jantien
door jantien Sep 8, 2015 om 15:17
Geldzaken & recht

Laster

Het is een te lang verhaal maar ik wil toch weten wat jullie hiervan vinden.
Wij wonen hier 18 jaar en hebben vorig jaar "buren" gekregen die laster over mij opschrijven wat ver bezijden de waarheid is.
Door een andere buurvrouw ben ik meegegaan naar een hoorzitting over wat deze "nieuwe mensen" allemaal hier al voor ellende hebben veroorzaakt.
Hij wilde het natuurlijk winnen en daarom schreef hij dingen op wat niet klopt over mij.
En dat zit in het dossier hier in de gemeente en dat wil ik eruit hebben. Hoe zou ik dat voor elkaar kunnen krijgen?
Wij kunnen geen misstap begaan want hij schrijft het op.
Ik word ook in de gaten gehouden want als ik naar mijn buurvrouw ga duurt het niet lang of hij loopt er met de hond langs en dan soms wel twee keer achter elkaar.
Ik heb alleen woordelijk contact gehad toen ik met een collectebus aan de deur ben geweest.
Alles wat we al gedaan hebben is niet gehonoreerd. Contact met de gemeentelijke Jurist. Een brief naar de commissie van de hoorzitting.
Het gaat er niet uit maar onze brief hebben ze erbij gedaan. Ze zeggen dat er niets mee gebeurt maar ik vind dat het er dan ook wel uit kan.
Wie o, wie heeft een oplossing.
Of toch aangifte doen?

1494 13 Rapporteer

ve
door verwijderd - Sep 8, 2015 om 15:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste jantien,
Of het een te lang verhaal zou zijn geworden kan ik niet beoordelen. Maar ook kan ik, helaas, niet lezen wat de laster feitelijk inhoud, want daar bent u vaag over. Ook over de hoorzitting waar u naar toe bent gegaan "over alle ellende die ze hier veroorzaken". Dus, misschien een andere tip van de sluier toelichten, zodat men er hier een oordeel, tip of andere verwijzingen kunnen geven die u wellicht kan helpen.

ve
door verwijderd - Sep 8, 2015 om 15:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

Om wat voor laster gaat het volgens u?
Als de gemeente een dossier over een zaak heeft dan zal o.a. alle correspondentie die daarop betrekking heeft daarin bewaard worden.

ve
door verwijderd - Sep 8, 2015 om 16:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

"Wij kunnen geen misstap begaan of hij schrijft het op".

Op zich een vreemde opmerking, maar hier is veel meer aan de hand om een oordeel te kunnen vellen, die "hoorzittingen" hebben juist als reden dat de nieuwe mensen een hoop ellende hebben veroorzaakt.

Snap er geen hout van.

ve
door verwijderd - Sep 8, 2015 om 16:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

Alles en iedereen is ingeschakeld, maar er is nog nooit gepraat met de buren.

Raar verhaal.
Zou zeggen, probeer dat eerst.

ve
door verwijderd - Sep 8, 2015 om 16:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dus je gaat naar de buren en dan loopt de buurman langs, soms wel twee keer.
Joh, ik liep gister drie keer langs mijn buurvrouw, was toeval, soms gebeurt dat.

Ik zou gewoon aangifte doen, laat de politie het maar eens uitzoeken.

ve
door verwijderd - Sep 8, 2015 om 16:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bedankt dat jullie reageren. Ik kan het niet melden want dan staat het hier ook nog.
Het ging in eerste instantie om een uit/inrit en toen ik daar bij de gemeente naar vroeg had hij geen vergunning gekregen.
Hij heeft dus zelf de uitrit wel gemaakt en dan krijgt hij toch een vergunning. Ik heb niks meer gedaan maar door de brief van de buurvrouw naar burgemeester en wethouders was er een hoorzitting. Wij mochten niets inbrengen wat niet met die uitrit te maken had.
Ik wist ook niets van een hoorzitting en ik heb me zo gedragen wat men van mij vroeg.
Een medewerker van de gemeente heeft mij gezegd. "Het zijn andere mensen met een andere mentaliteit". Dus met andere woorden...
Nee ik wil geen contact met die man.
En dat van langslopen doet hij overdag nooit en als ik naar de buurvrouw ga (dat bedoel ik met in de gaten worden gehouden) 2 keer in een half uur.
Hij heeft nog een vergunning gevraagd voor afdak maar die staat er ook al.
Hij had mensen aan het werk die hier voor stonden te urineren aan de andere kant van de straat richting onze huizen, er is hier gewoon al teveel gebeurd.
Ik heb contact gehad met buurtbemiddeling maar die kunnen ook niets voor me doen.
Ik wil het wel duidelijker melden maar er is toch iets wat me hiervan weerhoud. Zo erg is het wel.
Verder vertel ik het overal aan iedereen die het maar horen wil en dan lacht men er hartelijk om en dan zeg ik: " lach maar, ik zit ermee".
Ik hoop dat jullie het me niet kwalijk nemen dat ik dit gemeld heb.

ve
door verwijderd - Sep 8, 2015 om 17:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik denk dat u een beetje overgevoelig bent. En ja een hoorzitting over een uitrit, gaat alleen over ern uitrit en is niet bedoelt voor andere kwesties. En als de buren iets raars over u opgeschreven hebben, kan u dat toch helemaal niets schelen?

Maar wat valt er nu te bemiddelen? U hebt geen contact met de buren en als u bij andere buren bent, loopt hij twee keer langs. Wat dan nog? Als ik mijn hond uitlaat loop ik ook twee keer langs mijn buren. Ga met uw rug nasr het raam zitten, dan ziet u niets.

ve
door verwijderd - Sep 8, 2015 om 17:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

.....Ik hoop dat jullie het me niet kwalijk nemen dat ik dit gemeld heb.......
Nee hoor, soms moet je even iets van je af schrijven.
Maar denk dat we - hier op dit forum - weinig/niets voor je kunnen betekenen.
Probeer 'afstand' te nemen en je niet te ergeren.

Suc6

ve
door verwijderd - Sep 8, 2015 om 19:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste jantien,

wat de laster precies is kan ik niet uit uw verhaal opmaken.
U zou er mee naar de politie kunnen gaan en aangifte doen van laster maar de vraag is of u daar iets mee opschiet.
Vaak is het beter om mensen niet meer aandacht te geven dan dat ze verdienen. Leef lekker uw eigen leven en laat u daarbij niet leiden door wat uw buren er wel niet van vinden.

Het staat u uiteraard vrij om welke vraag dan ook op het forum van kassa te stellen, dat zal niemand u kwalijk u nemen.

ve
door verwijderd - Sep 8, 2015 om 20:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

Op zich goed dat u dit meldt en het zo van u afschrijft.
Overgevoelig of niet, dat is niet aan de orde. U ervaart hinder en dat is vervelend. M..b.t. als ik een misstap bega schrijft hij dat op bedoelt u neem ik aan: als hij vindt dat ik een misstap bega .... .

De opmerking van de Gemeente ambtenaar is heel vreemd en m.i. wel degelijk klachtwaardig . bij uw Gemeent..

Maar in de meeste gevallen is 'niet reageren 'Lena' (gezegde, dus niet reageren Jantien en het gedrag negeren de beste methode. Houdt het dan toch aan, dan is het doen van aangifte een optie maar de ervaring leert dat daar veelal ook niets mee wordt gedaan.

ve
door verwijderd - Sep 9, 2015 om 10:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

Is de plassende bouwvakker aan de overkant van de weg al gearresteerd?

Za
door Zatte Rita - Jun 1, 2016 om 22:14
3 Antwoorden / Vragen

KIk wil hier toch iets duidelijk maken. Ik heb zelf te maken met pestgedrag van buren. In het begin kan je daar redelijk tegen. Maar naar gelang van tijd ga je onderuit. Ik kreeg de naam " verkrachter " alhoewel ik nooit verkracht heb. Mijn post werd geopend teruggevonden in mijn bus, uitwerpselen, urine, er werden foto's genomen door mijn raam dus deed ik de gordijnen of rolluiken niet meer open, de gevel werd beklad er werd me vanalles aangedaan, en het werd steeds erger. Tot ik een zelfmoordpoging hierdoor ondernam. Ik woon hier nog steeds en er kwam zelfs een heuse rechtszaak van. "aanzetten tot zelfmoord door pesterijen" - dewelke ik niet won. 6 maand blijft het rustig nu, maar ik ben nog steeds in behandeling en ik durf de rolluiken nog steeds niet openen, de politie steunde me nooit, aangiftes werden destijds weggelachen, ik was een zeur. Dus het is niet allemaal zo makkelijk. Pesten maakt levens kapot, daarvoor doen ze het ook, puur uit amusement.

Gerry1969
door Gerry1969 Jun 2, 2016 om 00:08
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Lekker op tijd met je reactie. Zo'n 8 maanden verder is dit topic echt verleden tijd en dient het niet meer naar voren gehaald te worden.
Diewilik

Cookies
door Cookies - Jun 1, 2016 om 22:29
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Misschien kan @zatte rita even nuchter worden en stoppen met het bumpen van oude topics?