hakeni2
door hakeni2 Aug 17, 2017 om 12:56
Geldzaken & recht

Mail van ING

Ik kreeg vanmorgen deze mail uit naam van ING:

Beste klant,

Na jaren de TAN-lijst te hebben gebruikt introduceert de ING de TAN-kaart. De nieuwe TAN-kaart is

voorzien van technologie die u toe staat om de TAN-kaart te gebruiken tijdens het verrichten van

een betaling of ondertekenen van een formulier. De TAN-kaart is de juiste vervanger voor de TAN-lijst

(of vervanger voor de TAN-code via mobiel mits u dat wilt). Met een formaat even klein als uw betaalpas,

past de TAN-kaart eenvoudig in uw portemonnee en kunt u vanaf elk locatie betalingen verrichten.

De kaart is voorzien van een tabel met letters en cijfers. De letters op de bovenste vertegenwoordigen de

horizontale waarden en de cijfers aan de zijkanten geven de verticale waarden. Bij het verrichten van betalingen

of het ondertekenen van formulieren word er dan ook gevraagd naar een combinatie van letters en cijfers

(volgnummer), zoals "E3 - H5 - A1".

Ik vind dit verdacht en klik niet op de link.

Hij is afkomstig van:   ingupdate@mail.com

1121 6 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Aug 17, 2017 om 12:59
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dit is phishing. Weggooien dus.

tenormin
door tenormin - Aug 17, 2017 om 13:00
16849 Antwoorden / 108 Vragen

Nou, email adres zegt toch al voldoende. Stuurt u hem door naar de Bank. Ik heb ook ING en geen valse e-mail ontvangen. Verstandig dat u niet op de link gedrukt heeft.

sjjoppy
door sjjoppy - Aug 17, 2017 om 13:01
7210 Antwoorden / 3 Vragen

ING gebruikt als aanhef uw naam en niet "klant"
Goed dat u nergens op geklikt hebt, zou wel de bank hierover inlichten.
Aanvulling:
Heeft u een phishingbericht ontvangen? U helpt ons de schade van phishing te beperken door het bericht door te sturen naar
valse-email@ing.nl.
 Wij laten de nep website waar de phishing e-mail naar linkt uit de lucht halen.
Bron ING.

Cookies
door Cookies Aug 17, 2017 om 13:09
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Niet nodig, is allang bekend.

edrick3
door edrick3 - Aug 17, 2017 om 13:02
27632 Antwoorden / 85 Vragen

De bank(en) communiceren nooit op deze manier.
Niet op reageren dus. Melden bij ING.
Heeft u een verdachte e-mail ontvangen, stuur deze dan door naar: valse-email@ing.nl.
Kijk hier: https://www.ing.nl/particulier/zoeken.html?q=phishing%20mail

Cookies
door Cookies - Aug 17, 2017 om 13:14
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Doorsturen naar de ING is nergens voor nodig. Betreffende phishingmail is allang bekend bij de ING.