Ri
door Rianneubink Apr 16, 2019 om 08:39
Geldzaken & recht

Mag werkgever je verplichten te vergaderen of training te doen zonder uren of ve

Mag werkgever vragen in je vrije tijd te vergaderen of BHV training te doen zonder daar vergoeding of uren tegenover te stellen? Werk in tandartspraktijk en we hebben geen cao alleen richtlijnen knmt

2599 5 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Apr 16, 2019 om 09:28
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Vragen staat vrij. ;-)
Maar verplichten....
Staat hierover iets in je arbeidsovereenkomst?

Kijk ook eens hier: https://www.seveba.nl/wp-content/uploads/2017/12/knmt_arbeidsvoorwaardenregeling_2018_avr.pdf

costnix
door costnix Apr 16, 2019 om 10:19
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Er is een bijlage over studiekosten bijgevoegd:

Uitvoeringsregeling C
Studiefaciliteiten

Lees die goed door.
Als je baas wil,dat je die cursus volgt, zal deze voor de kosten moeten opdraaien.

sjjoppy
door sjjoppy - Apr 16, 2019 om 09:36
7210 Antwoorden / 3 Vragen

Een BHV training voor een werknemer in een tandartsenpraktijk lijkt mij wel nuttig.

edrick3
door edrick3 Apr 16, 2019 om 12:10
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Inderdaad. Maar dat is geen antwoord op de vraag (al snap ik wat je bedoelt).

sjjoppy
door sjjoppy Apr 16, 2019 om 12:14
7210 Antwoorden / 3 Vragen

TS begrijpt het ook want het is een onderdeel van de vraag maar ik snap wat je bedoelt.

TanteTanja
door TanteTanja - Apr 16, 2019 om 09:37
3 Antwoorden / 2 Vragen

Kijk vooral even in je arbeidsovereenkomst inderdaad!

costnix
door costnix - Apr 16, 2019 om 10:05
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Een BHV training is heel handig voor je CV. Gewoon doen dus. De baas betaalt de cursus. Jij stopt er je vrije tijd in.
Doe je de bij- en nascholing dan ook in de tijd van de baas? Daarbij komen toch ook een hoop opdrachten bij, die thuis moet uitwerken?

heremietkreeft
door heremietkreeft - Apr 16, 2019 om 10:28
16885 Antwoorden / 202 Vragen

Aanvullend op de verwijzingen die u al kreeg naar de arbeidsvoorwaardenregeling van de KNMT behoren dit soort trainingen tot werktijd op basis van goed werknemerschap en zie o.a. https://zakelijk.infonu.nl/juridisch/132947-verplicht-op-cursus-voor-de-baas.html

  Het betreft werkzaamheden in opdracht van de werkgever en op het hebben van een BHV rust bovendien ook nog eens een wettelijke verplichting.

Met betrekking tot dit soort zaken is het erg zinnig om lid te zijn van een vakorganisatie die u kan bijstaan.

u kunt ook het www.juridischloket.nl raadplegen