kn
door knoalster Nov 13, 2005 om 11:38
Geldzaken & recht

Mag Essent eenzijdig de betaling kabelabonnement veranderen?

Ik heb zaterdag een brief gekregen van Essent. Zij geven hierin aan dat ze de betaalwijze van het kabelabonnement willen wijzigen. Ik betaal tot dusver maandelijks per acceptgiro. Nu stellen zij mij voor de keuze of per kwartaal vooruit te betalen, of automatisch per maand betalen. Nu voel ik er niks voor Essent automatisch te machtigen, om dat hun dienstverlening niet voor niks in de klachten top 3 van kassa staat. Ik vraag me af of ze dit eenzijdig kunnen opleggen of eventueel meer kosten in rekening kunnen brengen. Iedereen in mijn directe omgeving heeft dezelfde brief ontvangen.

319 1 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

ijzerbroot
door ijzerbroot - Nov 14, 2005 om 10:15
460 Antwoorden / 6 Vragen
0


Beste knoalster,


Wanneer dit zo in de algemene voorwaarden is vastgelegd (wordt vastgelegd) dan kan dat inderdaad. Het aanmaken en versturen van accept-giro s is duurder en bewerkelijker dan automatische incasso s, vandaar dat veel bedrijven en instellingen een soort toelage voor betaling per accept-giro vragen.


Aan de ene kant kan ik me uw tegenzin mbt incasso wel aanvoelen, aan de andere kant kunt u door u overgeboekte bedragen niet laten storneren (terugboeken via de bank) en automatisch afgeschreven bedragen weer wel...


Wanneer u echt alleen per maandelijkse accept-giro wilt betalen adviseer ik u dat echt zsm met hen te bespreken. (Misschien toch???)


IJzerbroot

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

El
Eline72 - Sep 27, 2024 om 10:37
Winkels & webshops

Webshop Salura

Hallo ik heb 6 september een spiegel besteld bij website Salura maar heb deze nooit ontvangen.  de site is nu ook niet meer bereikbaar. Ik had een track and tracé ontvangen en daar stond in dat de spiegel verzonden was vanuit China en in Nederland was aangekomen maar even later deed de track and trace het niet meer. Dit bedrijf zou in Amsterdam zitten en had alleen een website heb verschillende ... Lees meer

jane55
jane55 - Sep 23, 2024 om 12:04
Geldzaken & recht

Verkeerde Lounge bank geleverd

Op 12 september, na 3 maanden wachttijd werd mijn bank bezorgd, helaas de verkeerde.
Direct doorgegeven aan het bedrijf, het zou uitgezocht worden, daarna nog verschillende keren gebeld, tot nu toe, 11 dagen verder, nog geen resultaat.
Wel werd er gezegd dat als zij de bank opnieuw gaan bestellen ik er weer 3 maanden op moet wachten.
Mijn vraag is, kan ik de koop ontbinden, omdat ik ... Lees meer

A.
A. Maas - Aug 30, 2024 om 14:44
Geldzaken & recht

Wie is ook opgelicht door scooterrijbewijs.nl? Bedrijf reageert niet...

Mijn zoon wilde binnen enkele weken zijn scooter rijbewijs halen. Deed navraag bij het bedrijf over de beloftes op de site. Na aanmelding bleek dat er maanden tussen theorie en praktijk examen gaan zitten. Hij zou moeten bijbetalen, maar dan nog lukt het niet binnen zijn planning. Hij vroeg hen alles te annuleren en zijn geld terug te storten. De servicedesk medewerker gaf echter geen antwoord op ... Lees meer