J.
door J.geesing Nov 18, 2016 om 15:19
Geldzaken & recht

Mag de tandarts een ongevraagd adviesgesprek in rekening brengen?

Mijn zoon kreeg bij de tandarts het advies om de verstandskiezen ook goed mee te poetsen en te flossen.
lijkt me vanzelfsprekend en is ook eerder al eens verteld. Nu wordt het "advies gesprek" echter in rekening gebracht maar wordt niet vergoed door de zorgverzekeraar.

11447 10 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Nov 18, 2016 om 15:26
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En wat zegt de tandarts nadat u hem die vraag stelde?

heremietkreeft
door heremietkreeft - Nov 18, 2016 om 15:50
16885 Antwoorden / 202 Vragen

Vreemd! Het lijkt mij een normale gang van zaken dat een tandarts bij een normaal consult een dergelijk advies geeft. Dat behoort m.i. niet in rekening te worden gebracht dus: klacht indienen bij de tandarts en bij niet afdoende antwoord vragen naar de klachtreregeling. Zie ook dit: www.zorgklacht.nl/Klacht-Tandarts‎

aurora1
door aurora1 - Nov 18, 2016 om 19:58
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ik ben ook benieuwd naar de reactie van de tandarts toen u hem/haar er naar vroeg.
Zou u ook boos geworden zijn als het wel door de zorverzekering vergoed zou worden?

zoekster1
door zoekster1 - Nov 18, 2016 om 20:15
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Volkomen absurd, dat advies. Ik zou meteen weggaan bij zo'n tandarts, dat is een echte geldwolf. En de advieskosten weigeren te betalen.

aurora1
door aurora1 - Nov 19, 2016 om 02:38
15645 Antwoorden / 6 Vragen
hansje klein
door hansje klein Nov 21, 2016 om 13:52
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Om een lange procedure af te korten: deze patiënt op het forum heeft uiteindelijk de advieskosten + incassokosten NIET hoeven betalen. De tandarts heeft uiteindelijk de post 'advies' uit de factuur weggestreept.

mo
door mof - Nov 21, 2016 om 13:22
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Als het ongevraagd advies was, dan mag het niet gedeclareerd worden als adviesgesprek.
zou wat worden zeg, dan kan de tandarts zo een graai in uw portemonnee doen! Alleen de opmerking dat het verstandig is uw tanden te poetsen lijkt me op zich al tamelijk ordinair om dat als advies aan te merken door een tandarts!

jo
door jorisw - Nov 21, 2016 om 13:56
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Heeft hij alleen gezegd dat je die kiezen moet poetsen en flossen of heeft hij ook nog verdere instructie gegeven?

ke
door kerstdag - Nov 21, 2016 om 15:36
68 Antwoorden / 9 Vragen

Verkeerde zorgpolis afgesloten afgesloten.

cantate
door cantate - Nov 21, 2016 om 16:31
15 Antwoorden / 0 Vragen

Vermoedelijk is niet zozeer het advies in rekening gebracht, maar het consult op zich.

karelstromph
door karelstromph - Nov 21, 2016 om 16:34
95 Antwoorden / 5 Vragen

Ging de zoon ongevraagd naar de tandarts?