tr
door trijnie_1 Dec 29, 2008 om 10:07
Geldzaken & recht

Neprentepunten

Omschrijving

Ik kocht 1 reisvouchers ter waarde van 150€ die ik spaarde samen met mijn moeder die er 2 spaarde ter waarde van 300€  3 jaar deden we er over om de 3 vouchers bij elkaar te sparen om bij centerparcs 3 huisjes te boeken. 228€ betaalde we zelf bij, en de rest waren rentepunten. Bij de boeking van centerparcs vertelde ze dat we nu niets aan deze vochers hebben omdat klanten die niet gespaard hebben toch een korting krijgen per boeking van 125€ per huisje, en wij met onze voucher daar niet aan mee doen omdat dat de voorwaarde is van de postbank! Wij spaarde dus 3 jaar, betaalde 75€ per voucher bij, en blijkt deze nep voucher 25€ waard te zijn in plaats van 150€ Schande postbank,

4411 25 Rapporteer

edwardus
door edwardus - Dec 29, 2008 om 10:32
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Tja ik wil je niet voor de borst stoten, maar als je bijv. kijkt wat je van die rentepunten kunt kopen, die artikelen zijn soms zelfs duurder dan de normale prijs op internet. Zelf heb ik ook nog ruim (ik hou het niet eens bij) 100000 rentepunten waar ik niks mee kan. Je krijgt ze vanzelf maar je kunt er niks mee.

mariegh
door mariegh - Dec 29, 2008 om 10:43
263 Antwoorden / 13 Vragen

Ook ik heb negatieve ervaringen met rentepunten. Een retourgezonden kapotte bestelling bleek na 3 maanden bellen met de Klantenservice een 'verloren order' die uiteindelijk niks opleverde. E ninderdaad de zaken die je kunt bestellen zijn of duur, of onnodig. Waarom verhoogt de Postbank niet gewoon de rentetarieven?! Niemand zit te wachten op deze 'voordeeltjes'.

moesje_1
door moesje_1 - Dec 29, 2008 om 12:58
1 Antwoorden / 0 Vragen

Voor ons is het enige nuttige aan de rentepunten de cadeaubonnen van de ANWB. Daar kopen we reisboeken en kleding. Met zo'n bon toch tot 50% korting. Is mooi meegenomen.

edrick3
door edrick3 - Dec 29, 2008 om 13:17
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Inderdaad, niet alle aanbiedingen van de Postbank die je met rentepunten kunt kopen zijn hun geld waard, dus .... moet je goed kijken/lezen wat de aanbiedingen inhouden! Je kunt er best wel je voordeel mee doen: kennismakingsaanbiedingen op diverse bladen, internetsecurity van McAfee (je betaalt bij compuservice toch echt de vermelde adviesprijs), theatervoorstellingen tegen 50%, enz.

Het is inderdaad sneu als je (nu?) bij Centerparcs niet de volledige korting krijgt die je dacht (omdat er al een korting gegeven wordt!, dus op de oorspronkelijke prijs heb je tóch de korting).

Met vr.gr.

ds
door dspaul - Dec 29, 2008 om 13:30
6 Antwoorden / 0 Vragen

Ik snap het niet. Zijn die Vouchers samen niet gewoon 450 euro waard dan? dan zou je met de korting erbij dus niets hoeven betalen. rare zaak.

re
door renesch - Dec 29, 2008 om 13:45
9 Antwoorden / 0 Vragen

Lokkertjes niets meer en niets minder. De suggesite wordt gewekt dat je er iets aan hebt, voordeel of nut. Vaak blijkt achteraf dat het niets is of dat het niet aan de verwachtingen voldoet.

Op de vraag: waarom geeft de Postbank geen hogere rente. De Postbank vergoedt zoals de meeste banken geen rente op betaalrekeningen. De spaarrekeningen van de Postbank zijn trouwens de rekeningen met de LAAGSTE rentevergoedingen in nederland.

Maar er is binnenkort een goed alternatief. De ASN bank opent vanaf 28 januari 2009 een betaalrekening waar ook rente op wordt vergoed. Uiteraard, zoals bij alle banken, betaalt u wel een X bedrag per jaar/maand als "adminstratiekosten". Maar dat doet u ook bij de Postbank (deze is ook duurder)

U kunt ook bij de DSB bank een betaalrekening openen met vergoede rente maar ja, het verschil tussen de ASN en de DSB is ..... nou ja, dat zoekt u zelf maar uit.

edwardus
door edwardus - Dec 29, 2008 om 13:49
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Het verschil tussen de ASN Bank en DSB Bank is ... nogal groot. De eerste doet aan maatschappelijk- en milieu-verantwoorde projecten en de tweede steekt geld in een voetbalclub.

edrick3
door edrick3 - Dec 29, 2008 om 13:50
27632 Antwoorden / 85 Vragen

De voorwaarden staan duidelijk omschreven:

Omschrijving
Met uw Center Parcs reisvoucher krijgt u direct € 150 korting op een verblijf in een park naar keuze. U kunt kiezen uit 10 verschillende parken in Nederland, België en Duitsland en uit alle type accommodaties (ook de hotelkamers). Deze voucher is in te wisselen voor een midweek-, een weekend- of een weekverblijf. En de voucher is ook geldig in combinatie met de Jonge Gezinnen Korting, Kids Korting en 55+ Korting.

Belangrijk

  • Boek uw verblijf nadat u uw voucher heeft ontvangen. Bij boeking moet u namelijk de code doorgeven die op de voucher staat.
  • Niet geldig in combinatie met de Vroegboekkorting en niet geldig in combinatie met andere promotionele acties en andere kortingsbonnen of loyaliteitsacties.
  • Maximaal één Center Parcs reisvoucher per boeking.
  • De Center Parcs reisvoucher is geldig tot maximaal 3 jaar na uitgifte.
  • De voucher kan alleen verzilverd worden via telefonische boeking.
  • Kijk voor meer informatie over de parken op centerparcs.nl en voor de kortingsregelingen op 15% korting
  • De Postbank voucher is niet geldig voor Eden cottages en Woonboten.

stacey
door stacey - Dec 29, 2008 om 13:54
10352 Antwoorden / 12 Vragen

--dan zou je met de korting erbij dus niets hoeven betalen. rare zaak.--

Niet zo raar hoor, (extra) kortingen/kortingsbonnen gelden veelal nooit voor aanbiedingen/afgeprijsde dingen.

mi
door midas121 - Dec 29, 2008 om 14:03
2 Antwoorden / 0 Vragen

Wij maken juist zeer regelmatig gebruik van de postbank rentepunten en zijn hierover heel tevreden. Je moet natuurlijk wel weten wat je wilt, maar bijvoorbeeld de electrische fiets van de ANWB is voor de prijs van 750,00 euro zelfs nog 249,00 goedkoper dan de prijs die ANWB leden zelf betalen en mijn vrouw is er erg tevreden over. Ook de stormbestendige paraplu is een prima aankoop en bonnen voor tijdschriften zijn ook een goede keuze om deze eens uit te proberen. De leveranties gebeuren snel en correct. De keuze is wel wat eentonig en beperkt maar onze keuken heeft weer een aantal nieuwe apparaten gekregen. Prima zaak die rentepunten!

bi
door bierworst - Dec 29, 2008 om 14:35
8 Antwoorden / 5 Vragen

Ik heb ook tegen de tijd van Sinterklaas gekeken of er wat voor me bij was op rentepunten.

Ik vind het een grote zooi, ik heb punten in overvloed maar je moet veel te veel bijbetalen.

Het was beter dat ze 2 mogelijkheden boden namelijk meer punten inleveren en dan de prijs lager.

Ik keek naar een TOM TOM navigatie en ging toen op Marktplaats kijken.

Daar werd de TOM TOM aangeboden die op rentepunten van de Postbank was gekocht en voor het dubbele weer werd aangeboden terwijl ze in de winkel of Internet zelfs nog goedkoper zijn.

Dus zulke lui maken er maar een handeltje van.

Nee kijk maar uit met je gratis rentepunten, je kunt veel goedkoper ergens anders terecht.

Ik heb 1 keer geprofiteerd, toen kon je voor rentepunten een pasje krijgen om te tanken zonder bijbetaling voor €25 en kon je voor € 50 benzine tanken. Het was 1 per rekening.

Ik heb mijn kinderen hun rekening ook gebruikt en hun € 25 gegeven zodat ik dus € 75 verdiend had.

Succes met de rentepunten, of je nu wel of niet tevreden bent.KIJK UIT MET JE KEUZE !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

ef
door effe - Dec 29, 2008 om 14:38
6 Antwoorden / 0 Vragen

ja eigenlijk wordt er geen vraag gesteld en dus kun je die ook niet beantwoorden, maar in het algemeen ervaar ik wel dat de Postbank (die officieel overigens vanaf nu niet meer bestaat!!) dat die Postbank dus er qua service en betrouwbaarheid 100den procenten op achteruit gegaan is. Zelfs heel grove fouten en duidelijk aantoonbaar dat deze fouten bij de Postbank liggen, worden met een grote bek daaroverheen afgeblaft. Of worden stiekem hersteld zonder ook maar een woordje van sorrie. Ik bank er nu 35 jaar, maar de laatste maanden is het gewoon een ordinaire k..bank geworden. ING-bank? Internationaal Niet Gewenst-bank Nederland, klaar ben je er mee zeg.

ir
door irenelopes - Dec 29, 2008 om 16:52
7 Antwoorden / 3 Vragen

Het is belangrijk de voorwaarden goed te lezen. Bij vouchers wordt er ALTIJD bij vermeld dat dat niet in combinatie is met andere kortingen. Op de postbanksite wordt dit ook vermeld. Je kan geen korting OP korting krijgen. DAt is logisch.

jo
door johannes1 - Dec 29, 2008 om 17:03
63 Antwoorden / 53 Vragen

inderdaad krijgen we van de postbank regelmatig die zg rentepunten bijgeschreven; ik weet niet hoeveel ik er intussen al heb, misschien wel een miljoen; ik kijk er niet naar om.

als je de artikelen bekijkt die ze aan ons proberen te slijten, dan merk je dat de prijs die je er voor moet betalen, zelfs bij inleveren van het gevraagde aantal van die punten, nog in de meeste gevallen hoger uitvalt dan de in de gewone winkels geldende

we hebben vaker een vergelijking gemaakt; eea wordt door vriend en vijand bevestigd; dus we kijken er niet meer naar om. bovendien vervallen telkens weer een aantal van die punten, dus ze vinden zelf, dat het gewoon een trucage is.

laten we 't daar maar op houden.

mischien verandert er iets per 1 jan. as als de postbank ophoudt te bestaan en helemaal opgaat in de ing=bank. ik vraag me - ben al 60-jaar klant van de giro !! - of wij als rekeninghouders niet het recht haden om behoorlijk geïnformeerd te worden mbt al die excercities, die ze nu gaan uithalen; wat heeft dat allemaal voor consequenties voor ons ?? voordelen natuurlijk niet, maar welke nadelen ??

daar hoor je ze tot nu toe niet over; moeten we maar vaststellen na enige tijd als plotseling alles weer een gewijzigd is na sluiting van het zoveelste kantoor.

johanpc
door johanpc - Dec 29, 2008 om 17:16
1379 Antwoorden / 2 Vragen

Daarom heb ik ons spaargeld overgebracht naar een andere nederlandse bank die wel 4,5% rente geeft.

Op de postbank staat alleen nog dat wat ik per week nodig heb en elke zondag maken mijn vrouw ik ik die berekening, en vullen het pb saldo dan aan.

hans

johanpc
door johanpc - Dec 29, 2008 om 17:28
1379 Antwoorden / 2 Vragen

johannes@

 De ing gaat de werkwijze en beleid van de Postbank overnemen en niet andersom, waarschijnlijk omdat ondezoek heeft uitgewezen dat de meeste klanten veel meer vertrouwen hebben in de pbank en niet in de Ing.

hans

ac
door ack - Dec 29, 2008 om 17:49
1 Antwoorden / 0 Vragen

Zou het niet veel leuker zijn om je betaalpakket met rentepunten te kunnen betalen??Of dat je een nieuwe pas kunt aanvragen zonder kosten??

marijke77
door marijke77 - Dec 29, 2008 om 18:30
159 Antwoorden / 3 Vragen

Stuur het als tip naar de postbank, en verder is het net als overal waar je zegeltjes spaart en bij moet betalen, ze rekenen de adviesprijs van een produkt. Je hoeft trouwens niks met die rentepunten te doen, het kost niets en als je er niks mee doet verdwijnen ze ook weer vanzelf.

ha
door hansnl43 - Dec 29, 2008 om 18:32
8 Antwoorden / 0 Vragen

@johanpc
Dat kan dan wel wezen, maar eerst is de postbank afgezakt naar het het marketingniveau van ING bank en heeft dezelfde trucs overgenomen.
Dan kan het toch niet slechter!

le
door leoborgers - Dec 29, 2008 om 22:46
2 Antwoorden / 0 Vragen

De rentepunten zijn niets anders dan een lokkertje van de Postbank om geld op rekeningen te krijgen die een lage rente bieden. Alles wat in de shop van de Postbank te koop is kan elders goedkoper worden gekocht.

De leveranciers van de spullen en diensten die via de rentepunten hun aanbiedingen doen hebben een belang bij de hoge prijzen die zij via dit medium kunnen maken.

Ik roep mensen die geld sparen op hun gezonde verstand te gebruiken.

Als je wilt sparen zoek dan de bank met de hoogste rente en de bijkomend de verplichtingen die je wilt of kunt accepteren. (looptijd, opnamekosten en het risico van max 20.000 euro. Als je wilt doen aan liefdagdigheid (ASN bank) is dat heel prima maar besef wel of het je taak is bij het verzamelen van je spaarcenten ook nog iets te doen aan dit soort dingen. Via de belastingdienst en de uitgaven van de overheid beaaal je ook al behoorlijk daar aan mee.

djintara
door djintara - Dec 30, 2008 om 11:37
31 Antwoorden / 11 Vragen

Ik vindt dit echt hartstikke sneu voor u.

Wist zelf niet eens meer van het bestaan van mijn rentepunten af. Kwam er eigenlijk pas achter wat je er mee kunt doen toen ik 2 maanden terug ging internetbankieren.

En inderdaad, ik vindt het niet echt veel soeps wat erin staat, heb liever wat rente.

Wat ik wel heb besteld was de internetsecurity van McAfee , dat scheelde wel een hoop met de winkelprijs.

Verder ???..... op naar de triljoen waardeloze punten  ((-:

an
door anromach - Dec 30, 2008 om 22:13
36 Antwoorden / 1 Vragen

De ASN-bank gaat in februari een betaalrekening introduceren en geeft ook nog een klein beetje rente op het positieve saldo van deze rekening (iets waar de postbank en vele anderen al lang en breed mee gestopt zijn)

Bovendien spaar ik al vele jaren na volle tevredenheid bij de ASN bank en zij geven ook nog eens vrij hoge rente op hun verschillende spaarvormen, ook weer beduidend meer dan de Postbank. Daarnaast bevalt hun sociale manier van werken mij wel, ook als de rente lager zou uitvallen want er niks mis met investeren in landen die er ronduit beroerd voor staan.

Ik zou willen zeggen tegen alle ontevreden Postbankklanten: Vraag eens een vrijblijvend pakket aan bij de ASN bank en stap in februari ook over naar hun betaalrekening want daar word je zelf en ook velen anderen beter van. Ze doen niet aan misleidende reclame en laten je niet eindeloos sparen voor punten waar je niks aan hebt, maar geven je een fatsoenlijke rente. Je gaat er zo wie zo op vooruit en zeker niet op achteruit!

Zodra de betaalrekening van de ASN van start gaat ben ik helemaal weg bij de Postabnk want ik vind het daar al jaren een corrupte zooi.

Hoe dan ook......., een fijne jaarwisseling allemaal!

an
door anromach - Dec 30, 2008 om 22:23
36 Antwoorden / 1 Vragen

Als je bij de ASN spaart krijg je altijd meer dan bij de postbank en dat kost jezelf dus niets, maar jijzelf, het milieu en de derde wereld worden er wel beter van.

Bovendien: wat is er mis met investeren in landen/mensen die er beroerd voor staan? Wij hebben het zo stinkend goed hier en delen lijkt me niet verkeerd. Ik eet er geen boterham minder om dat onze regering van "onze" centen een paar % afstaat aan de arme landen en zelfs als je in Nederland op bijstandniveau leeft ben je vaak nog stinkend rijk in de ogen van de mensen uit deze landen (ook in mijn ogen trouwens).

Misschien stopt het grote aantal economische vluchtelingen dan ook nog eens als er wat meer gedeeld zou worden van onze overvloed.

In elk geval: een gelukkig 2009 gewenst!

edwardus
door edwardus - Dec 30, 2008 om 22:30
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Och die rente op een rekening courant, maak me gek met 27 cent rente! Dat zal me eigenlijk worst wezen. Wel interessant die nieuwe betaalrekening van ASN, ik ben benieuwd.

ja
door jandrecht - Dec 31, 2008 om 14:39
1 Antwoorden / 0 Vragen

Het wordt tijd dat banken (dus ook de postbank) zich uitstluitend bezig gaan houden met waar ze voor zijn. De verkoop van een kompleet ratjetoe aan (vaak overbodige) artikelen hoort daar niet bij. De tijd en kosten die de banken daarin én in  de flauwe lokker van de rentepunten steken, zou goed zijn voor een redelijke rente op je centen. Met ruim 30.000 rentepunten "op zak" heb ik uiteindelijk een paar overbodige proefabonnementen genomen en een Bosch schroeftol aangeschaft (die wel veel voordeliger was dan in welke winkel dan ook. Dat kostte me wel een dag internetten om uit te zoeken). Wie wil de rest van mijn punten overnemen? Ik spaar inmiddels elders.