Ja
door JanssenA Feb 27, 2020 om 12:23
Geldzaken & recht

Na betaling vraagt de school om het verschil

Twee weken geleden heb ik mij online ingeschreven bij de universiteit Leiden voor een cursus. Ik zag dat het 350 euro was, maar toen ik mij ging inschrijven kreeg ik een idealbetaling van 320 Euro. Ik heb een betalingsbewijs gekregen. Nu, na twee weken komen ze achter de fout, zeggen dat zij de fout gemaakt hebben, maar ik moet nog wel even het verschil bij de balie betalen, mag dat?

1128 9 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Feb 27, 2020 om 12:27
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Natuurlijk mag dat. Dus per omgaande het verschil bijbetalen.

marita5
door marita5 - Feb 27, 2020 om 12:46
11534 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Janssena ,

Ik zag dat het 350 euro was

Eerlijkheid duurt het langst , of maakt u een probleem voor € 30,- ?

heremietkreeft
door heremietkreeft - Feb 27, 2020 om 13:02
16885 Antwoorden / 202 Vragen

Ja, moeten is dwang maar ik zou absoluut wel betalen opdat het geen dwang wordt. U kon weten dat er een fout is gemaakt. Citaat: 'Ik zag dat het 350 euro was'.

me
door mein33 - Feb 27, 2020 om 13:04
5658 Antwoorden / 28 Vragen

maar ik moet nog wel even het verschil bij de balie betalen, mag dat?

Dat de volledige kosten voor de cursus moeten werden betaald is niet meer dan normaal.
Wel vreemd om het resterende bedrag bij de BALIE te moeten afrekenen, waarom kan dat niet via een doodnormale bankbetaling !
Nog vreemder is het, als u voor deze BALIE-betaling speciaal een reis en de daarbij behorende reiskosten zou moeten maken !

panter22
door panter22 Feb 27, 2020 om 13:34
6599 Antwoorden / Vragen

De cursus zal in het universiteitsgebouw worden gegeven. Dan loop je toch langs de balie.

Te
door Terpenthijn - Feb 27, 2020 om 15:09
1 Antwoorden / 1 Vragen

Waarom zou dat niet mogen?

gerbera
door gerbera - Feb 27, 2020 om 15:44
7372 Antwoorden / 14 Vragen

maar ik moet nog wel even het verschil bij de balie betalen, mag dat?

Natuurlijk moet u die € 30 betalen, die cursus kost € 350 en er kan best wel een keer iets mis gaan, ook bij een universiteit. Want ook daar werken mensen.

ne
door neodutchio - Feb 27, 2020 om 18:11
5165 Antwoorden / 12 Vragen

Want als u meer had moeten betalen deed u natuurlijk ook geen moeite om het verschil terug te krijgen. Als er bij de kassa van de supermarkt een foutje wordt gemaakt zegt u natuurlijk ook niets. En als uw werkgever per ongeluk een half salaris uitbetaald is dat natuurlijk ook geen probleem voor u.

Zo wel wettelijk als moreel moet u gewoon betalen wat er overeengekomen is.

aurora1
door aurora1 - Feb 27, 2020 om 20:41
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Wonderlijke vraag....

Ja, ik zou maar zsm het verschil betalen.