ro
door rolex Apr 18, 2008 om 18:59
Geldzaken & recht

Mag dit zo maar

Mijn man is een gepensioneerd fotograaf/handelaar wij hebben 35 jaar een winkel gehad. Nu mijn vraag mijn man heeft zich in juli 2005 door mij laten verlijden een digitale camera aan te schaffen en dit werd een Canon eos 350 met alle toebehoren prijs ruim € 1100,00

nu 4 weken geleden haperde de camera en gaf als fout error 05 aan dit betekend geen goed contact, maar regelmatig aan en uit knop aan zetten deed de camera het weer. Toch bij Foto Klein in Rotteram (waar camera gekocht is) terug gebracht. Nu het relaas kreeg vande week een prijsopgave € 304,69 en bij niet repareren € 156,00 onderzoek kosten, maar wij hebben nog al wat connecties in de fotobranch dus reperateur gebeld en wat bleek hun prijs opgaven aan Klein was € 142,00 incl. BTW. Hebben hier met Klein over gesproken en nu is de rekening € 166,24  Uiteindelijk kreeg mijn man het zover dat de rekening gedeeld wordt dus ieder € 83,12 over belazeren gesproken. Dit muisje krijg zeer zeker nog een staartje. Wil

543 4 Rapporteer

ve
door verwijderd - Apr 18, 2008 om 19:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

Persoonlijk vind ik dat deze zaak zeer goed afgehandeld wordt.Als ex ondernemer moet u hier mee bekend zijn.

T

ve
door verwijderd - Apr 18, 2008 om 20:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag rolex,

Als ik het goed begrijp dan heb jij én de firma klein van de reparatiedienst van Canon te horen gekregen dat je voor de reparatie 305 euro zou moeten betalen of bij geen reparatie 156 euro onderzoekskosten. Dit is dus weer een mooi voorbeeld hoe naar mijn mening, (vele) reparatiediensten sjoemelen met de prijs en dus de zaak belazeren. Het delen van de rekening door de firma Klein is alleszins te waarderen als je er van uitgaat, dat de economische levensduur van de camera waarschijnlijk 5 jaar zal zijn. Als koper dien je dan in dit geval ongeveer 3/6 deel van de reparatiekosten te betalen.

Met vriendelijke groet, Read3.

ve
door verwijderd - Apr 19, 2008 om 05:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

nee je hebt het niet helemaal goed begrepen. DE REPERATEUR GAF AAN FOTO KLEIN EEN REP. BEDRAG DOOR VAN € 142,00 INCL. btw.

fOTO kLEIN HEEFT DAAR € 304,69 VAN GEMAAKT. dus de handelaar heeft daar ruim € 160,00 boven op gedaan. Dit is schandalig over oplichten gesproken.

wil

ve
door verwijderd - Apr 19, 2008 om 09:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag rolex,

Jammer dat ik het in eerste instantie verkeerd begrepen heb. Daar voor mijn welgemeende excuses aan de reparateur van Canon, hoewel mijn opmerking over reparatiediensten in het algemeen wel blijft staan. Ik vond het al wel vreemd, omdat ik wel twee negatieve berichten over Foto Klein in Rotterdam in mijn bestand heb staan. Dit is inderdaad een gospe en onder te brengen onder bedrog en oplichting. Het is dus zaak dat zo weinig mogelijk  consumenten kopen bij deze ********firma. Foto Klein in Rotterdam belazeren immers naar mijn mening en gezien jouw bericht, de kluit!!!

Met vriendelijke groet, Read3.