al
door alexvdlaar Dec 13, 2013 om 16:02
Geldzaken & recht

Niet besteld Gillette scheermes binnen gekregen

Beste allen,

Ik heb zojuist een mooi pakketje binnengekregen met daarin een Gillette Fusion Proglide scheermes. Nu is het zo dat ik deze helemaal nooit heb besteld en geen idee heb hoe hun aan mijn adres en naam komen?

Ik ben dus bang voor oplichterij maar aangezien er verder niks in het pakketje zit als het scheermes en kortingsvouchers van de kruidvat zou ik niet weten wat ik er mee aan moet vangen?

Ik heb dit ooit eerder gehad met een kledingmerk (ben de naam even kwijt) maar daar zat een acceptgiro bij en zaten verschillende waarschuwingen bij dat ik het moest betalen anders werd het bedrag verhoogd. Ik heb het toen vervolgens teruggestuurd na het afzender adres maar dat kostte met toen +/- 15 euro omdat het helemaal na Polen moest.

Dit wou ik dus nu voorkomen. Alvast bedankt voor de hulp.

Groeten,

Alex van de Laar

15379 7 Rapporteer

zoekster
door zoekster - Dec 13, 2013 om 16:25
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Nou, u heeft zich toen wel flink laten neppen door die Polen.

Een ongevraagde toezending op uw naam mag u gewoon behouden. Weet u wel zeker dat u nergens een of andere enquête heeft ingevuld, iemand aan de telefoon gehad?

Staat er een afzender bij?

Het zou ook nog eens reclame kunnen zijn, gezien de vouchers van Kruidvat.

al
door alexvdlaar - Dec 13, 2013 om 16:31
2 Antwoorden / 1 Vragen

Dat weet ik dan ook niet. En ik heb wel ooit een enquête ingevuld gehad maar ben met dit soort dingen vaak wel oplettend omdat ik weet dat het vaak voorkomt.

Wat betreft het mesje heb ik zojuist reactie gehad van de consumentenservice van P&G met de mededeling dat het een proefpakket bevat en dat t een 'kadootje' is. Nu vertrouw ik dit wel maar vind het wel raar hoe hun aan mijn gegevens zijn gekomen?

pi
door pieterwolters - Dec 13, 2013 om 16:34
3610 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=alexvdlaar schreef op vrijdag 13 dec 2013, 16:02]omdat het helemaal na Polen moest.

Na Polen komt Rusland....

pi
door pieterwolters - Dec 13, 2013 om 16:34
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Is het geen promotie actie waar een bekende jouw naam heeft opgegeven? Doen meer bedrijven.

Jonne11
door Jonne11 - Dec 13, 2013 om 16:35
87 Antwoorden / 15 Vragen

Hoi, precies hetzelfde verhaal hier! Niets besteld, geen enquete ingevuld, maar ook eenzelfde Gillette scheermes ontvangen met kortingsbon van het Kruidvat. Scheren dan maar....;)

al
door alexvdlaar - Dec 13, 2013 om 16:43
2 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=pieterwolters schreef op vrijdag 13 dec 2013, 16:34]Is het geen promotie actie waar een bekende jouw naam heeft opgegeven? Doen meer bedrijven.

Dit zou bij nader inzien wel kunnen omdat ik in een supermarkt werkzaam ben.

pe
door peter_pan - Dec 14, 2013 om 15:36
1 Antwoorden / 0 Vragen

Zelfde hier. Zou niet weten wie mij opgegeven zou kunnen hebben. Als iemand dat heeft gedaan, bij welke organisatie zou die persoon dat gedaan moeten hebben, kan iemand mij dat vertellen?