Zo
door Zomer2018 May 28, 2018 om 22:29
Geldzaken & recht

Mag dit nog met de nieuwe privacy wet?

Is het normaal, dat je voor het aanmelden op een forum privégegevens verstrekt moeten worden?

Wil mij op het Tros Radar forum registreren.

Je moet dan een naam, geboortedatum en een telefoonnummer vermelden.

Omdat ik een "geheim nummer" heb en dit alleen familie en bekenden kennen, heb ik een "fake" nummer ingevuld .

De aanmelding wordt geweigerd, omdat het nummer niet geverifieerd kan worden.

Ik denk toch, dat ik niet de enigste met een geheim nummer, dus dan kunnen alle niet lid worden bij Tros Radar!

Ik ben deze situatie nog op geen forum tegen gekomen.

2383 10 Rapporteer

Ge
door Genee - May 28, 2018 om 23:03
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Bij mij lukt een account aanmaken met een fake telefoonnummer wel.
Lijkt me als het een bestaand kengetal is en uit 10 cijfers bestaat, het moet lukken.

tenormin
door tenormin - May 28, 2018 om 23:13
16859 Antwoorden / 108 Vragen

Misschien een vreemde wedervraag: was dit de eerste keer dat u zich op Tros Radar forum aanmeldde? Zo ja, is het vreemd want ik kan me niet indenken dat men telefoonnummers ga na checken. Kan ook zijn dat u ooit al eens forumlid was en een ban heeft gekregen? Dan kan het wel, maar dat ligt dan niet aan het tel.n.r. Gewoon een suggestie, hoor.

Zo
door Zomer2018 May 29, 2018 om 08:40
Antwoorden / 1 Vragen

Beste tenormin,
ik denk dat mijn vraagstelling toch duidelijk is, dus jou wedervraag is overbodig.

Lees al een tijdje mee op tros forum, en moet dan vaststellen, dat er mensen met een ban zich gewoon weer aangemeld hebben.

Het is toch gewoon onzinnig om dit soort privé gegevens te vragen.
Trouwens de registratie werkt wel, ook met een fake nummer, maar als je eerste bericht op goedkeuring wacht, krijg je de melding "ongeldig telefoonnummer"

Topantwoord

Cookies
door Cookies - May 28, 2018 om 23:30
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Het fakenr. moet natuurlijk wel uit 10 karakters bestaan. Dat mag 10 x 0 zijn. Of 06 met 8 x 0.

Vind het de grootste flauwekul dat je "verplicht" wordt een tel.nr. In te vullen. Gaat ze geen f*ck aan en lijkt me ook helemaal niet relevant voor een forum deelname.

Heb begrepen dat ihkv de privacy wet geen onnodige gegevens mogen worden gevraagd.

Zo
door Zomer2018 May 29, 2018 om 06:24
Antwoorden / 1 Vragen

Dat dacht ik ook, maar blijkbaar heeft Tros daar haar eigen regels.

Het nummer vaker aangepast en steeds het standaard mailtje ontvangen.

Dit is een van  de mails:

Hallo  ....

Je ontvangt deze e-mail omdat je bericht "Re: Mag KPN zomaar de prijzen
verhogen?" op Radar geweigerd is door een moderator of beheerder.

De volgende reden is gegeven voor deze actie:

Het past niet binnen een categorie, gebruik het omschrijvingveld.

Ongeldig telefoonnummer.

Cookies
door Cookies May 29, 2018 om 11:02
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Even een Radar account aangemaakt en als tel.nr. 0600000000 ingevuld. Wordt gewoon geaccepteerd. Er lijkt toch iets anders aan de hand te zijn, want een moderator kan onmogelijk weten dat jouw nummer niet klopt. Die melding zou je wel kunnen krijgen als het aantal (10 dus) niet klopt.

Zo
door Zomer2018 May 29, 2018 om 16:11
Antwoorden / 1 Vragen

Carola, zo ver kom ik ook!
Schrijf nu een bericht en wacht af, of de moderator het goedkeurt, Maar dat neemt niet weg, dat er privé gegevens gevraagd worden, voor een forum. Ik denk toch dat, dat dit met de nieuwe wet al helemaal niet meer mag.

Cookies
door Cookies May 30, 2018 om 09:15
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Heb zojuist een 1e reactie geplaatst op Radar. Het wachten is op goedkeuring. Ben benieuwd.

Cookies
door Cookies May 30, 2018 om 12:15
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Update: mijn 1e reactie werd geweigerd omdat het betreffende topic verwijderd werd. Een 2e reactie heb ik plm. een uur geleden geplaatst, die wacht nog steeds op goedkeuring voor plaatsing In een 3e reactie heb ik gevraagd hoeveel tijd de sollicitatiecommissie nog nodig denkt te hebben.

Cookies
door Cookies May 30, 2018 om 16:48
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Het heeft even geduurd, maar míjn reactie is geplaatst op Radar. Dus het mailtje dat jij ontvangen hebt, begrijp ik niet.

costnix
door costnix - May 29, 2018 om 07:37
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Die hele privacywet is totaal doorgeschoten. Kost bergen tijd om iets gedaan te krijgen. Zo nutteloos!

heremietkreeft
door heremietkreeft - May 29, 2018 om 10:28
16887 Antwoorden / 202 Vragen

Ja , dat kan en het mag. U bent dan toch zelf degene die die info aanlevert. AVRO/TROS mag die gegevens niet zonder uw toestemming voor andere doeleinden gebruiken.

Let op: geven van fake gegevens is bedrog!

hansje klein
door hansje klein - May 29, 2018 om 10:48
3037 Antwoorden / 62 Vragen

De 'normale' weg is, om dit soort problemen direct met de betreffende organisatie te bespreken ...

wat heeft de Radar-redactie als antwoord gegeven? Moest u niet uw sexe invullen? Heeft u hard bewijs voor deelnemers die gebanned zijn en tòch blijven deelnemen? Alleen de deelnemer die gebanned is heeft hier normalerwijze kennis van en niet andere deelnemers of meelezers zoals u.

Pas wanneer u géén tevredenstellend antwoord krijgt kunt 'in beroep' gaan bij de passende autoriteiten.

Eigenlijk stelt u hier op dit forum een vraag aan het merk OPEL over een probleem met Toyota, want bij de aanmelding op dit forum heeft u klaarblijkelijk géén telefoonnummer hoeven in te vullen.

Zo
door Zomer2018 May 29, 2018 om 16:28
Antwoorden / 1 Vragen

Sorry, blijkbaar heb je mijn bericht niet goed gelezen.
Ook jij bent of was lid van dit forum, dan moet je weten, dat je geen aantwoord krijgt op een vraag bij de moderatie.
Dus jou bericht slaat de plank mis.

hansje klein
door hansje klein May 30, 2018 om 00:27
3037 Antwoorden / 62 Vragen

U kunt de redactie van het AVRO/TROS-forum per privé-mail altijd bereiken.

De redactie van BNNVara V&B staat onderaan de website. Ik zie óok, dat er momenteel drie topics met protesten bij Tros/Radar zijn geopend over 'misdragingen' van de moderatoren over één van de deelnemers. Dus blijf lezen hoe dat opgelost gaat worden.

tenormin
door tenormin May 31, 2018 om 16:56
16859 Antwoorden / 108 Vragen

O.T. En dat gaat over Moneyman, een van de meest integere forumleden (ex) moet ik schrijven. Waar een ieder verontwaardigd over is. Terecht. @hk

hansje klein
door hansje klein May 31, 2018 om 17:02
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Zal best, maar dat ziet de moderator bij TROS/Radar klaarblijkelijk toch ànders ... en @MM weet zich overigens bèst te weren, want bij zijn voorlaatste ban heeft hij ervoor gevochten om weer terug te komen op het forum en dat is hem toen ook gelukt.

jo
door jorisw - May 29, 2018 om 19:55
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Antwoord op je vraag: ja dat mag.

Wat wel belangrijk is, is dat Avro-Tros duidelijk heeft beschreven wat ze van je opslaan, en met welk doel. De wet is niet bedoeld om dingen anoniem te kunnen doen. En als jij je account opzegt moet in principe alle informatie die ze over jou hebben verwijderd worden, tenzij er een goede reden is om dat niet te doen. Dat is de belangrijkste essentie van de wet. Ik weet overigens niet of forumbijdragen zo essentieel zijn voor een forum, dat ze die mogen laten staan of dat ze die op verzoek van de gebruiker moeten verwijder. Voor beide is wat te zeggen.

hansje klein
door hansje klein - May 30, 2018 om 10:15
3037 Antwoorden / 62 Vragen

1 - Een andere/orginele manier om uw protest te communiceren met deze omroep ...

>geef ze hun eigen koude douche<

https://radar.avrotros.nl/uitzendingen/douche/insturen/

2 - Zoals al gemeldt is er een 'oorlog' gaande tussen de deelnemers en de beheerder, uitstappen aangezegd

3 - U kunt uw geheime telefoonnummer aangeven, omdat die niet wordt gebruikt, tenzij ...

Verder verklaar je geen kwetsende, obscene, vulgaire, lasterlijke, haatdragende, bedreigende, racistische, seksueel-georiënteerde of andere inhoud te plaatsen, die in strijd is met internationale wetten, de wetten van je eigen land of het land waar "Radar" gehost wordt. Als je dit toch doet, kan dit leiden tot een onmiddellijke permanente uitsluiting en waarschuwen we, als we dit nodig vinden, je internetprovider. Je IP-adres wordt bij registratie en iedere post opgeslagen, waardoor we het volgen van de voorwaarden kunnen afdwingen. Je gaat ook akkoord met het feit dat "Radar" het recht heeft om op ieder moment een onderwerp te verwijderen, verplaatsen of sluiten. Als gebruiker sta je ook toe dat jouw opgegeven informatie in onze database wordt opgeslagen. Deze informatie wordt nooit zonder jouw toestemming aan derden doorgegeven, tenzij een rechter hierom vraagt. Noch "Radar", noch phpBB zijn verantwoordelijk als je gegevens door een forumhack toch openbaar gemaakt zouden worden.

ERGO: Wacht deze storm eerst even af en blijf actief op V&B! Bent u overigens op zoek naar een consumentenforum waar intensief en gekwalifceerd gemodereerd wordt, kan ik u de community van de Consumentenbond aanbevelen.

Cookies
door Cookies - May 30, 2018 om 17:48
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Nee, Gerrit dat is lang niet altijd bedrog.

Van Kassa XL:  Tip 1: Liegen mag soms

Je hoeft niet altijd je echte gegevens te gebruiken of in te vullen. Je mag dus soms ook liegen. Maar wanneer dan? We hebben het voor je op een rijtje gezet.

- Een niet herleidbaar e-mailadres;
- Nep geboortedatum;
- Nep straat, postcode en huisnummer;
- Inschrijven voor een nieuwsbrief? Dan hoef je niet je echte geboortedatum in te vullen.

DOOR GERRITALTENA - 29 MEI 2018 OM 10:28
7595 ANTWOORDEN / 138 VRAGEN

Ja , dat kan en het mag. U bent dan toch zelf degene die die info aanlevert. AVRO/TROS mag die gegevens niet zonder uw toestemming voor andere doeleinden gebruiken.

Let op: geven van fake gegevens is bedrog!

user123
door user123 - May 31, 2018 om 20:46
1346 Antwoorden / 3 Vragen

Vanwege trollen overlast kan ik mij goed indenken dat ze goed screenen aan de poort.