn/worden uitbetaald heeft dat gevolgen voor de hoogte van eventuele  toeslagen.
Hou daar even rekening mee.
Info hierover is ook op deze website terug te vinden.

mahadma
door mahadma Jul 10, 2021 om 21:02
11553 Antwoorden / 51 Vragen

U zult mogelijk kunnen kiezen voor inhouding van belastingen door abp of uzelf via aangifte inkomen.

tijger1
door tijger1 Jul 10, 2021 om 21:29
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Die bedragen zullen echt nog wel dit jaar worden uitbetaald. Dus in één keer, is niet van belang.

tijger1
door tijger1 - Jul 10, 2021 om 21:28
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U hebt het over drie kleine pensioentjes. Als er al pensioenbetalingen van Zorg en PGB zijn, kan het maandelijkse bedrag van het ABP ook niet echt hoog zijn.

Hebt u daarnaast geen eigen inkomen? En zijn de toeslagen niet verhoogd?

Maar inderdaad er zijn veel meer ouderen overleden, geeft extra werk aan de pensioenfondsen.

Steeds bellen is echt zinloos, komt het echt niet vlugger door.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jul 11, 2021 om 09:03
16875 Antwoorden / 202 Vragen

Ook mijn reactie: helaas, accepteer dat het inderdaad minstens 10 weken kan duren.  Men zal tijd nodig hebben om een en ander te regelen en daarbij heb ik de vraag: heeft u al bericht gehad hoe de uitkering is? Ik bedoel daar mee: een maandelijkse betaling of afkoop ineens? U heeft het over een klein pensioentje.

1paul
door 1paul - Jul 12, 2021 om 14:24
3162 Antwoorden / 0 Vragen

ook zij kunnen niet sneller dan snel, kan ik een heel verhaal ophangen van had gespaard enzo maar daar heeft u niets aan, het enigste wat u kunt is vragen om een voorschot wat later uir=teraard dan weer verrekend word....

h.
door h.terpstra - Jul 12, 2021 om 18:17
202 Antwoorden / 1 Vragen

Dit is natuurlijk klinkklare onzin.. Bij die andere pensioenfondsen gaan dus minder mensen dood.?!. Of mis ik iets. Bij het ABP is het bestuurlijk een puinhoop. !!!

D66 minister W. Koolmees zit met zijn vingers in die pensioen pot. Zoals ook CDA Lubbers dat heeft gedaan.. Op 2 manieren. "Lenen" en als grote werkgever geen pensioen inhoudingen afdragen naar het ABP.,

Min vrouw en ik worden al 15 jaar gekort door het ABP. Met DROG redens.

Ik weet niet wie de Top vermelding maakt. Maar die melder en die twee schuilnaam schrijvers op 10 juli 19.12 en 19.17 h. mogen zich schamen.

Vr.Groet, Henk.

aurora1
door aurora1 Jul 12, 2021 om 19:55
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Volgens mij geeft de vraagsteller aan of hij iets een topantwoord vindt. En die twee reageerders hoeven zich helemaal nergens voor te schamen.
Wat klaagt u vreselijk. Zo zielig om gekort te worden?
Twee pensioenen en 2x AOW: dat valt toch mee? Vooral met gedeelde kosten. Waar zijn al die uitroeptekens en irrelevante leestekens voor nodig?
Stop met zeuren: daar maakt u geen vrienden mee en dat verandert niets, behalve dat het uw leven verzuurt en mensen met een boog om u heen gaan lopen.
Wat hebben wij als lezers gedaan dat u meent tegen ons te moeten schreeuwen?

tijger1
door tijger1 Jul 12, 2021 om 20:28
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@terpstra

Dat zijn geen drogredenen. U snapt het gewoon niet.

mahadma
door mahadma Jul 13, 2021 om 12:00
11553 Antwoorden / 51 Vragen

@H.Terpstra, waarom zou ik mijzelf moeten schamen? Ik geef een realistiesch antwoord. U weet wèl commentaar te loeveren op "het bestuur", maar waarom doet u er zelf niets aan ipv alleen commentaar leveren? Schreeuwen vanaf de zijlijn is eenvoudig.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jul 13, 2021 om 12:21
1773 Antwoorden / 31 Vragen

Ik snap de frustraties van Henk Terpstra goed:

Veel gepensioneerden hebben het zwaar maar als je partner overlijdt, ga je enorm achteruit qua inkomen.

va
door vanlotjegetikt - Jul 12, 2021 om 20:23
809 Antwoorden / Vragen

Sorry meneer maar u vergelijkt appels met peren.
U heeft al pensioen dus geniet ervan
Zoals het er nu voor staat krijg ik met de nieuwe pensioenwet te  maken en ik werk al vanaf mijn 15e.
Er is een verschil tussen nickname/schuilnaam en anoniem zijn bij de modjes.
dat laatste kan niet vanwege oa IP adres en provider. U doet alleen maar mopperen en breekt op andermans topic in.

h-
door h-hollander@kpnmail.nl - Jul 13, 2021 om 09:39
3 Antwoorden / Vragen

er zijn te veel regels en ieder doet maar wat ze gaan echt over en u kunt het invullen denken niet aan u verdriet

va
door vanlotjegetikt Jul 13, 2021 om 09:53
809 Antwoorden / Vragen

Haal uw mailadres weg. Dit is een openbaar forum.

rj
door rjw Jul 13, 2021 om 09:54
3270 Antwoorden / 5 Vragen

Er zijn niet te veel regels. We hebben met coronasubsidies kunnen zien wat er gebeurt als er snel iets wordt ingevoerd zonder veel regels.