limbo1
door limbo1 May 15, 2009 om 21:05
Geldzaken & recht

Lening afsluiten met een "nul-uren contract"

Bij mijn zoektocht naar een bank die mij en mijn vriendin een krediet wil verstrekken lopen we steeds tegen hetzelfde probleem aan; Het 0-uren contract van mijn vriendin wordt niet bij het inkomen meegerekend. Hierdoor ligt ons gezamelijk inkomen te laag voor het gewenste krediet.

Het inkomen van mijn vriendin is vrij stabiel doordat ze maandelijks(zo goed als) evenveel werkt. De werkgever is wel bereid om een verklaring te tekenen dat het contract verlengd wordt aan het einde van de contractperiode maar werkt de eerste 3 jaar altijd op basis van een 0-uren contract (ze werkt hier nu bijna een jaar). Ze is dan wel op zoek naar een andere baan maar daar hebben we nú niks aan.

Nu is de vraag: Wie kent een bank die het inkomen van mijn vriendin wél wil meenemen in de berekeningen.

Ik hoop dat de "goed bedoelde adviezen" over kredieten en contracten me bespaard blijven en iemand me kan helpen met het antwoord op mijn vraag.

Alvast bedankt!

12709 9 Rapporteer

ve
door verwijderd - May 15, 2009 om 21:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

Klinkt niet erg bemoedigend..... Toch bedankt voor je reactie!

ve
door verwijderd - May 15, 2009 om 22:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag limbo1,

Heb je de DSB al geprobeerd?

ReadAC.

ve
door verwijderd - May 15, 2009 om 23:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als ik jouw vriendin was, zou ik even goegelen op "nul-uren contract" en de zinsnede ‘het
vermoeden van het bestaan van een arbeidsovereenkomst
’ in de gaten houden. ;-)

ve
door verwijderd - May 18, 2009 om 20:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

Een o-uren contract geeft geen enkele bank enige zekerheid dat er maandelijks een gelijk bedrag binnenkomt. Het kan best zijn dat er ineens 3 maanden geen uren meer zijn en dus ook geen inkomsten. Een bank vinden die daar mee in zee wil gaan, is zoeken naar een speld in een hooiberg en is de banken ook niet meer toegestaan. Tegenover een lening, moet een vast inkomen staan (al dan niet met een contract voor bepaalde- of onbepaalde tijd)

ve
door verwijderd - May 18, 2009 om 20:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

Yep. Met een nul-uren contract stellen ze zich wel ineens op als een "echte" bank.........

ve
door verwijderd - May 18, 2009 om 20:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

Matusso,

Heb je gelijk in. Helaas zijn zulke dingen altijd theoretisch.

Je haalt je gelijk, je contract wordt (misschien) aangepast en aan het einde van het contract wordt je vriendelijk bedankt voor je bewezen diensten en kun je op zoek naar een andere baan.

Haar inkomen is niet slecht, het werk en collega's zijn leuk, het is dicht bij huis dus ze heeft het prima naar haar zin. Zonde om dit te laten lopen dus zochten we een andere oplossing dan het aanpassen van haar contract omdat bovenstaand scenario helaas vaak voorkomt.

Toch bedankt.

ve
door verwijderd - Jun 7, 2009 om 09:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

Waarom een krediet afsluiten als je een nul uren contract heb. Stel dat de werkgever plots geen werk meer heeft of het aantal uren daalt drastisch. Zie het in de praktijk helaas teveel dat dit gebeurd. En banken doen echt niet zomaar zo lastig om dit soort contracten. Gewoon geen geld uitgeven wat u niet heeft. Weet het is makkelijk gezegd maar toch is het zo.

ve
door verwijderd - Jun 7, 2009 om 16:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

Tering naar de nering zetten is (bijna) altijd de beste oplossing. De meeste zaken kunnen best wel een tijdje wachten, tot je gewoon het geld bij elkaar gespaard hebt. (gaat trouwens veel sneller als aflossen met rente)

Een voorbeeld is de gemeente waar je gezien de avatar woont... wilde ook meer dan ze konden behappen. Helaas zijn de inwoners nu het slachtoffer.

Maak een goede (beetje pessimistische) lange termijnplanning, daar heb je de rest van je leven plezier van.

Groeten, Harrie uit de Mosselstad hier

ve
door verwijderd - Jun 8, 2009 om 20:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bedankt allemaal,

Het is opgelost!

Vast contract gekregen met x-aantal uren, beter inkomen, even door de zure appel heen bijten en proberen te sparen, waarschijnlijk hierdoor geen krediet meer nodig!

Eind goed, Al goed?

Voelt in ieder geval beter dan lenen............

Groeten