door wilmar_1 Feb 19, 2004 om 15:18
Geldzaken & recht

Loc loterij

ik heb de automatische incasso van de loc-club laten stilzetten nadat ze 1 keer bij mij een bedrag afgeschreven hebben.ik heb mijn bank opdracht gegeven om dat bedrag terug te laten storten, maar nu blijkt dat dit niet kan zegt de postbank, maar ik wil mijn geld graag terug . weet iemand een oplossing om dat bedrag toch terug te krijgen???

331 4 Rapporteer

gery
door gery - Apr 16, 2004 om 12:45
504 Antwoorden / 8 Vragen

Deze site staat er vol mee, maar ik zal je toch nog een keer de info geven.
Kijke op www.stichtingdeombudsman.nl Daar vindt je de nodige brieven voor het officieel opzeggen van de loterij en voor de bank om het geld terug te vorderen. Succes, Gery.

peterkm
door peterkm - Apr 16, 2004 om 12:45
76 Antwoorden / 0 Vragen

De regels voor incasso zijn duidelijk. Je kunt een incasso laten storneren binnen 30 dagen nadat het bedrag afgeschreven is. Maar dit zal de bank alleen maar doen als je aangeeft dat je GEEN toestemming hebt gegeven voor deze afachrijving. Als je LOC eenmaal toestemming hebt gegeven, en daarna het laat stil zetten, dan kan en mag de bank het geld niet teruggeven. Helaas .... je moet dus duidelijk kane dat je geen toestemming gegeven hebt. Aangezien je waarschijnlijk de incasso machtiging (van hun mailing) hebt getekend zla het dus lastig voor je worden.

peterkm
door peterkm - Apr 16, 2004 om 12:45
76 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi (nogmaals) ik heb even gekeken naar de voorwaarden die de Postbank stelt aangaande incasso storneringen "Wanneer er een incasso van uw Girorekening is afgeschreven, dan kunt u Postbank binnen 30 dagen na afschrijving verzoeken dit bedrag terug te boeken (dit geldt overigens niet voor eenmalige incassomachtigingen en incassi voor loterijen). stelt aan incasso storneringen." Ze stellen dus dat het niet mogelijk is omdat het om lotterij gaat?? Dat is onjuist .. immers je hebt een incasso afgegeven aan een club, in dit geval LOC. Wat de club met het geld doet is hier niet van belang, immers je koopt met je incasso niet direct loten bij een lotterij. Het lijkt me dat de Postbank je alsnog de centen moet terug geven. Wellicht beroepen ze zich op de voorwaarde eenmalige incasso, dan is het wat lastiger voor je om het geld terug te krijgen. Al zal de machtiging die je habt afgegeven aan LOC niet voor een 1-malige zijn geweest!!

ha
door hannesnl - Apr 16, 2004 om 12:45
3 Antwoorden / 0 Vragen

Er bestaat ook nog zoiets als een eenmalige incasso verdeeld in meerdere termijnen. Komt niet vaak voor maar ik heb er ook al troubles mee gehad. Die kun je dus niet terugkrijgen omdat het totale bedrag dus in meerdere termijnen wordt afgeschreven maar het toch als 1 opdracht wordt gezien