pp
door ppijpelink Jan 28, 2006 om 14:19
Geldzaken & recht

Mag een leverancier van de leesmap zomaar voorwaarden wijzigen?

Ik heb onlangs enige dagen geleden de leesmap opgezegd. In de bevestiging spreekt men van een opzegtermijn. Deze zou aflopen in week 17. Nu kreeg ik deze ochtend een folder in de brievenbus waarin men stelt - Geen opzegtermijn

- Geen abonnement als een blok aan uw been

- Iedere maand vrij opzegbaar.

Uiteraard heb ik hun aangeschreven dat ik ook die maand opzegtermijn wil. Het is tenslotte dezelfde organisatie, zelfde leesmap en hun hebben de leveringsvoorwaarden aangepast zoals blijkt.

Is deze veronderstelling correct ?

mvg

Peter

310 2 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jan 29, 2006 om 01:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

U heeft gelijk. Als zij eenzijdig de algemene voorwaarden aanpassen in uw voordeel, dan kunt u daarvan profiteren. Trek uw oude opzegging schriftelijk in en zeg vervolgens nogmaals op onder de nieuwe regeling.

ve
door verwijderd - Feb 2, 2006 om 19:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Peter.

Helaas kun jij niet profiteren van die nieuwe aanbieding, voor wat betreft opzegtermijn. Jij hebt een overeenkomst getekend met daarin de bepalingen voor een abonnement. Indien jij deze wilt beeindigen geldt datgene zoals in de door getekende overeenkomst staat vermeld.Indien zij het abonnement willen omzetten in de nieuwere variant, heb je mazzel, en kun je alsnog gebruik maken van die optie. Ook als er een stijging in het abonnementsgeld komt, die alle proporties te buiten gaat, kun en mag je deze overeenkomst eenzijdig beeindigen.

Good luck Opaleo.