rcbakker
door rcbakker Mar 28, 2009 om 13:28
Geldzaken & recht

Lage rente aanleiding om te switchen van bank?

Hallo allemaal,

Vandaag mijn bankzaken weer afgehandeld en ondertussen ook even een blik geworpen op mijn spaarrekening. Wat mijn opviel is dat de rente op mijn spaarrekening de afgelopen 3 maanden met 0,6% is gedaald. De basisrente staat nu op 2,3%. De bonusrente, als het geld 3 maand blijft staant is 0,6%. Dat levert niet veel op, zeker als je bedenkt dat er ook nog eens 1,2% belasting over een deel betaald moet worden.

Als je op independer kijkt komen de meeste spaarrekeningen een stuk hoger uit: 4,5% komt regelmatig voor. Ook deposito, het geld kan best een periode vaststaan, is aantrekken met percentages richting de 5%.

Maar doe ik er handig aan nu te switchen van bank? Of is dat vragen om problemen?

Iemand ideeen?

Tnx

Robbert

377 11 Rapporteer

ve
door verwijderd - Apr 7, 2009 om 11:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

U bent zeker bij de rabo, gelijk switchen!

Kijken waar u meer krijgt

ve
door verwijderd - Apr 7, 2009 om 13:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

Snel een deposito bij ATB openen. Rentes tot 5,55% op jaarbasis en valt onder het Nederlandse garantiestelsel. Nooit meer dan ca 90.000 bij een bank stallen. Liever nog lagere bedragen. Spreiden is het devies. Aanvragen en beheren via Internet is makkelijk.

ve
door verwijderd - Apr 7, 2009 om 13:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

Kijk op www.spaarinformatie.nl en kijk ook op het forum daar. Lekker ouwe****en over de voor- en nadelen van de diverse banken.

ve
door verwijderd - Apr 11, 2009 om 00:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

meteen 20 k overgemaakt van Loyalis spaarrekening en vandaag de rekening schriftelijk opgezegd

en bij gestort op de CEB met 5% rente

ve
door verwijderd - Apr 12, 2009 om 14:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

levensloopsparen de beste keuze bij DHB

gisteren na ontvangst van het salaris van een uitzendbureau direct 25 euro overgemaakt naar de levensloopspaarrekening bij DHB

ve
door verwijderd - Apr 13, 2009 om 12:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

kan een bank je weigeren omdat je met een man getrouwd bent

ve
door verwijderd - Apr 13, 2009 om 16:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

De ene helft van de echtparen is zeer vaak een man. Slechts bij een lesbisch huwelijk is het niet gebruikelijk dat er een man aan te pas komt.

ve
door verwijderd - Sep 13, 2009 om 09:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

Met zo'n lage rente is het zeker de moeite waard om van bank te wisselen. Op www.spaaraanbod.nl staan de rentes van alle spaarrekeningen en deposito's overzichtelijk op een rij.

Tevens kan je op spaaraanbod.nl uitrekenen hoeveel rente je zal ontvangen is de geschiedenis van de rentes inzichtelijk.

ve
door verwijderd - May 11, 2010 om 18:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

Je kunt rustig switchen van bank, zolang je maar een bank kiest die onder het depositogarantiestelsel valt.

Tja je hebt momenteel een vrij lage rente. De rente van 4,5% lijkt mij voor een normale spaarrekening niet haalbaar. Volgens het Top 10 Hoogste Rente overzicht van http://www.hoogsterente.nl, lijkt 3,2% de maximaal haalbare rente.

Veel succes met je keuze!

ve
door verwijderd - May 12, 2010 om 00:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

"De rente van 4,5% lijkt mij voor een normale spaarrekening niet haalbaar"

Nu niet meer, wel in maart 2009.

ve
door verwijderd - May 14, 2010 om 16:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

klopt 4,5% is niet haalbaar. 3.25% is het hoogste haalbare (jeugdsparen) of 3,2% voor een rekening met voorwaarden. 4,5% is wel haalbaar op een deposito (10jaar vast).

Zie http:www.hoogsterente.nl (top 10 rente overzicht voor meer details)