gy
door gypsyjoy Jun 21, 2012 om 22:11
Geldzaken & recht

Na 3 jaar toeslag terug betalen ?

Drie jaar geleden ben ik als alleenstaande moeder van 3 kinderen verhuisd vanuit de randstad, 100 km verderop en met een simpel aanhangertje heen en weer moeten rijden vanwege armlastigheid.
Ik schijn 6 dagen te laat te zijn ingeschreven in de nieuwe gemeente.
Vanwege verregaande intolerantie van buurtgenoten en een woning waarbij wij uiteindelijk toch wel opgehokt zaten, ben ik
onlangs weer verhuisd. Naar een ander dorp ietsje verderop.
Opeens komt de belastingdienst mij nu vertellen dat ik vanwege die 6 dagen, de hele maand huurtoeslag moet terugbetalen. Deze dienst heeft er dus 3 jaar over gedaan om dit vast te stellen.

Zitten ze daar uit hun neus te vreten of zo ?

Komt erg slecht uit, ik zit deze maand al op dubbele huur....waarvan eentje zonder huurtoeslag,wat logisch is, net als toen....en nu dus nog eentje zonder huurtoeslag over de woning waar ik niet meer woon = 2x geen toeslag over de betreffende woning van destijds.

Ik vind dit absoluut niet in verhouding met elkaar......6 dagen tegen 3 jaar.....
Dit lijkt mij een vorm van onbehoorlijk bestuur.
Volgens mij mag dat niet.
Of staat de belastingdienst boven de wet ?

Mijn vraag is, kan/mag dit zomaar gevraagd worden ?
En hoeveel kans maak ik met mijn bezwaarschrift hiertegen?

Alvast bedankt voor de moeite.

10520 33 Rapporteer

ridder_1
door ridder_1 - Jun 21, 2012 om 22:37
376 Antwoorden / 8 Vragen

ja, alweer een voorbeeld van iemand die tussen wal en schip valt, maar de belastingdienst valt niet buiten de wet en is een onderdeel van onze samenleving.
Uw geval is (helaas) duidelijk en met al uw zorgen heeft u blijkbaar 3 jaar geleden teveel huurtoeslag gehad. Zoals voor iedereen dient dit te worden terugbetaald en inderdaad de belastingdienst mag dit tot 5 jaar van u terugvorderen. U zit met een verhuizing en dat kost geld. Wellicht valt u in een gemeentelijke (bijstands ?) regeling en kunt u dit voorleggen aan uw contactpersoon. Misschien kunt u een uitkering uit een speciaal potje krijgen om u te helpen (bijzondere bijstand) of kunt u tijdelijk een voorschot krijgen om dit te betalen. Ook kunt u de belastingdienst vragen om een afbetalingsregeling te treffen. Ook het vervullen van een tijdelijk baantje (krantenwijk met de kinderen ? ) of tijdelijk geld lenen van familie behoort misschien tot de mogelijkheden ?

gy
door gypsyjoy - Jun 21, 2012 om 23:20
28 Antwoorden / 3 Vragen

Hallo ridder,

Bedankt voor je antwoord.
Als ik het goed begrijp derf ik 1 hele maand toeslag, vanwege 6 dagen ?
Is het niet eerlijker om die 6 dagen af te trekken van het recht op toeslag
over de rest vd maand ?
Dat kan ik dan nog rechtvaardig vinden.
Dit niet !
En ik blijf dit onbehoorlijk bestuur vinden.....en dat mag niet..?...

groets !

stacey
door stacey - Jun 21, 2012 om 23:27
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=karinterlien schreef op donderdag 21 jun 2012, 23:20]Als ik het goed begrijp derf ik 1 hele maand toeslag, vanwege 6 dagen ?

Tja wat is eerlijk, gelukkig staan ze Niet boven de wet en houden ze zich gewoon aan Regels waar je dan dus ook aan moet voldoen als je iets hebben wilt.
Je derft nu een hele maand omdat je Zelf je zaken niet op tijd geregeld had,...........

ridder_1
door ridder_1 - Jun 21, 2012 om 23:38
376 Antwoorden / 8 Vragen

Ja helaas, alle wetten en sociale regelingen gaan - om het eenvoudig en kontroleerbaar te houden - vaak per halve of hele maand in. In geval een verhuizing en de aanmelding bij de Gemeentelijke basisadministratie wordt dan toegerekend naar een volle maand. Dit geldt voor veel toeslagen de kinderbijslag (toelage), datum van recht op AOW en ik dacht ook voor de wegenbelasting, Om alles naar dagen te herleiden zou voor de overheid een giga-administratie vergen. (ben wel met u eens met de huidige automatisering zou het wel moeten kunnen !) Weet wel dat bep. zaken zoals overlijden voor de belasting (inkomstenbel. en zorgtoeslag) wel naar de sterfdag moeten worden herrekend.
U noemt het onbehoorlijk bestuur maar daar hebben we allemaal in het verleden aan meegewerkt. Op 12 september kunt u aan een betere toekomst meewerken.

gy
door gypsyjoy - Jun 21, 2012 om 23:55
28 Antwoorden / 3 Vragen

Tsja.....verzachtende omstandigheden zullen wel niet worden gehonoreerd.

Afijn, ik stond die 6 dagen dus nog in een andere gemeente ingeschreven.
Mag ik dan ff huurtoeslag ontvangen over die andere woning....?...
Die heb ik natuurlijk niet gehad...maar kennelijk wel recht op vanwege de toen
geldende inschrijving.

Ingewikkeld, het is mn vak niet.....die van hen ook niet kennelijk, ze hebben er 3
jaar over gedaan.....is wel ff andere koek dan 6 dagen...

Ben nu helaas een kale kip, valt niks aan te plukken...
En vergeet die bijzondere bijstand maar......heb daar nooit 1 cent van losgekregen.....al 30 jaar niet....ik begin er niet eens meer aan.
Niemand wil een stuiver aan je kwijt.....

Ik hoop dat ik voor deze ene keer de uitzondering mag zijn die de regel
bevestigt !

Duim maar voor deze administratieve sukkel....alsjeblieft..?...

groets !

ridder_1
door ridder_1 - Jun 22, 2012 om 00:06
376 Antwoorden / 8 Vragen

Ja, gelukkig is de zomer zonet gebonden en die is in ieder geval voor ieder gratis ! Veel sterkte de komende periode.

ridder_1
door ridder_1 - Jun 22, 2012 om 00:07
376 Antwoorden / 8 Vragen

gebonden = begonnen !! sorry is al laat.

valerius-2
door valerius-2 - Jun 22, 2012 om 00:25
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Regels gelden voor iedereen ook voor u. Als er geen regels waren dan zou iedereen buiten de wet vallen.

gy
door gypsyjoy - Jun 22, 2012 om 10:10
28 Antwoorden / 3 Vragen

ja natuurlijk....gelijke monniken gelijke kappen.....of zo iets..?...

probleem is....we zijn aan geen 1 monnik gelijk.....waar is de menselijkheid
gebleven..?....

Let wel, ze komen 3 jaar TE LAAT en ik bleek dat maar 6 dagen.

Regels horen in dienst te staan van de mens.
Daartoe zijn ze bedacht.
Daar heb ik geen probleem mee.

In het huidige tijdsgewricht staat helaas de mens in dienst van de regel.
En dat heet DICTATUUR.......

Die falende ambtenaar heeft overigens 3 jaar salaris genoten.
Ik bedoel maar.

Ik woon niet eens meer in die gemeente.
Mag het een onsje minder, belastingdienst ?

zoekster
door zoekster - Jun 22, 2012 om 10:32
10966 Antwoorden / 34 Vragen

Ach, dictatuur, dat is het niet. U bent de pineut, dat is het wel.
Probeer een betalingsregeling te treffen met de belastingdienst. Daar zijn ze meestal wel toe bereid.

sonjaatje
door sonjaatje - Jun 22, 2012 om 11:35
1961 Antwoorden / 1 Vragen

En vergeet die bijzondere bijstand maar......heb daar nooit 1 cent van losgekregen.....al 30 jaar niet....ik begin er niet eens meer aan.

Dan heb je toch iets niet goed gedaan!

fi
door fisbel - Jun 22, 2012 om 11:42
851 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=karinterlien schreef op vrijdag 22 jun 2012, 10:10]ja natuurlijk....gelijke monniken gelijke kappen.....of zo iets..?...

probleem is....we zijn aan geen 1 monnik gelijk.....waar is de menselijkheid
gebleven..?....

Let wel, ze komen 3 jaar TE LAAT en ik bleek dat maar 6 dagen.

Regels horen in dienst te staan van de mens.
Daartoe zijn ze bedacht.
Daar heb ik geen probleem mee.

In het huidige tijdsgewricht staat helaas de mens in dienst van de regel.
En dat heet DICTATUUR.......

Die falende ambtenaar heeft overigens 3 jaar salaris genoten.
Ik bedoel maar.

Ik woon niet eens meer in die gemeente.
Mag het een onsje minder, belastingdienst ?

Het is te begrijpen dat u teleurgesteld bent dat u 1 maand huurtoeslag moet terugbetalen. Er is echter geen sprake van dat een ambtenaar heeft zitten slapen. Vrijwel het gehele proces van belastingheffing en ook terugbetalen toeslagen is geautomatiseerd. Voordat er terugbetaald moet worden moeten de inkomensgegevens en ook de aanvullende gegevens zoals inschrijving GBA duidelijk zijn. Pas als alle gegevens beschikbaar zijn kan koppeling van deze gegevens plaatsvinden en kan de definitieve beschikking huurtoeslag de deur uit. Het is niet zo bijzonder dat deze beschikking pas 3 jaar later afkomt.

Als er al een beschuldigende vinger wordt uitgestoken moet u niet bij de Belastingdienst zijn: die voert slechts uit wat de politiek beslist. Het is de politiek die beslist over het systeem van de toeslagen. Dezelfde politiek (Den Haag dus) heeft gemeend in de laatste jaren te moeten bezuinigen op het aantal mensen werkzaam bij de Belastingdienst.

U kunt het ook positief zien: voor een alleenstaande ouder zijn er diverse belastingfaciliteiten. 1 daarvan is de alleenstaande ouderkorting. Als er inkomen is uit werk en een kind jonger dan 12 jaar hoeft er tot ruim € 20.000 inkomen geen belasting te worden betaald.

Desalniettemin is het knap vervelend dat u 1 maand huurtoeslag moet terugbetalen als er geen financiële buffer is. Maar ook daaraan is gedacht: U kunt de toeslag in maandelijkse termijnen van minimaal € 20 terugbetalen. Verrekening met nog komende toeslag is op aanvraag mogelijk. Lees hier

getty
door getty - Jun 22, 2012 om 11:44
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Als u voor de andere woning waar u het deel van de maand ingeschreven stond eerder al wel huurtoeslag ontving, dan kan u een bezwaar schrijven waarin u verzoekt om dan alsnog voor de maand voor het oude huis de huurtoeslag te verstrekken. Als u voor het oude huis nooit huurtoeslag kreeg, dan zal het niet gaat lukken. Had u al wel huurtoeslag en gaat het over van het oude naar het nieuwe huis dan moet het naadloos in elkaar overgaan. Ik zou u zeker adviseren om dan (binnen 6 weken) een bezwaarschrift te schrijven. Misschien zit er sociaal raadslieden of een juridisch loket bij u in de gemeente die u hiermee kan helpen.

hereistom
door hereistom - Jun 22, 2012 om 11:51
744 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=fisbel schreef op vrijdag 22 jun 2012, 11:42]Het is te begrijpen dat u teleurgesteld bent dat u 1 maand huurtoeslag moet terugbetalen. Er is echter geen sprake van dat een ambtenaar heeft zitten slapen. Vrijwel het gehele proces van belastingheffing en ook terugbetalen toeslagen is geautomatiseerd. Voordat er terugbetaald moet worden moeten de inkomensgegevens en ook de aanvullende gegevens zoals inschrijving GBA duidelijk zijn. Pas als alle gegevens beschikbaar zijn kan koppeling van deze gegevens plaatsvinden en kan de definitieve beschikking huurtoeslag de deur uit. Het is niet zo bijzonder dat deze beschikking pas 3 jaar later afkomt.
Bijzonder is het inderdaad niet, maar wel achterlijk dat het met een geautomatiseerd systeem 3 jaar moet duren!!!

tw
door tweety938 - Jun 22, 2012 om 11:52
2 Antwoorden / 0 Vragen

Voordat je gaat betalen ga je in bezwaar en schrijf hierbij een begeleidende brief met de info over het hoe en wat. Vraag ook om deze maand kwijt te schelden uit coulance?? Het zijn niet allemaal eikels daar en als jij je best doet kan je vaak ene heleboel bereiken. Mocht je het toch moeten betalen vraag dan of het in termijnen mag. OOk kan je je dubbele huur altijd aanvragen bij de gemeente onder het kopje Bijzondere Bijstand. V.G. Anita Voorsluis.

hi
door hipppo - Jun 22, 2012 om 11:59
303 Antwoorden / 2 Vragen

Ik heb me nooit verdiept in de regels omtrent huurtoeslag, maar het lijkt me logisch en redelijk dat als iemand recht heeft op huurtoeslag, dit dus geldt voor het gehele jaar. Een hele maand terugvorderen is onredelijk en het is nog maar de vraag of je altijd in staat bent om je op tijd in de nieuwe gemeente in te schrijven. Het is trouwens nog maar de vraag of die terugvordering terecht was, ook binnen de geldende regels. Je krijgt toch een bedrag voor het hele jaar toegewezen? Als er dus een hele maand teruggeëist wordt zou voor de resterende elf maanden het bedrag weer omhoog moeten. Redelijkheid is bij veel ambtenaren ver te zoeken, evenals servicegerichtheid. De kantooruren van de gemeente waar ik woon maken het niet mogelijk om op ieder moment aan je verplichtingen te voldoen. Vanaf 15.00u alles dicht en op vrijdag zelfs de hele middag.

mo
door mokassa - Jun 22, 2012 om 12:14
15 Antwoorden / 0 Vragen

De belastingdienst mag tot vijf jaar na afloop van het toeslagjaar terugvorderen. Ze zijn dus in de verste verten niet te laat, ze hadden zelfs nog een paar jaar de tijd.

De peildatum voor de toeslagen is de eerste van de maand, bij verhuizing is het dus zaak om te zorgen dat vóór de eerste van de maand de registratie in de GBA geregeld is. Ik ben zelf ooit op de 29e verhuisd, heb de huurtoeslag per de eerste van de volgende maand om laten zetten en heb vanzelfsprekend, ook al huurde ik mijn oude huis nog enkele dagen in de nieuwe maand (je moet het immers toch allemaal leeghalen en schoon opleveren) gezorgd dat de GBA-registratie overeenstemde met de verhuisdatum/datum omzetting huurtoeslag. Je kunt maar voor één woning tegelijk huurtoeslag krijgen en voor de andere woning betaal je dan het volle pond. Nogal krom, want als de toeslagontvanger het volle pond op kon brengen, had hij geen toeslag nodig, maar ja...

Als de huur van de nieuwe woning hoger ligt dan de huur van de oude woning verdient het daarom aanbeveling om de huurtoeslag per eerstvolgende eerste van de maand al om te laten zetten, dat scheelt geld. Je kunt beter van een lagere huur het volle pond betalen dan van een hogere.

Als je gedurende die zes dagen dat je GBA-inschrijving niet in orde was nog ingeschreven stond in de GBA op je oude adres én daar een lopende huurtoeslagbeschikking had, kan je wellicht alsnog voor de betreffende maand huurtoeslag ontvangen voor de oude woning. Mocht dat het geval zijn, dan kan dit verrekend worden met de terug te betalen maand huurtoeslag voor je nieuwe woning.

Het is uiteraard erg vervelend voor u, maar de inschrijving in de GBA is in beginsel de eigen verantwoordelijkheid van de burger. In veel gemeentes draagt de woningbouwcorporatie overigens zorg voor de GBA-registratie van de huurders, dan kun je daar als burger zelf niets meer aan doen, al zou je het proberen. Maar als uw verhuurder (oud of nieuw) geen zorg droeg voor de GBA-registratie dan kunt u daar in ieder geval niet terecht met de klacht.

butterfly51
door butterfly51 - Jun 22, 2012 om 14:33
9 Antwoorden / 5 Vragen

Beste Karinterlien,

Het is inderdaad heel vervelend dat de belastingdienst na 3 jaar nog eventjes huurtoeslag komt innen, maar dat mogen ze nu eenmaal, maakt niet uit of je er niet meer woont. Ik heb dat ook meegemaakt. Bij mij kwam men na 4 jaar nog met een aanslag. Echt balen! Maar je ontkomt er niet aan, je zult moeten betalen. Ik ook. Wat je wel kunt doen, omdat je nu financieel moeilijk zit, is een persoonlijke betalingsregeling aanvragen. Dat doe je door de belastingdienst te bellen en vragen of ze je die formulieren willen toesturen. Dan krijg je zowiezo uitstel. Misschien helpt je dat een beetje. Maar eronderuit komen, dat gaat niet lukken.
Succes met alles!

jo
door jorisw - Jun 22, 2012 om 14:52
4340 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=karinterlien schreef op vrijdag 22 jun 2012, 10:10]ja natuurlijk....gelijke monniken gelijke kappen.....of zo iets..?...

probleem is....we zijn aan geen 1 monnik gelijk.....waar is de menselijkheid
gebleven..?....

Het probleem is dat als je geen duidelijke regels hanteert er meteen willekeur ontstaat bij het toekennen van bepaalde zaken.

[quote=karinterlien schreef op vrijdag 22 jun 2012, 10:10]
Die falende ambtenaar heeft overigens 3 jaar salaris genoten.
Ik bedoel maar.

Gelukkig is het Nederland zo dat werknemers fouten mogen maken zonder meteen geld in te moeten leveren. Als dat anders was dan had iedere werknemer een probleem....

diumenge
door diumenge - Jun 22, 2012 om 15:00
11969 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=jorisw schreef op vrijdag 22 jun 2012, 14:52][quote=karinterlien schreef op vrijdag 22 jun 2012, 10:10]
Die falende ambtenaar heeft overigens 3 jaar salaris genoten.
Ik bedoel maar.

Gelukkig is het Nederland zo dat werknemers fouten mogen maken zonder meteen geld in te moeten leveren. Als dat anders was dan had iedere werknemer een probleem....Daarnaast slaat deze opmerking werkelijk nergens op. Alsof één ambtenaar (dus iemand die werkt voor zijn geld) met de zaak van TS drie jaar bezig is geweest. Vermoedelijk is er een of ander automatisch signaal geweest en is er een ambtenaar een paar minuten mee bezig geweest. Met dit soort opmerkingen is er door mij weinig sympathie op te brengen voor je situatie.

danath
door danath - Jun 22, 2012 om 16:15
88 Antwoorden / 1 Vragen

Waarom waren die buren dan zo intolerant, dat jij je genoodzaakt zag tot verhuizen?
Met overleg kom je ook ver, zonder verhuizen!

ka
door kassavr - Jun 22, 2012 om 16:50
3 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=mokassa schreef op vrijdag 22 jun 2012, 12:14]De belastingdienst mag tot vijf jaar na afloop van het toeslagjaar terugvorderen. Ze zijn dus in de verste verten niet te laat, ze hadden zelfs nog een paar jaar de tijd.

Sterker nog: huur en zorgtoeslagen kennen geen terugvordertijd van 5 jaar zoals belastinggeld. De wet zegt dat toeslagen ten allen tijde terugvorderbaar zijn.
Na ruim 6 jaar moest ik de teveel betaalde huurtoeslag van 6 MAANDEN van mijn overleden vader dus gewoon terugbetalen. Ik had overigens destijds wel tot 2 keer toe gemeld dat de toeslagen moesten stoppen, maar ze zijn gewoon gaan doorbetalen. Er waren in die periode enorme problemen bij de belastingdienst omdat de overheid ze "opzadelde" met de verwerking van deze toeslagen, terwijl hun automatisering daar nog niet op was ingesteld.
Jammer dus voor degene die daar de dupe van worden, maar wel terecht.

re
door renton - Jun 22, 2012 om 18:28
2 Antwoorden / 0 Vragen

Klopt de belastingdienst, mag tot vijf jaar nog reageren. Het klinkt logisch dat U moet terugbetalen,
Als U op achterzijde van de belastingaanslag kijkt kunt U dit maandelijks afbetalen door minimaal € 20,-- per maand over te boeken.
De belasting rekent hier echt 3 procent rente over de termijn van afbetaling.
een goedkopere (lening) krijg je nergens.
Sterkte
Ton

ka
door kassavr - Jun 22, 2012 om 19:31
3 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=renton schreef op vrijdag 22 jun 2012, 18:28]Klopt de belastingdienst, mag tot vijf jaar nog reageren. Het klinkt logisch dat U moet terugbetalen,
Als U op achterzijde van de belastingaanslag kijkt kunt U dit maandelijks afbetalen door minimaal € 20,-- per maand over te boeken.
De belasting rekent hier echt 3 procent rente over de termijn van afbetaling.
een goedkopere (lening) krijg je nergens.
Sterkte
Ton

Wat de terugbetaling heeft Renton gelijk, dat kan in termijnen met rente, maar terugvordering is ook na 5 jaar nog mogelijk zoals ik zelf heb ervaren.

gy
door gypsyjoy - Jun 22, 2012 om 21:20
28 Antwoorden / 3 Vragen

Dank allemaal voor de reacties.

Ik heb ondertussen een bezwaarschrift ingediend en hoop er het beste van.
Ik zal ook wel een betaling regeling aanvragen en krijgen.

Natuurlijk mogen ambtenaren fouten maken, maar ik toch ook ?...waar hebben we het over....6 dagen...?

Bij de bijzondere bijstand heerst er een flinke willekeur heb ik gemerkt.
Het spijt me dat te moeten zeggen, maar ik heb te veel voorbeelden gezien die dit staven.
Feit is dat er gewoon te weinig geld is, en dat gaat dan niet naar een krachtig mens, zonder geld, maar naar iemand anders.
Zo werkt het , ik noem dat willekeur,maar ergens is dat nog te begrijpen.
En zo werkt het niet alleen bij de bijzondere bijstand, hoor.

Er zijn idd voorzieningen genoeg, maar mijn kinderen zijn geen biologische kinderen op eentje na, en vanaf zijn 18de , ben ik voor de minima regeling vd sociale dienst geen gezin meer. Heb de volle zorg voor 3 scholieren, ben geen gezin. Ook niet voor de belastingdienst.....

Heb er wel een zorgverzekering bij, dat wel.
En een scholieren bijdrage, die regelrecht naar de zorgverzekering gaat.
Wat er over is gaat naar zijn eigen bijdrage......het kind wordt nu al uitgemolken
en gaat dus niet meer naar de tandarts of de specialist. Heeft gelukkig wel een bijbaantje maar dat schiet ook niet erg op.

Mijn jongste is 9, ik ben 60, maar kreeg destijds geen subsidie voor een crèche
zodat er ff lucht kwam....doet u die kinderen maar weg, krijg is steevast te horen.
Ook de bijzondere bijstand hanteert deze stelling .

Ergens lees ik de mening dat ik iets fout doe hierin, maar ik ben geen doorsnee gezin,
Mijn kinderen hebben alle kleuren vd regenboog, mijn huis ook trouwens .
Alles wat afwijkt vh gangbare roept angst , onwetendheid en weerstand op.

Was het maar waar, dat er met alle mensen te praten valt, geloof me, dat is een utopie. Waandenkbeelden haal je niet uit domme koppen weg, sorry voor het woordgebruik. En als de ene helft vh dorp familie is vd andere helft, dan heb je het nakijken als je van buiten komt.

Welnu, ik wacht de procedures verder wel af en zal aan mijn zure verplichtingen wel gaan voldoen.
Zoals altijd.
Ik ben een brave burger, maar ik ben ook regelgevend Nederland spuugzat
zo af en toe. Ik sta te vaak met mn rug tegen een regelgevende muur geduwd.
Een beetje anarchie hier en daar zou geen kwaad kunnen, komt er wat meer
creativiteit los.

groets !

diumenge
door diumenge - Jun 22, 2012 om 21:34
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Waar komen je inkomsten vandaan? Werk je? Of ontvang je een uitkering o.b.v. een van de vele regels van Nederland?

Cookies
door Cookies - Jun 22, 2012 om 21:51
13336 Antwoorden / 36 Vragen

........En hoeveel kans maak ik met mijn bezwaarschrift hiertegen?.......

Geen enkele kans: regels zijn regels, zo simpel is het.

Jij zegt: het zijn maar 6 dagen, de volgende is 10 dagen te laat en zegt: dat zijn maar 4 dagen meer dan die 6 dagen enz. enz.

gy
door gypsyjoy - Jun 22, 2012 om 23:15
28 Antwoorden / 3 Vragen

Beste Diumenge,

Mij heb je niet horen zeggen dat ik tegen ALLE regels ben.
Dat ik met mijn 3 schoolgaande kinderen GEEN gezin meer ben voor belasting
en minimaregeling is idioot te noemen maar dat is de regel...?....!

Daarentegen vindt de WMO dat mijn pubers de huishouding maar moeten doen.
Ik ben arbeidsongeschikt (bijstand nivo) en kan wel kinderen opvoeden.
Doe ik nog iets nuttigs voor onze maatschappij.
Krijg daar bar weinig medewerking van bij bovengenoemde instanties.

Nahja......er is altijd nog de voedselbank......fijne regeling..?....

danath
door danath - Jun 22, 2012 om 23:41
88 Antwoorden / 1 Vragen

Mijn mening zeg ik maar niet, maar je kunt asiel aanvragen in het land van een van je kinderen?

gy
door gypsyjoy - Jun 23, 2012 om 00:42
28 Antwoorden / 3 Vragen

Hoi Danath,

Ze zijn allemaal in Nederland geboren en hebben ook deze status.

Niet alle kinderen hebben een thuis als ze geboren worden...
Dat wil niet zeggen dat ze erkent worden als mijn kinderen ook al wonen ze hun
hele leven al bij mij.
Ze hebben nog altijd hun biologische familie, of ze die nu zien of niet.
Maar als het over regelgeving gaat, wordt het ingewikkeld.
Soms bestaan ze niet.....want ze zijn niet uit mij geboren.....of ze worden ingezet
als thuishulp....lekker handig.....
Zoals altijd gaat ook dit over geld en niet over mensen.

danath
door danath - Jun 23, 2012 om 00:48
88 Antwoorden / 1 Vragen

Dan heb je dat niet volgens de regels gedaan, ik weet waar ik over praat, was/ben zelf een adoptieveling!

gy
door gypsyjoy - Jun 23, 2012 om 00:49
28 Antwoorden / 3 Vragen

PS.,

Danath......waarom wil je jouw mening niet geven ?

Daar is dit toch voor bedoeld ?

Laat maar horen hoor.

Ik doe niemand kwaad, dus die mening van jou,daar kan ik vast wel tegen.

gy
door gypsyjoy - Jun 23, 2012 om 00:56
28 Antwoorden / 3 Vragen

hoi danath,

de mijne kunnen niet worden geadopteerd.

die zitten in een heel ander circuit.

heb wel de voogdij over 1, maar dat telt niet voor de regelingen.

en die regelingen heb ik niet bedacht/gemaakt.

soms vallen kinderen/gezinnen echt tussen wal en schip.

helaas, het is niet anders.