jo
door jo-el Mar 7, 2018 om 13:24
Geldzaken & recht

Missen aantal jaren in arbeidsdossier

sinds kort blijkt dat van de tot nu 38 jr werken bij dezelfde baas er een 6 tal jaren missen in het dossier terwijl er geen onderbreking is geweest.
kan dit kwaad, of heeft dit eventueel gevolgen op termijn?
en hoe krijg ik anders die jaren wel in mijn dossier?
uw adviezen zouden mij kunnen helpen, alvast bedankt.

2136 6 Rapporteer

Gerry1969
door Gerry1969 - Mar 7, 2018 om 13:32
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Als u even inlogt met uw DigiD op www.mijnpensioenoverzicht.nl dan kunt u exact zien hoe de vork in de steel zit.

jo
door jo-el Mar 7, 2018 om 13:40
18 Antwoorden / 4 Vragen

diewilik, oke ga ik daar eens zoeken, bedankt

jo
door jo-el Mar 7, 2018 om 13:47
18 Antwoorden / 4 Vragen

gedaan ondertussen.  maar daar vind ik geen jaren overzicht. alleen maar ,,opgebouwd/te bereiken ,, enz.

Franske1958
door Franske1958 - Mar 7, 2018 om 13:34
432 Antwoorden / 2 Vragen

Kijk eens op uw loonstrook. Daar staat rechtsboven ergens:  In dienst sinds:  En dan een datum

jo
door jo-el Mar 7, 2018 om 13:40
18 Antwoorden / 4 Vragen

piet, die datum staat er en klopt, alleen het arbeidsdossier vermeld niet alle jaren tot nu,  daar zit een ,,gat,, in.

wi
door wilhelmina59 Mar 7, 2018 om 14:17
517 Antwoorden / 0 Vragen

Is dat gat aan het begin van het dienstverband??

jo
door jo-el Mar 7, 2018 om 14:35
18 Antwoorden / 4 Vragen

wilhelmina, nee ergens midden in missen ze.
bij wisseling van 3 naar 4 of 5 ploegen of weer terug is de fout gemaakt
van 1 zo,n overstap missen dus de gegevens.

sjjoppy
door sjjoppy - Mar 7, 2018 om 14:16
7203 Antwoorden / 3 Vragen
jo
door jo-el Mar 7, 2018 om 14:24
18 Antwoorden / 4 Vragen

die heb ik ingezien en kwam er achter dat er dus aantal jaren missen.
wisseling van ploegen van 3 naar 4 of 5 en terug.....
daar is dus 1 wisseling niet correct in dossier gekomen en mist dus.

sjjoppy
door sjjoppy Mar 7, 2018 om 14:27
7203 Antwoorden / 3 Vragen

Kan dat niet door uw werkgever gecorrigeerd worden?

jo
door jo-el Mar 7, 2018 om 14:37
18 Antwoorden / 4 Vragen

sjoppie, dat ga ik nu uitzoeken.
bedrijf is ondertussen overgenomen en staat alweer nieuwe overname op komst.
vandaar dat ik wel graag wil dat papierwereld klopt.

sjjoppy
door sjjoppy Mar 7, 2018 om 15:11
7203 Antwoorden / 3 Vragen

Begrijpelijk jo-el, nog even afwachten dus, zal uiteindelijk wel opgelost worden.

tijger1
door tijger1 - Mar 7, 2018 om 14:43
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U kunt inloggen bij het UWV en daar staat ook uw arbeidsverleden vermeld.

jo
door jo-el Mar 7, 2018 om 14:58
18 Antwoorden / 4 Vragen

oke, ga ik daar ook nog eens kijken.

jo
door jo-el Mar 7, 2018 om 15:06
18 Antwoorden / 4 Vragen

tijger, daar staat vanaf 1998. maar zag ook arbeids verleden 38 jaar.
dus dat klopt,  bedankt voor je advies

tijger1
door tijger1 Mar 7, 2018 om 15:10
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Graag gedaan

aurora1
door aurora1 Mar 7, 2018 om 15:12
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dat is dus ook opgelost en de zorg daarmee weggenomen.
Ik zou daarnaast het toch ook maar door de werkgever laten corrigeren in uw dossier en wel voordat er nieuwe bazen zijn.

jo
door jo-el Mar 7, 2018 om 15:18
18 Antwoorden / 4 Vragen

aurora, ik ga idd met personeelszaken om tafel om het correct in dossier te krijgen.

vd
door vdlieuw - Mar 7, 2018 om 15:03
211 Antwoorden / 6 Vragen

In eerste instatie lijkt het me logisch dat u uw werkgever om opheldering vraagt.
Misschien wordt dan de fout zo opgelost en had u de vraag hier dus niet hoeven stellen.
Pas u er met uw werkgever niet uitkomt, dan met de vraag naar buiten treden.
Ik weet niet of deze 6 jaar ver in het verleden liggen en ik weet ook niet of u altijd IB aangifte hebt
gedaan (laten doen), daar zijn dan toch bewijzen van ?
6 jaar er zo maar tussenuit, helemaal geen afdracht van premies ...? Vind het eigenlijk toch wel een vreemd verhaal.

jo
door jo-el Mar 7, 2018 om 15:09
18 Antwoorden / 4 Vragen

lieuw, niks vreemd aan hoor.  de gegevens missen in het personeelsdossier .
premies enzo zijn wel gewoon afgedragen.

vd
door vdlieuw - Mar 7, 2018 om 15:10
211 Antwoorden / 6 Vragen

Nog even aanvulling op mijn eerdere bemerking.....
Werkgever zal dan toch in zijn dossier iets moeten hebben dat, bij het begin van de "verloren 6 jaren" u het bedrijf, vrijwillig of gedwongen, verlaten heeft, personeelszaken moet dat bijhouden. En als u na de zogenaamde 6 jaren weer in dienst zou zijn getreden dan mag ik aannemen dat er een sollicitatie is geweest, een nieuw arbeidscontract is opgesteld enz.
Als u zelf niets meer heeft dat bewijst dat u daar gewerkt heeft, waar is de huur of hypotheek al die 6 jaren van betaald, dan moet de werkgever aan de bak en zijn visie keihard met bewijzen kunnen aantonen.

jo
door jo-el Mar 7, 2018 om 15:15
18 Antwoorden / 4 Vragen

ben niet weggeweest, dus geen onslag procedure of sollicitatie, gewoon aaneengesloten gewerkt altijd.
ik ga met personeelszaken om tafel om het dossier kloppend te maken.