rico_020
door rico_020 Nov 11, 2010 om 09:01
Geldzaken & recht

Loonbeslag..??? mag dat op deze manier?

Ik heb een loonbeslag ontvangen van yards almere.
Yardsalmere heeft een overzicht ontvangen waarin alle kosten (inkomsten en uitgaven) worden aangegeven.

nu willen ze meteen loonbeslag leggen en dan zonder te denken dat er huur betaald moet worden en gas en licht.

mag dit zomaar?
mijn huur is 800 euro en en gas en licht is 80 euro. Met loonbeslag houd ik maar 500 over waaruit ik dus geen van beide kan betalen.

ik vind dit dus heel vreemd.

5251 8 Rapporteer

marcel75
door marcel75 - Nov 11, 2010 om 09:25
5124 Antwoorden / 4 Vragen

De hoogte van het beslag is mede afhankelijk van de beslagvrije voet. Op de beslagvrije voet mag namelijk geen beslag worden gelegd. Om te weten hoe hoe die voor jou is kun je deze link volgen Link Beslagvrije voet.

Als er ook op de beslagvrije voet beslag is gelegd, kun je daar tegen protesteren.

Ze hebben echter al inzage gehad in de je inkomsten en uitgaven. Daarnaast hebben ze ook al bekeken wel bedrag er maandelijk geincasseerd zal moeten worden om de vordering binnen een redelijke termijn binnen te hebben.

Een oplossing kan zijn om geld in je directe omgeving te lenen of meer te gaan werken. Beiden zijn niet leuk, maar leveren wel geld op. Probeer met dat extra geld (een deel van) de vordering af te lossen.

doortje58
door doortje58 - Nov 11, 2010 om 14:32
2 Antwoorden / 0 Vragen

Ga naar de afdeling schuldhulpverlening van je gemeente.
Volgens mij mogen ze maar 10% van je inkomen afhouden bij beslaglegging!
Zij weten waarschijnlijk niet alleen of dit klopt, maar ze kunnen ook voor je onderhandelen!
Succes!

vladja
door vladja - Nov 11, 2010 om 15:16
8293 Antwoorden / 27 Vragen

[quote=doortje58 schreef op donderdag 11 nov 2010, 14:32]Ga naar de afdeling schuldhulpverlening van je gemeente.
Volgens mij mogen ze maar 10% van je inkomen afhouden bij beslaglegging!
Zij weten waarschijnlijk niet alleen of dit klopt, maar ze kunnen ook voor je onderhandelen!
Succes!

Waar je deze wijsheid = 10% = vandaan haalt, is mij een raadsel. Ze moeten rekening houden met de beslagvrije voet en de rest daar mogen ze beslag opleggen + overwerk + vakantiegeld + eventuele andere extra's als 13e maand + jubileum/verjaardagsuitkering, noem maar op.

Vladja

birdies
door birdies - Nov 11, 2010 om 16:09
6104 Antwoorden / 31 Vragen

.........Volgens mij mogen ze maar 10% van je inkomen afhouden bij beslaglegging!......

Mag ik even lachen om zoveel onzin?

dhoogeve
door dhoogeve - Nov 11, 2010 om 23:24
16 Antwoorden / 0 Vragen

Jouw werkgever heeft een berekening moeten maken wat betreft jouw VTLB (Vrij te laten bedrag). Heb je al wat nagevraagd bij jouw werkgever hieromtrent?
Hier kun je natuurlijk altijd tegen protesteren, ga eens naar een Rechtswinkel bij jou in de buurt.

Maar even wat anders; wist je van deze schuld? Hoe is het zo ver gekomen?
Neem bijvoorbeeld eens een budgetcoach (www.mijnbudgetcoach.nl) in de arm, om te voorkomen dat het probleem groter gaat worden.

askjeeves
door askjeeves - Nov 12, 2010 om 00:17
134 Antwoorden / 3 Vragen

zelden zoveel onnozele antwoorden vanonze "TOPexperts" voorbij zien komen

als een deurwaarder loonbeslag legt, dan houd die in eerste instantie gewoon de normen van de beslagvrije voet en op de belsagvrije voet moegen ze niet eens aankomen.

Dan moet je opgaaf doen van huur, ziektekostenverzekering etc en dat kan gecorrigeerd worden in een VTLB berekening. Die de werkgever al helemaal niet gaat maken.

En redelijke termijnen............al duurt het 90 maanden........ze willen gewoon dat de totale vordering voldaan word.

Wta een grapjassen hier, ze denken echt ook overal verstand van te hebben met hun google-machientje

rico_020
door rico_020 - Nov 12, 2010 om 08:21
2 Antwoorden / 1 Vragen

het is een vreemd verhaal.
er is een norm waar men van moet kunnen leven en die hebben ze bij deze gewoon overschreden.
Huur, ziektekostenverzekering etc. kunnen dus ook niet betaald worden.

volgens mij is het niet de bedoeling om een inwoner van Nederland die gewoon werkt, voor een straf te laten werken.

sterker nog. ze willen dit bedrag dus elke maand gaan inhouden wat nog gekker is.

de aanslag komt van een ex die op geld uit is maar mij met schulden heeft laten zitten.
ze wilt dus geld van een kale kip gaan plukken. maar als de kip dus kaal is gaat ze door met zijn vel.

alle stukken zijn al bij een advocaat terecht gekomen.
bedankt voor de adviezen.

rico_020
door rico_020 - Nov 15, 2010 om 16:10
2 Antwoorden / 1 Vragen

om het even nog gekker te maken......
ze heben beslag gelegd en vervolgens zijn ze niet te bereiken.

je krijgt een bandje met ""we zijn geopend op werkdagen van 9 tot 4".

belde in de ochtend middag en straks weer!

is yarsdsalmere zoeen bedrijf die zodra ze baslag leggen meteen een ander nummer nemen of niet meer bestaan?