pe
door pegatje Apr 18, 2008 om 11:40
Geldzaken & recht

Mag het gasbedrijf dat ?

hoi ik ben ooit overgestapt van de rwe naar een ander gasbedrijf omdat ik bij de rwe  elke keer mijn maandbedrag enz terug gestort kreeg toen kreeg ik een eindafrekening en moest ik ineens een hoop bijbetalen   ik doe een betalingsvoorstel om dat wat open staat nog af te lossen ondertussen betaal ik het andere bedrijf en het netwerk wel gewoon omdat daar wel alles goed gaat nu krijg ik van het rwe een dreigbrief dat ze me af willen sluiten heb contact opgenomen met hun voor een regeling hun willen persee dat ik zoveel betaal terwijl ik aangeef dat ik dat niet kan  en nu zeggen ze me af te sluiten mag dat wel want ik betaal wel gewoon mijn netwerkkosten aan hen en aan het andere gasbedrijf elke maand netjes mijn maandbedrag

705 7 Rapporteer

ve
door verwijderd - Apr 18, 2008 om 11:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi,

--ik doe een betalingsvoorstel ---

Dat mag, maar ze zijn Niet verplicht dit te accepteren, doen ze dit niet dan zul je moeten betalen en als je niet betaald dan kunnen ze je afsluiten.

---hun willen persee dat ik zoveel betaal terwijl ik aangeef dat ik dat niet kan -- Dat is lastig, daar hebben tegenwoordig veel meer mensen last van helaas, maar dat is feitelijk niet hun probleem....

Succes,

ve
door verwijderd - Apr 18, 2008 om 11:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag pegatje,

Je schrijft: want ik betaal wel gewoon mijn netwerkkosten aan hen en aan het andere gasbedrijf. Elke maand netjes mijn maandbedrag.

Dat begrijp ik dus niet. Betaal jij 2 keer de netwerkkosten? En wie is eigenlijk jouw netwerkbeheerder?

Met vriendelijke groet, Read3.

ve
door verwijderd - Apr 18, 2008 om 11:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

ja maar hun zijn zelf toch al de fout ingegaan omdat ze elke keer mijn maandbedrag terug storten als hun gewoon mijn maandelijks bedrag hadden geacepteerd was dat al niet zo hoog opgelopen dan had ik zelfs op de eindafrekening geld terug gekregen maar als ik ze bel zeggen ze gewoon dat dat er niets mee te maken heeft en ik geef toch aan dat ik ze wil betalen wat is het maximaale bedrag wat er gevraagd mag worden want ik moet 700 volgens hen terug betalen ik geef aan dat ik datwil aflossen met 75 euro en hun willen 120 dat ik dus niet kan omdat ik ook al andere dingen aflos en is het tegenwoordig zo onmenselijk

ve
door verwijderd - Apr 18, 2008 om 11:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

nee het zit zo ik zat bij rwe maar ze storten elke keer mijn maandbdrag terug  en ik belde en belde maar niets kreeg het steeds terug toen ben ik na 7 maanden overgestap naar een ander gasbedrijf nuon daar betaal ik al 2 jaar gewoon netjes aan maar je betaald aan essent  netwerkkosten voor  electro en aan rwenetwerk voor netwerkosten maar die betaal ik altijd wel netjes en aan noun mijn maandbedrag ook en toen kwam rwe obragas ineens met dat ik voor die 7 maanden dus alles bij elkaar voor die 7 maanden rond de 2100 moest betalen daar heb ik ong de helft van afgelost met een regeling  van 62 euro per maand en nu willen ze dat ik dus 120 ga betalen

ve
door verwijderd - Apr 18, 2008 om 12:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

--omdat ze elke keer mijn maandbedrag terug storten --

Dat was niet slim van ze maar als je dit bedrag gewoon had laten staan/gereserveerd voor de kosten dan had je zonder mankeren het bedrag alsnog kunnen betalen als ze er om vroegen. Als je het uitgeeft dan kom je dat geld later natuurlijk te kort.

Er is geen maximaal of minimaalbedrag wat ze mogen vragen als afbetaling voor de openstaande schuld, ze kunnen schulden feitelijk gewoon in 1 keer opeisen, je hebt gebruik gemaakt van hun diensten en ze zijn niet verplicht een afbetalingsregeling (met je) te treffen.

Te zien aan de bedragen willen ze het binnen een half jaar afgelost zien, wat  op zich een redelijke termijn is.

Probeer toch hun regeling te accepteren en het geld bij elkaar te krijgen, indien je deze regeling niet accepteert zullen ze alles ineens opgaan eisen en dat kun je dan zeker niet betalen en dan zal er een incassobureau op gezet worden met alle problemen en extra kosten van dien.

--is het tegenwoordig zo onmenselijk--dat klopt helaas, alles draait om geld en dat zal er niet beter op worden in de toekomst ook vrees ik.

ve
door verwijderd - Apr 18, 2008 om 12:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

dus als ik het goed heb komt het tegenwoordig er op neer dat jij als burger  niets meer te zeggen hebt maar gewoon alles over je kant moet laten gaan ook al wordt de fout bij het bedrijf gemaakt en als iemand het terug stort met het mom geen openstaande kosten dan moet je dat toch maar gaan zitten bewaren voor als ze tich maanden daarna ze zich ineens bedenken ? en ook al wil je het oplossen op een menselijke manier dat dat niet goed zat is en dat ze je gewoon met je 3 kinderen kunnen afsluiten terwijl je nog eens niets meer afneemt bij hen en met de toevoerleverancier geen problemen hebt omdat je het netwerk wel altijd betaald zoals het hoort

ve
door verwijderd - Apr 18, 2008 om 12:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

--rond de 2100 moest betalen daar heb ik ong de helft van afgelost met een regeling  van 62 euro per maand en nu willen ze dat ik dus 120 ga betalen--

Ik dacht dat het om die 700,- ging, heb je al een betalingsregeling zwart op wit  ?! met de afgesproken termijnen, dit is een contract wat ze dan met je gesloten hebben  dan , dan kunnen ze dit niet zomaar ineens gaan wijzigen,  tenzij je bijvoorbeeld een (betalings-)termijn mist, dan is het (wellicht) volgens de voorwaardenof te wijzigen of(restant) wel ineens opeisbaar , maar dat zal dan in de voorwaarden te lezen staan.