watnuweer52
door watnuweer52 Aug 11, 2012 om 18:13
Geldzaken & recht

Na 6 jaar nog steeds bankafschriften van vorige bewoner

Woon hier al 6 jaar, en krijg nog steeds bankafschriften van vorige bewoner.Heb SNS bank geschreven ,gebeld,en de nodige reacties op retour gestuurde enveloppen geschreven.Maar ze blijven maar komen.Hoe is dit te stoppen.
Ikzelf heb geen enkele connectie met SNS bank.
Verblijfplaats vorige bewoner onbekend.

2714 41 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

ve
door verwijderd - Aug 11, 2012 om 19:22
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

hallo watnuweer52, zo te lezen heeft u voldoende stappen ondernomen om van dit gemekker af te komen. Het enige wat ik destijds heb gedaan (zelfde probleem) was er geen enkele energie meer in steken, de boel bij het oud papier en verder basta. Het stopt dan vanzelf. Ik kreeg nog post na 10 jaar, zelfs van een ziekenhuis in Genève, haha. En voor SNS hoeft u niet te vrezen, U bankiert immers niet met hen. Fijne avond.

ve
door verwijderd - Aug 11, 2012 om 19:26
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Hallo watnuweer52,

Je hebt gedaan wat je kon: retourneren, melden, etc.

Verder gewoon niet meer reageren.
Eventueel kun je de nog te ontvangen post bewaren,

Met vr.gr.

ve
door verwijderd - Aug 11, 2012 om 19:54
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Of ga naar het dichtsbijzijnde sns kantoor en maak een praatje aldaar, of maak € 0,01 over op de genoemde rekening met het verzoek (via mededelingvakje) dat de ontvanger contact met u opneemt. Waarschijnlijk krijgt hij/zij de stand van zaken per internet en weet misschien niet dat u de bankafschriften nog ontvangt. Mogelijk dat u er zo van af komt.

ve
door verwijderd - Aug 11, 2012 om 19:59
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

mahadma schreef op zaterdag 11 aug 2012, 19:54: ... of maak € 0,01 over op de genoemde rekening met het verzoek (via mededelingvakje) dat de ontvanger contact met u opneemt. Waarschijnlijk krijgt hij/zij de stand van zaken per internet en weet misschien niet dat u de bankafschriften nog ontvangt. Mogelijk dat u er zo van af komt.
Ik moet zeggen, dat is een slim idee!

ve
door verwijderd - Aug 11, 2012 om 22:14
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

mahadma, verbeter me als ik het verkeerd begrijp, maar 0,01 cent overmaken op die rekening (okay, met vermelding contact in mededelingen vakje - vraag me af of dit echt gelezen word - komt alleen op afschrift te staan) maar dan komt die overschrijving toch ook weer bij watnuweer52 terecht? Dan lijkt mij het "praatje maken met dichtsbijzijnde SNS kantoor" meer voor de hand liggend. Hoewel ik het, zoals al aangegeven, wel welletjes zou vinden. Het kan m.i. nauwelijks over grote bedragen gaan, tenzij de persoon in kwestie natuurlijk als Dagobert Duck in zijn geld zwemt.

ve
door verwijderd - Aug 11, 2012 om 22:22
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

tenormin schreef op zaterdag 11 aug 2012, 22:14: mahadma, verbeter me als ik het verkeerd begrijp, maar 0,01 cent overmaken op die rekening (okay, met vermelding contact in mededelingen vakje - vraag me af of dit echt gelezen word - komt alleen op afschrift te staan) maar dan komt die overschrijving toch ook weer bij watnuweer52 terecht?


mahadma schreef op zaterdag 11 aug 2012, 19:54: Waarschijnlijk krijgt hij/zij de stand van zaken per internet en weet misschien niet dat u de bankafschriften nog ontvangt.

ve
door verwijderd - Aug 11, 2012 om 22:39
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

De bank stuurt, als je internet bankiert, alleen papieren afschriften op verzoek, per week, 2 weken of per maand en rekent daar een bedrag voor. Dat zou hij dan ook op zijn internetafschriften moeten zien, die afschrijvingen en dan zou er toch een lichtje moeten gaan branden dat hij nooit afschriften ontvangt.

ve
door verwijderd - Aug 11, 2012 om 22:55
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Ik ben 2 jaar geleden al naar een kantoor van SNS bank geweest,en daar werd me verteld dat ze er alles aan zouden doen om het te stoppen, maar tot op heden geen resultaat. Wat mahadma voorstelt lijkt me moeilijk,want volgens mij mag je geen post van een ander openen.Wat edrick voorstelt lijkt me het verstandigst, en het te bewaren.

ve
door verwijderd - Aug 11, 2012 om 23:01
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Je mag inderdaad geen post van een ander open maken, maar ik zou het in deze situatie wel doen. Volgens de site van SNS zijn afschriften gratis bij hen, dus zo'n raar idee is het niet dat de rekeninghouder helemaal niet weet dat er nog steeds afschriften verstuurd worden.

ve
door verwijderd - Aug 11, 2012 om 23:09
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

winterman schreef op zaterdag 11 aug 2012, 22:22:
tenormin schreef op zaterdag 11 aug 2012, 22:14: mahadma, verbeter me als ik het verkeerd begrijp, maar 0,01 cent overmaken op die rekening (okay, met vermelding contact in mededelingen vakje - vraag me af of dit echt gelezen word - komt alleen op afschrift te staan) maar dan komt die overschrijving toch ook weer bij watnuweer52 terecht?


mahadma schreef op zaterdag 11 aug 2012, 19:54: Waarschijnlijk krijgt hij/zij de stand van zaken per internet en weet misschien niet dat u de bankafschriften nog ontvangt.


Schiet al net zo slecht op als met de post,..waarom niet gewoon retour afzender alles en alles? altijd?

ve
door verwijderd - Aug 11, 2012 om 23:18
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Vraag lezen? "Hoe is dit te stoppen?"

ve
door verwijderd - Aug 12, 2012 om 00:20
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Door helemaal niets meer te doen. 6 Jaar? Genoeg is genoeg.

ve
door verwijderd - Aug 12, 2012 om 00:25
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Ik zou naar een medewerker van de SNS bank gaan en goed haar/zijn naam noteren. Na nogmaals een verzoek om te stoppen met afschriften te sturen zou ik tegen die man/vrouw vertellen dat u niet de bank maar die medewerker zal aanklagen wegens wanprestatie. Want het is niet de bank maar zijn personeel die zijn werk niet doet. De SNS bank een zeer grote onderneming met miljoenen klanten zal toch wel een onderzoek doen maar het is vaak het onkundig personeel en die moet u aanpakken. Kijk een bank aanklagen daar zou ik maar niet aan beginnen maar die tuthola die daar werkt kun je wel aan. Vorig weekend nog in Amsterdam geweest en gepind bij de SNS bank en dat ging ook goed.Die bank heeft gewoon een goede reputatie.

ve
door verwijderd - Aug 12, 2012 om 02:50
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

tenormin schreef op zaterdag 11 aug 2012, 22:39: De bank stuurt, als je internet bankiert, alleen papieren afschriften op verzoek, per week, 2 weken of per maand en rekent daar een bedrag voor. Dat zou hij dan ook op zijn internetafschriften moeten zien, die afschrijvingen en dan zou er toch een lichtje moeten gaan branden dat hij nooit afschriften ontvangt.

Off topic: Is niet juist. Ik internetbankier bij Rabobank en betaal niks extra voor een maandelijks papieren afschriften. Wel heb ik destijds een brief gehad van Rabobank met de vraag om te reageren als ik papieren afschriften wilde blijven ontvangen. Dat heb ik gedaan en ik ontvang ze nog steeds kosteloos.

ve
door verwijderd - Aug 12, 2012 om 07:57
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

@Susannef
De ING bank vraagt geld voor het toezenden van 2 wekelijkse bank afschriften.

ve
door verwijderd - Aug 12, 2012 om 09:02
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

U zou eens alle bankafschriften kunnen bewaren. Al U een flinke stapel heeft, dan retour sturen. Wellicht valt het een medewerker van de SNS dan op?

Evt. een briefje met iets in de trant van: AL ZES JAAR LANG, IK VIND HET NIET MEER LEUK!!!

ve
door verwijderd - Aug 12, 2012 om 09:23
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Stuur ze ongeopend met een korte uitleg retour naar:

SNS Bank
Antwoordnummer 1600
3500 VB Utrecht

succes

ve
door verwijderd - Aug 12, 2012 om 09:54
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

tdehond schreef op zondag 12 aug 2012, 07:57: @Susannef
De ING bank vraagt geld voor het toezenden van 2 wekelijkse bank afschriften.
/quote]

Ja, dan zit ik bij de verkeerde bank. Zou in dit geval wel een oplossing zijn geweest, toch? ;-)

ve
door verwijderd - Aug 12, 2012 om 10:36
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

tenormin schreef op zondag 12 aug 2012, 09:54: ...
Ja, dan zit ik bij de verkeerde bank. Zou in dit geval wel een oplossing zijn geweest, toch? ;-)
Tenzij je al weet, omdat TS dat zelf aangeeft, dat het niet om de ING gaat, dan is het een nutteloze toevoeging.

ve
door verwijderd - Aug 12, 2012 om 10:42
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Je kan hier weinig aan doen, wij wonen in een flat met 156 woningen, hebben dit elke dag, gewoon weggooien....

ve
door verwijderd - Aug 12, 2012 om 11:03
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Ik tracht met mijn bijdrage ( n.a.v. opmerking van Susannef) aan te geven dat er banken zijn die wel kosten in rekening brengen als klant, zoals in mijn geval, 2 wekelijks afschriften wil ontvangen.

Dat zou dus ook het geval kunnen zijn bij SNS bank.

Maar mogelijk was mijn bijdrage niet duidelijk genoeg voor u.

tenormin schreef op zondag 12 aug 2012, 09:54:
tdehond schreef op zondag 12 aug 2012, 07:57: @Susannef
De ING bank vraagt geld voor het toezenden van 2 wekelijkse bank afschriften.
/quote]

Ja, dan zit ik bij de verkeerde bank. Zou in dit geval wel een oplossing zijn geweest, toch? ;-)

Retour afzender sturen ( en gaan nummeren) als u toch een brief naar de brievenbus brengt. Na 6 jaar heeft het geen haast als u retourneert.

ve
door verwijderd - Aug 12, 2012 om 11:26
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Het is voor een medewerker van de bank niet mogelijk om op verzoek van derden een wijziging in de databank door te voeren. Daar zal naar ik aanneem een bepaalde authorisatie voor nodig zijn en een verzoek van de klant zelf.

ve
door verwijderd - Aug 12, 2012 om 12:12
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

@tenormin @tdehond en anderen: ook Rabobank rekent kosten als je vaker dan maandelijks een afschrift wilt ontvangen. Bij hen maakt het dan niet uit of je internetbankiert of niet.

ve
door verwijderd - Aug 12, 2012 om 12:28
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

zwemmer schreef op zondag 12 aug 2012, 11:26: Het is voor een medewerker van de bank niet mogelijk om op verzoek van derden een wijziging in de databank door te voeren. Daar zal naar ik aanneem een bepaalde authorisatie voor nodig zijn en een verzoek van de klant zelf.


En kan volgens mij DE reden zijn, waarom het niet KAN stoppen!
En met deze informatie van Zwemmer, kan Watnuweer52 naar de SNS, om te vragen of dat waar is.

ve
door verwijderd - Aug 12, 2012 om 12:52
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Dan moet er gezocht worden naar iemand die toegang heeft tot de database. Ik kan mij voorstellen dat de database niet dagelijks bijgewerkt wordt maar eens per jaar ofzo. Misschien ligt er meer informatie klaar om ingevoerd te worden op de daarvoor aangewezen tijd. Het lijkt mij niet dat een bank specifieke informatie over de gevoerde policy hieromtrent kan/mag/wil geven. Maar wie weet.. vragen staat vrij als je meer weet waarnaar.

ve
door verwijderd - Aug 12, 2012 om 12:53
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

meer = weer: "maar" (natuurlijk)

ve
door verwijderd - Aug 12, 2012 om 15:12
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Als de afschriften op het verkeerde adres terechtkomen dan is dat niet in het belang van de klant. Derhalve is het ondenkbaar dat de bank geen wijzigingen kan of wil aanbrengen. Mensen verhuizen dagelijks, dus er worden dagelijks wijzigingen verwerkt.

ve
door verwijderd - Aug 12, 2012 om 16:32
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

...maar niet op aanwijzing van derden, jobiejoba.

ve
door verwijderd - Aug 12, 2012 om 18:48
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Ik zou ze gewoon bij het oud papier doen en weggooien. Als de rekeninghouder na 6 jaar nog steeds niet de moeite heeft genomen om zijn/haar zaakjes bij de SNS goed te regelen, waarom zou TS daar dan nog moeite voor moeten doen?
Ik neem aan dat het de rekeninghouder in die 6 jaar heus wel is opgevallen dat hij/zij geen bankafschriften meer ontvangt.

ve
door verwijderd - Aug 12, 2012 om 21:27
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Nog beter, er is een antwoordnummer voor klachten:

SNS Klantenservice
Antwoordnummer 2912
3500 VM Utrecht

Lijkt me stug dat Uw probleem niet opgelost wordt.

ve
door verwijderd - Aug 12, 2012 om 21:33
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Bedankt allemaal voor de vele reacties,moest ze even op me in laten werken.
Maar ik ga eerst het advies van JOBIEJOBA opvolgen en het nog een keer via het antwoordnummer proberen.
Dank jullie wel voor het meedenken.

ve
door verwijderd - Aug 12, 2012 om 21:42
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Wacht nog een dag. De SNS bank heeft een webcare team dat ook op het Kassaforum actief is, misschien meldt het zich morgen wel.

ve
door verwijderd - Aug 13, 2012 om 09:34
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Beste watnuweer52,

Vervelend te horen dat je post van de vorige bewoner ontvangt. Graag willen we dit voor je oplossen. Kun je je telefoonnummer in een e-mail naar webcare@sns.nl sturen, dan nemen we contact met je op.

Lindsay
SNS Bank Webcare

ve
door verwijderd - Aug 13, 2012 om 10:55
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

zoekster schreef op zondag 12 aug 2012, 21:42: Wacht nog een dag. De SNS bank heeft een webcare team dat ook op het Kassaforum actief is, misschien meldt het zich morgen wel.


Dit is nu 2 maal op rij dat er, na jouw bericht, gereageerd word. Heb je "stralings gaven" of zo? Enfin, zo komt er dan eindelijk schot in de zaak.

ve
door verwijderd - Aug 13, 2012 om 11:45
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

tenormin schreef op maandag 13 aug 2012, 10:55:
Dit is nu 2 maal op rij dat er, na jouw bericht, gereageerd word. Heb je "stralings gaven" of zo? Enfin, zo komt er dan eindelijk schot in de zaak.


Wat dacht je van gewoon gezond verstand. Het is maandagmorgen. Het drukste moment voor de webcare medewerker die weer damage control moet doen na het weekend.

ve
door verwijderd - Aug 13, 2012 om 11:53
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

@ vraagsteller

Wilt u terug melden of deze webcare medewerker er in slaagt om de toezending van de afschriften stop te zetten?




ve
door verwijderd - Aug 13, 2012 om 12:43
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

winterman schreef op maandag 13 aug 2012, 11:45:
tenormin schreef op maandag 13 aug 2012, 10:55:
Dit is nu 2 maal op rij dat er, na jouw bericht, gereageerd word. Heb je "stralings gaven" of zo? Enfin, zo komt er dan eindelijk schot in de zaak.


Wat dacht je van gewoon gezond verstand. Het is maandagmorgen. Het drukste moment voor de webcare medewerker die weer damage control moet doen na het weekend.


SNS Bank Webcare werkt inderdaad elke werkdag van 9 tot 17 uur. Natuurlijk kun je je vraag ook buiten deze tijden stellen, dan antwoorden de eerstvolgende werkdag. Zie onze website voor meer informatie over webcare.

Lindsay
SNS Bank Webcare

ve
door verwijderd - Aug 13, 2012 om 14:41
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Ik heb zojuist gemaild naar SNS webcare,dus wacht ik gewoon even af .Maar ik hou jullie op de hoogte.

ve
door verwijderd - Aug 13, 2012 om 15:07
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Een heel aardige Mevrouw van SNS webcare heeft mij zojuist gebeld,en beloofd dat ze de verzending van bankafschriften naar mijn adres gaat blokkeren.En daar ben ik blij mee.

ve
door verwijderd - Aug 13, 2012 om 15:12
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Graag gedaan watnuweer52.

@zwemmer, het is geen transactie en U werkt niet bij SNS. Wat U zegt is uit de lucht gegrepen. De bank heeft een zorgplicht en moet naar mijn mening de verzending stopzetten aangezien de vorige bewoner met onbekende bestemming is vertrokken. De klant vinden is geen taak van de bewoner, de bal ligt bij de bank.

ve
door verwijderd - Aug 13, 2012 om 16:32
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Mooi dat het is/wordt opgelost.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Mikske10
Mikske10 - May 15, 2024 om 16:07
Winkels & webshops

Webwinkel

Ik heb dinsdag 7 mei 2024 een tafellamp besteld.
Ik heb een bevestigingsmail van Bol.Com ontvangen.
De lamp zou de dag erna, maar uiterlijk 10 mei bezorgd worden.

Nu blijkt na diverse keren bellen met Bol.com., dat er iets fout is gegaan bij het verzenden. 
Bol.com belde mij hierover terug en ze konden niks anders dan mijn bestelling annuleren en dan zou ik de lamp g ... Lees meer

wi
witteke - May 16, 2024 om 12:47
Geldzaken & recht

Sns 2008 afschrift

Mijn stiefmoeder is overleden
En nu beginnen dus de problemen,ik heb een hele lieve stiefzus trouwens
Mijn vader is sinds 2008 dood
En om een heel lang verhaal kort te maken,mijn erfdeel gaat over wat er op 2008 op de rekening van mijn vader en zijn vrouw stond op het moment van overlijden,volgens hun testamenten
Dat moet nu dus verrekend worden

En we gaan er echt ge ... Lees meer

Fr
Fred Mennen - Apr 17, 2024 om 13:07
Geldzaken & recht

Post.NL geeft je geen mogelijkheid om je Post.NL afhaalpunt te wijzigen. Dit wor

Wanneer je een pakket ontvangt via Post.NL kun je alleen je afhaalpunt wijziggen bij de bestelling.
Als ontvanger kun je niet via de Post.NL App en de Klantenservice niet je afhaalpunt van Post.NL bepalen.
Post.NL doet dit voor jou en wel via je postcode.
Als ontvanger kun je dat niet zelf bepalen.
Wel bij het plaatsen van je bestelling bij de verzender.
Je mag dus als ont ... Lees meer