picone
door picone Sep 30, 2010 om 16:32
Geldzaken & recht

Na gesloten koopovereenkomst extra kosten in rekening brengen?

Ik heb een koopovereenkomst gesloten voor een waterreservoir, de transactie is inclusief transportkosten

De aankoop en volledige betaling zijn geaccepteerd en schriftelijk bevestigd. Hierna is schriftelijk bevestigd dat de aankoop binnen twee werkdagen zal worden bezorgd.

Aan het einde van de dag komt er echter een bericht dat de aankoop door de vervoerder (DPD) is geweigerd. Het transport van de aankoop valt in een andere categorie, waardoor de transportkosten hoger uitvallen.

Het verkopende bedrijf vraagt ons om:

A) Extra transportkosten bijbetalen

B) Of zelf ophalen.

In mijn optiek is het transport niet onze zaak, door ons is aan alle wettelijk verplichtingen voldaan, de betaling is geaccepteerd en schriftelijk bevestigd.

Zijn wij verplicht op bij te betalen?

682 11 Rapporteer

ve
door verwijderd - Sep 30, 2010 om 17:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het lijkt mij inderdaad dat dit "bedrijf"toch zou moeten weten wat de transportkosten zijn?
Zelfs als dit door zijn grootte een speciaal transport zou moeten zijn.
In dat geval lijkt mij het even ophalen ook al een behoorlijke klus.
Hoe groot is dat waterreservoir wel niet?
Kortom, u heeft in principe gelijk, maar vaak is het op het internet zo dat gelijk hebben en het gelijk krijgen twee heel verschillende dingen zijn gebleken.

De Vrije vogel

ve
door verwijderd - Sep 30, 2010 om 17:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoe groot is dat waterreservoir wel niet?

Dit GROTE waterreservoir (kunststof) heeft een inhoud van ongeveer 300 liter en is ongeveer 80 x 60 x 80 cm, het weegt +/- 8 kilo! Het past dus in iedere bestelauto?

Het is nu inmiddels uit het assortiment van de webshop gehaald!

ve
door verwijderd - Sep 30, 2010 om 18:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

picone

Koop=koop en dat is dan inclusief de transportkosten. Ik zou de koop ontbinden en de koopsom binnen 5 werkdagen terugeisen.

Sukses en met vriendelijke groet, ReadAC.

ve
door verwijderd - Sep 30, 2010 om 18:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

De Financieele transactie is inmiddels geblokkeerd.

Ter info, op de website is de foto van het waterreservoir verwijderd en vervangen door een ander model Het nieuwe model is iets anders van vorm maar heeft dezelfde inhoud, de prijs is ook gelijk gebleven.

Opmerkelijk feit is dat er is toegevoegd dat het "gevaarte" nu plotseling 32 Kg. weegt, terwijl dit voorheen ongeveer 8 Kg. was???

Tenslotte zijn de transportkosten ook gelijk van 9 euro naar 42,50 euro aangepast!

ve
door verwijderd - Sep 30, 2010 om 19:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

Picone.

Is dit een soort regenton ?? Of is het een bak ??
Want als het dus een grote kunststof regenton is dan weegt het inderdaad eerder rond de 8 kg dan 32 kilo. Heb zelf nl 2 van die grote blauwe tonnen en die wegen inderdaad
vrij licht. Denk nog geen eens 8 kg.

ve
door verwijderd - Sep 30, 2010 om 19:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het is inderdaad een soort kunststof regenton, in de vorm van een rechthoekige open bak (80 x 60 cm.) met afneembaar deksel en staand op vier korte pootjes.

Ik wilde deze bak gebruiken voor hemelwater-opvang, ter vervanging van een circa 30 jaar oude stalen regenvat. Het geheel stond echt eerst als zijnde +/- 8 Kg. op de website: http://www.eugrowshop.eu/nl/zoeken/Waterton/

Klik op het 5de plaatje van boven (de rechthoekige waterbak van 300 Liter) en zie het verschil met het volgende plaatje?

ve
door verwijderd - Sep 30, 2010 om 20:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb op internet gekeken en gezien dat het inderdaad een grote vierkante regenton is.
Groen.
Heb je je geld nu terug ?? Omdat je aangeeft dat je de betaling geblokkeerd hebt.

Want als je via Google kijkt naar watertonnen te koop dan krijg je veel keuze's.
Van nieuwe tot 2e handse.
Maar nieuwe met inhoud van 300 liter staan er ook op en veel goedkoper als die
kosten die je nu moet betalen.
Maar bij sommigen wel zelf halen,bij anderen ook te laten bezorgen.
Misschien iets om daar ook eens te kijken, als je je geld terug hebt natuurlijk.

Groeten.

ve
door verwijderd - Sep 30, 2010 om 20:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

De eigenaar van de betreffende webshop heeft inmiddels een fraai aanbod van mij gekregen:

Geachte mevrouw van L.,

Middels de door u bevestigde koopovereenkomst (order ????) en de door u bevestigde betaling van de volledige rekening heb ik aan mijn wettelijke verplichtingen voldaan. Eventuele extra kosten, voor zover niet vermeld in de koopovereenkomst, zijn dan ook volledig voor uw eigen rekening.

Het is aan u om aan de leveringsplicht te voldoen door, of het nieuwe aanbod van de DPD te accepteren, of een andere vervoerder te zoeken die wel aan uw verwachtingen kan voldoen? De door u voorgestelde optie om de order bij u op te (laten) halen heeft dan ook geen zin, omdat ik de daaraan verbonden kosten ook bij u weer in rekening zal brengen?

Tevens kan ik u melden dat u in dit geval geen beroep kan doen op overmacht, omdat u zelf heeft verzuimt de order op te tijd te versturen. De eventuele gemaakte extra kosten bij eenzijdige annulering van de order ???? komen dan ook voor uw eigen rekening. Ik houd u dan ook aan de leveringsplicht binnen 15 werkdagen na de bevestiging van onze koopovereenkomst.

Tenslotte wil ik u er op wijzen dat bij het niet nakomen van onze koopovereenkomst, ik niet zal schromen om bij de Consumentenbond en/of bij Radar (TROS) en/of Kassa (VARA), verslag te doen van mijn bevindingen (indien nodig?).

Hopelijk hoeft het zover niet te komen en neemt u een verstandig besluit, door de verlangde extra verzendkosten bij de DPD, voor uw eigen rekening te nemen?

Met vriendelijk groet,

ve
door verwijderd - Sep 30, 2010 om 22:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

Oke. dat is duidelijke taal lijkt mij.Nu hun reactie maar eens afwachten,
Mochten zij dan beslissen om alles af te blazen en je het geld terug te geven,
dan kun je alsnog een andere aanbieder zoeken.

Succes ermee.
Laat nog even horen hoe het verder is afgelopen.

Groeten.

ve
door verwijderd - Oct 5, 2010 om 16:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb vanmorgen gebeld met de leverancier, de overeenkomst is door hun geannuleerd, de verzendkosten waren te hoog voor verzenden waterton.

Het bedrag is inmiddels door hun via ideal teruggeboekt. Een dezer dagen staat het weer op de postgiro rekening. Conclusie: op zoek naar een andere leverancier?

Aan allen: bedankt voor het meedenken!

Groetjes Picone

ve
door verwijderd - Oct 5, 2010 om 17:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

Kom,kom,

Gewoon even naar een Intratuinvestiging waar ze minder kosten dan de prijs die u noemde en wellicht zelfs nog als uitverkoopartikel.
In ieder geval bij Intratuin amsterdam.
En geen auto met neerklapbare achterbank(en) dan even een spanband of elastiek mee want dan kunt u hem in een kofferbak vervoeren met wel klep open.

De Vrije vogel
die het toch al niet heeft met die internet"bedrijfjes".