mo
door mootjuhhh Jan 28, 2007 om 19:58
Geldzaken & recht

Nuon!!!!

Het is toch niet normaal meer. Vorig jaar oktober kreeg ik een aktie brief van nuon. Ben er op in gegaan om over te stappen naar hun.Geen probleem. Maar nu sturen ze opeens een rekenong van 488.02 euro die ik moet betalen als termijnbedrag. Heb gemaild dat dat van de zotte is en ik dat absoluut niet kan betalen. Betaalde bij mijn vorige 126.40 euro per maand. Het ia ingegaan op 20 december.


Kan ik hier nog onderuit?

261 6 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

ve
door verwijderd - Jan 28, 2007 om 20:08
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

wat stond er dan in die aktiebrief ? Volgens mij dat er een meerjarig kontrakt was alleen tegen een hogere prijs die geld voor het aantal jaren dat u het vast zette


Dus u gaat zowiezo meer betalen , de prijzen wat u moest betalen staan daarop.


Het kan ook zijn dat u een verkeerde stand heeft opgegeven aan nuon , check dat ook eens de komende week bij nuon.


Het kan ook zijn dat u meer bent gaan verbruiken door diverse omstandigheden , kan dat ?


weer wat gis werk , u kan zelf alleen de juiste reden opgeven , niemand verder op dit forum


 


labswans

ve
door verwijderd - Jan 28, 2007 om 21:01
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

vroeger was ik bij nuon,ben een jaartje bij een andere leverancier geweest en wegens problemen met meterstanden weer terug naar nuon,met een aktie contract voor een jaar. ze hebben mij ook veel te hoog ingeschat met voorschotnota (E 128,00 per maand),na een telefoontje is dat teruggedraaid naar E 90,00 p.maand.zal ook wel te hoog zijn, zit al jaren ongeveer op 60 euro per maand. in principe is via de website van nuon ook alles te regelen en bij te stellen.verder zijn er vergelijkingssites(energieprijzen.nl) waarop na opgave van het geschatte verbruik per maatschappij te zien is wat de kosten zijn. de nuon zit wat dat betreft in de middenmoot tussen de duurste en de goedkoopste.

ve
door verwijderd - Jan 29, 2007 om 01:11
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Beste Mootjuhhh


Hoe Nuon bij een voorschot komt van 4 keer jouw oude bedrag is mij een raadsel.


Wat je wel kunt doen bij Nuon is ze bellen en een verzoek indienen om het voorschot te verlagen tot het door jou gewenste bedrag. Ik heb dat al vaker zonder problemen gedaan.


Let wel: als je dan bij moet betalen op de jaarafrekening, dan moet dat ineens en heb je geen rechten om dat gespreid te doen. Dat is de enige voorwaarde!


Bel ze dus en vraag vriendelijk of ze het voorschot terug willen brengen tot 140 euro (blijf aan de veilige kant).


Ik lees wel op hun site dat ze maximaal 10% verlagen. In jouw geval zou ik daar vriendelijk omheen draaien door te stellen dat je een nieuwe client bent en ze dus van jou geen gegevens hebben als uitgangspunt.


Groet, C.

ve
door verwijderd - Jan 29, 2007 om 15:01
0 Antwoorden / 0 Vragen
0


Nuon Klantenman


Antwoordnummer 9039


6800 EZ Arnhem 


of wel het adres om uw klacht in te dienen. Of beter gezegd, zend een brief naar het genoemde adres en geef daarin aan dat u het door NUON gestelde termijn bedrag veel te hoog vindt resp. de reden van het hoge bedrag niet begrijpt. Via de door mij aangegeven weg krijgt u zeker een adequaat antwoord, iets dat u mogelijk in het geheel niet krijgt als u bezwaar maakt op de normaal door Nuon aangeven wijze bij het Nuon Customer center (De heer Molengraaf) Op basis van het antwoordnummer behoeft u de brief ook niet te frankeren.

ve
door verwijderd - Jan 29, 2007 om 15:16
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

???? Wat doet  (De heer Molengraaf) dan wel . B

ve
door verwijderd - Jan 29, 2007 om 15:31
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

p molengraaf is goed in het niet reageren op brieven of niet adequaat reageren met daarbij de vraag of hij zelf de klachten wel leest en behandelt. De klantenman reageert wel adequaat.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Vl
VloertjeVanKwantum - Sep 28, 2024 om 21:24
Geldzaken & recht

Kwantum vloer

Hallo,

Enkele weken geleden een nieuwe vloer incl leggen bij Kwantum aangeschaft voor mijn nieuwe appartement ondanks dat de geadverteerde prijs niet helemaal overeen kwam met waar voor werd geadverteerd.
Er kwamen namelijk nog een boel extra kosten bij zoals twee ondervloeren, tape etc. Kwaliteit en garantie waren de magic woorden en anders zou het niet gelegd worden. Want zonde ... Lees meer

GK
GKHB - Sep 29, 2024 om 06:47
Huishouden & energie

Oxxio: Verbruik gas = Eindstand - Beginstand + factor?

Op mijn jaarnota staat een verbruik van 431 m3 gas. Nu hou ik zelf de meterstanden bij, en kom uit op een verbruik van 422 m3 gas. (Meterstanden kloppen). Dit heb ik teruggekoppeld met Oxxio. Hun reactie:   Wat vervelend dat dit gebeurd is op de jaarnota. Ik heb het voor je nagekeken en dat heeft te maken met de factor waarmee het gas wordt berekend. Dit gebeurd altijd op de jaarnota en de fac ... Lees meer

Co
Cor0789 - Sep 15, 2024 om 16:38
Geldzaken & recht

Verhuurder weigert inzage servicekosten aan huurcommissie. Wat nu?

Een huurder van onze flat (66 woningen)  heeft huurcommissie ingeschakeld om te beoordelen of de onderliggende facturen van de servicekosten wel kloppen. 

De huurcommissie heeft een onderzoeksrapport geschreven en de servicekosten op 0 gezet omdat verhuurder ondanks herhaald verzoek weigert inzage in de facturen te geven. 

Zoals huismeesterkosten terwijl er geen huismeeste ... Lees meer