el-zorro
door el-zorro Dec 18, 2021 om 23:59
Geldzaken & recht

Lockdown en compensatie

Wat me opvalt is bij iedere lockdown of gedeeltelijk lockdown

Waardoor de meeste bedrijven een uur of uren eerder moeten sluiten

Als mensen een abonnement hebben bijvoorbeeld sportschool  krijg je van de maanden dat je niet kunt  sporten je geld terug

Cbr geeft uitstel geldigheid van hun theorie certificaat als die vervalt
word de datum verlengt tot ze weer open zijn  Krijgen ze er na nog paar maanden uitstel

Bij veel bedrijven treven ze ook maatregelen zodat mensen niet einde elke week te weinig uren hebben gewerkt

Veel mensen krijgen deze optie niet  komen in een situatie wat hier onder kunt lezen

De ns is iemand die wil helemaal niet meer werken aan compensatie tijdens lockdown

De directie die verdient hier door juist honderden euro’s of duizenden euro extra perdag

Als je een ns abonnement heb dal vrij abonnent
kunt niet in dal uren reizen omdat je uur eerde na huis moet door lockdown

dus moet je extra betalen het kan je wel tussen vijftig en honderd euro per week extra kosten

Hangt er van af hoe ver je moet reizen als je zo meer dan twee honderd euro extra per maand

als je extra reiskosten moet maken boven je normale reiskosten
is dat wel veel zeker als je dat zelf uit eigen zak moet betalen

ns kan aan de hand van je kaart zien welke producten er je kaart heb

ze kunnen dat controleren en zo met een wel cmpensatie komen
zo zie je dat directie moet willig misbruikt maak om zo zijn zakken extra te vullen

ik heb daar nog veder niemand over horen klagen dat ze het er niet mee eens zijn
hoe ns te werk gaat dit valt ook wel onder stelen

als we aan andermans zijn portemonnee komen vind de ns dat ook niet leuk  zien ze dat ook als diefstal

1924 15 Rapporteer

Ho
door Hommer - Dec 19, 2021 om 07:28
30 Antwoorden / Vragen

Uw verhaal hangt van de verkeerde aannames aan elkaar.

Allereerst dwingt de NS u niet om al dan niet te reizen op een bepaald moment.

Ten tweede kost het de NS miljoenen om wel alle treinen te laten rijden terwijl er minder reizigers zijn. De directie vult haar eigen zakken daar echt niet extra mee.

Zou u kunnen laten zien dat de directie nu extra geld krijgt?

panter22
door panter22 - Dec 19, 2021 om 08:19
6599 Antwoorden / Vragen

Je kunt nog gewoon in de daluren reizen.
Maar je probleem is nu opgelost.
De winkels zijn dicht tot 14 januari.

ro
door ronny530 - Dec 19, 2021 om 08:22
2780 Antwoorden / 41 Vragen

Een heel verhaal die om de kern van uw grief opgebouwd is en in één zin afgedaan had kunnen worden maar terzijde. Voor werknemers is een dal vrij abonnement helemaal niet interessant want als we voor het gemak de kantoortijden aanhouden van 09.00 tot 17.00 uur moet de werknemer wel in de spitsuren reizen. De tijden die voor een dal vrij abonnement van toepassing zijn vallen buiten de spitsuren en is bedoeld voor reizigers die niet noodzakelijk hoeven te reizen en de reistijden zelf in kunnen plannen. Dat u niemand er over hoort klagen komt waarschijnlijk omdat zij het juiste NS product hebben gekozen en er ook niets van vernemen. Daarbij is er niets aan de dienstregeling veranderd en lijkt mij compenseren van of verruimen van zo'n dal vrij abonnement niet aan de orde.

sjjoppy
door sjjoppy - Dec 19, 2021 om 08:46
7190 Antwoorden / 3 Vragen

Dit virus zit vol verrassingen, steeds als we over een top heen zijn en daardoor versoepelingen in zicht is Corona ons een stapje voor door zich te muteren. Een lockdown hangt dan weer in de lucht.
We moeten er met z'n allen tegenaan en doen wat nodig is.
.

Donuts
door Donuts - Dec 19, 2021 om 09:14
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Zoals de redactie altijd zelf aangeeft, en waar ik het helemaal mee eens ben, is dit forum uitsluitend bestemd voor consumentenvragen en NIET voor discussie.

Kwebbelen hierover kan op Facebook of Twitter, de uitgelezen plek voor mensen die ergens over willen discussiëren zonder enige kennis van zaken.

rj
door rjw - Dec 19, 2021 om 09:18
3262 Antwoorden / 5 Vragen

Misschien moet je vandaag het bericht nog een nalezen en wat concreter opschrijven wat nu het probleem en de vraag is.

ne
door neodutchio - Dec 19, 2021 om 09:27
5152 Antwoorden / 12 Vragen

Winkels sluiten nu om 17:00u en het daltarief begint om 18:30. Ook al zou u normaal een uur langer werken, dan bent u nog te vroeg voor het daltarief. U geeft niet aan wat de afstand is die u moet reizen en hoe veel u reist, maar van tussen de €50 en €100 in de week gaat u naar €200 in de maand. Vreemde berekening. Mocht uw begin tijd hetzelfde zijn, dan gaat het alleen om de terugreis.
Als ik uitga van €20,- extra kosten per dag (€100 in de week en 5 werkdagen), dan zou ik op een afstand van Utrecht naar Venlo komen. Die trip kan je namelijk maken voor dat geld. Dan vraag ik mij eerder af waarom u niet dichter bij uw werk gaat wonen. Die afstand is dermate groot dat de €0,19 per kilometer echt niet toereiken is om naar het werk te komen.

Als u een probleem wilt aankaarten, doe dat dan onderbouwd met uw gegevens. En niet met vage getallen.

ro
door ronny530 - Dec 19, 2021 om 10:37
2780 Antwoorden / 41 Vragen

Vraagsteller zien we niet meer terug want die is zijn of haar frustratie al kwijt.

me
door mein33 - Dec 19, 2021 om 10:48
5658 Antwoorden / 28 Vragen

DOOR EL-ZORRO 18 DEC. 2021  De ns is iemand die wil helemaal niet meer werken aan compensatie tijdens lockdown

De NS is geen persoon, maar een bedrijf.
De NS stopt niet met het leveren van de dienst waarvoor is betaald.
U kunt nog steeds, ondanks de lockdown maatregelen, net zoveel met de trein reizen als uw abonnement dat toestaat, daar is geen beperking op en derhalve is een compensatieregeling, van welke aard dan ook, hier niet op van toepassing.
Dat u, om welke reden dan ook, geen volledig gebruik kunt maken van uw abonnement is de NS dan ook niet aan te rekenen.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Dec 19, 2021 om 11:16
16850 Antwoorden / 202 Vragen

Als al gezegd door velen van ons: u kunt gewoon reizen.

elaas is het zo dat naar mijn mening wij worden gegijzeld door diegenen die tegen het vaccineren zijn en die niet in het gevaar van dit virus geloven. 'De goeden moeten helaas, helaas, helaas, met d kwaden lijden.

En als ook opgemerkt in andere woorden: dit is een site waarop vrijwilligers proberen vragen te beantwoorden van consumenten of adviezen te geven.

Als u werkjelijk van mening bent dat u wordt bestoten, doe dan aangifte waarbij ik dan wel wijs op het straftelijke aspect dat het zonder enig bewijs plaatsen van beschuldigen zoals u nu doet op een openbaar medium.  (WvS Titel XVI - art 262 e.v.)

heremietkreeft
door heremietkreeft - Dec 19, 2021 om 11:19
16850 Antwoorden / 202 Vragen

Dit keer helaas: @EL-ZORRO kan wel degelijk reizen met NS.

pe
door peentjes - Dec 19, 2021 om 11:48
421 Antwoorden / 0 Vragen

Sorry hoor, maar de ns bepaalt niet hoe vroeg of laat u naar huis moet. De treinen rijden gewoon door. Waarmee uw hele betoog in de lockdown kan, wat mij betreft.

Redacteur
door Redacteur - Dec 19, 2021 om 11:55
1054 Antwoorden / 62 Vragen

we sluiten het topic bij dezen. Discussiëren over actuele kwesties kan op onze pagina met (nieuws)artikelen.
De redactie