br
door broeder andaris Oct 31, 2022 om 16:46
Geldzaken & recht

Nieuwe truc vriendenloterij

Gisteren  2 "folders" van de vriendenloterij gekregen met  de unieke code: 36057-92224

Hoe kan dit? Is dat wel een eerlijke loterij?

4997 14 Rapporteer

heremietkreeft
door heremietkreeft - Oct 31, 2022 om 16:53
16845 Antwoorden / 202 Vragen

Het lijkt mij dat u met deze klacht zich het beste kunt wenden tot de https://kansspelautoriteit.nl/contact/ Hetgeen u stelt lijkt ook mij inderdaad niet eerlijk.
De code is niet uniek als die op twee folders staat.

gerbera
door gerbera - Oct 31, 2022 om 16:54
7364 Antwoorden / 14 Vragen

Ik zie niet wat nou de truc is, u heeft een unieke code hetgeen betekend dat niemand anders die code heeft. Neem aan dat het 2 codes zijn die u laat zien dus ziet u dat elke folder een andere code heeft. Wat het met een eerlijke loterij te maken heeft ontgaat mij, neem aan dat dit geen lotnummers zijn maar dat u met die unieke code ergens kans op maakt als u lid wordt.

gerbera
door gerbera Oct 31, 2022 om 21:47
7364 Antwoorden / 14 Vragen

Ik zie nu dat het om 1 unieke code gaat die zo blijkt in elke folder staat.

Co
door Cor0789 Nov 1, 2022 om 08:50
27 Antwoorden / 5 Vragen

Zodra jij je aanmeldt wordt jou bankrekeningnummer jou lotnummer en dus uniek lotnummer.

Vriendenloterij is agressief leden proberen te krijgen. Zo doe je nu 2 maanden gratis mee met de trekkingen in November en December als je je aanmeldt. Pas voor januari trekkingen wordt € 14,95 automatisch geincasseerd met opzegtermijn van 1 maand.
Je krijgt ook nog VIP-kaart waarmee je met kortingen naar musea en uitjes kan.

Is dat bedrog? Ik denk het niet. Het is een agressieve werving maar doen zoveel van dit soort loterijen en kansspelen.

gerbera
door gerbera Nov 1, 2022 om 13:57
7364 Antwoorden / 14 Vragen

@CORO789, Helaas is uw leeskwaliteit niet zo best want waar schrijf ik dat het hier om bedrog gaat. Lees mijn bericht dus nog eens heel goed is schrijf nergens iets negatiefs over sterker nog, de TS is wat onduidelijk waar ik op reageer. Overigens kreeg ik vandaag ook de folder met een unieke code die anders is nml nr; 28110-88220

Co
door Cor0789 Nov 1, 2022 om 14:18
27 Antwoorden / 5 Vragen

@Gerbera ik reageerde in algemene zin op openingspost van TS die zich afvraagt of het een eerlijke loterij is. En gebruik het woord bedrog daarvoor o.a. Ik reageerde dus niet op jou antwoord.

gerbera
door gerbera Nov 1, 2022 om 14:33
7364 Antwoorden / 14 Vragen

CORO, Zet zo'n bericht dan niet onder een reactie van een forumlid maar gewoon in een nieuw bericht.

ju
door juliomariner - Oct 31, 2022 om 16:56
1326 Antwoorden / 2 Vragen

Niet druk over maken. Gewoon in het ronde archief of Belgische fax waar dit soort overbodige papierverspilling hoort

me
door mein33 - Oct 31, 2022 om 17:54
5658 Antwoorden / 28 Vragen

De unieke code zal uniek zijn voor deze specifieke wervingscampagne en de 'folder' zal dan ook niet op naam en adres zijn verspreid.

hutch
door hutch - Oct 31, 2022 om 19:52
4515 Antwoorden / 29 Vragen

TS: 'Gisteren  2 "folders" van de vriendenloterij gekregen met  de unieke code: 36057-92224'

Om te beginnen..... ik ken TS niet!!

En om nu eens aan te tonen dat (ook) dit één grote volksverlakkerij (het bedriegen van het volk) is, voeg ik mijn (!) UNIEKE codes (lotnummers) hierbij: 36057 en 92224.

Volgens Van Dale's woordenboek betekent 'uniek': 'waarvan er maar één is; = enig'

Mensen.... trap er toch niet in. U wordt gewoon belazerd!!

Co
door Cor0789 Nov 1, 2022 om 08:55
27 Antwoorden / 5 Vragen

Als jij vindt dat je belazerd wordt kun je klacht indienen bij reclamecode commissie.
Maar lees de advertentie nu eens goed.

ro
door ronny530 - Nov 1, 2022 om 15:20
2778 Antwoorden / 41 Vragen

Niet aan beginnen want die code is niet uniek zoals blijkt. Het is een simpele direct marketing truc van de vriendenloterij die u lekker maakt voor 'gratis loten' te krijgen maar u ook direct lid van de vriendenloterij maakt. De vriendenloterij is gelieerd aan de postcodeloterij en heeft als zodanig een vergunning dus eerlijk zal e.e.a. wel zijn. Het per direct marketing versturen van reclame post mag ook want als er per bulk zeg 100.000 folders worden verstuurd en om en nabij 2000 mensen trappen er in heeft de folder campagne toch weer nieuwe leden opgebracht die bestook gaan worden met nog meer post van de vriendenloterij. Eén keer winnen is meer regel dan uitzondering geen geld bedrag maar in de vorm van stroopwafels in een mooie trommel of een koring op iets waar u helemaal niets aan hebt.

chris74
door chris74 - Nov 2, 2022 om 08:05
564 Antwoorden / 44 Vragen

Dit is geen unieke code in alle folderpakketten zitten dezelfde code, is gewoon een lokkertje om loten te laten kopen.

pe
door pebk - Nov 2, 2022 om 10:23
581 Antwoorden / 0 Vragen

Loterijen zijn sowieso niet eerlijk. Een belgische krant noemde het een aantal jaar terug 'belasting op domheid'.

Unieke prints maken op folders die huis-aan-huis verspreid worden is veel geld nodig. Het kan wel, maar allemaal dezelfde unieke code is handiger.
Waarschijnlijk komen ze we mee weg, doordat de code wel uniek is, het is de unieke code van deze reclamecampagne. Zo kunnen ze het vast wel recht kletsen.

eddopeddo
door eddopeddo - Nov 2, 2022 om 10:29
30 Antwoorden / 8 Vragen

Goh, bij mij zaten er ook twee flyers bij met precies dezelfde code....
Ben benieuwd wanneer dromend Nederland nou eindelijk eens door heeft dat een eerlijke loterij niet bestaat. Elk apparaat is ontworpen, gemaakt en geprogrammeerd door mensen.
Een zelfdenkend loterij apparaat bestaat nou eenmaal niet.

jeuneke
door jeuneke - Nov 2, 2022 om 11:31
64 Antwoorden / 34 Vragen

Ik heb een krantenwijk en ALLE abonnees, 75, hebben precies hetzelfde unieke nummer.

ook dat is uniek, denk ik.

rj
door rjw - Nov 3, 2022 om 07:06
3261 Antwoorden / 5 Vragen

Gewoon in de oudpapierbak gooien en er verder geen aandacht meer aan besteden is het effectiefst.