ja
door janriet Sep 30, 2022 om 19:33
Geldzaken & recht

Offerte

Ik kwam er achter dat bij het plaatsen van zonecellen een andere omvormer is geplaats dan wat in de offerte staat .
Als nu 4 zonecellen wil bij plaatsen moet ik een nieuwe omvormer kopen. Bij de omvormer die in de offerte staat was dit niet nodig.
Kan ik als nog eisen dat zij de omvormer plaatsen die in de offerte staat.

3497 13 Rapporteer

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Sep 30, 2022 om 19:36
1771 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Janriet,

Over welk bedrijf gaat het ?

sira
door sira - Sep 30, 2022 om 19:52
2350 Antwoorden / 24 Vragen

Hoe lang geleden zijn de panelen geplaatst en hoe bent u er achter gekomen dat het een andere omvormer is?

Als dat allemaal recent is geweest, stuur ze dan een email waarin u aangeeft dat ze een fout hebben gemaakt en dat ze niet de omvormer hebben geplaatst die ze hebben geoffreerd.

Speel het niet gelijk te hoog op. Het kan best zijn dat de geoffreerde omvormer momenteel niet leverbaar is.

ja
door janriet - Sep 30, 2022 om 23:33
19 Antwoorden / 47 Vragen

De zonecellen zijn in 2018 geplaats. Er staan 10 panelen op het dak .wilden er 4 bij plaatsen  kreeg te horen dat dit niet geen met  de omvormer
se 2200h .  En op de offete staan dat er een se3000h wifi moet zijn En daar kan ik wel er 4 op aan sluiten.
De frima Wouda Dronten heeft als geplaats.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Oct 1, 2022 om 01:36
1771 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Janriet,

In artikel 6.8 (zie bijgevoegde foto) van de algemene voorwaarden van dit bedrijf staat, dat u het bedrijf zo spoedig mogelijk schriftelijk op de hoogte moet stellen van de tekortkoming.

Klik op de volgende link:

https://wouda.nl/particulier/voorwaarden-tarieven/voorwaarden-en-tarieven/tarieven-2/

heremietkreeft
door heremietkreeft - Oct 1, 2022 om 09:46
16872 Antwoorden / 202 Vragen

Mijn antwoord is JA. Naar mijn mening is het bedrijf in gebreke gebleven om te leveren wat in de offerte is genoemd. In de offerte staat, bij het later bijplaatsen is geen nieuwe omvormer nodig en dat blijkt nu wel zo te zijn. Hoewel de aankoop al in 2018 plaats vond bent u m.i. toch foutieg geïnformeerd.

Het lijkt mij dus zinvol om levering te viorderen dat een adequate omvormer wordt geleverd waarbij u wel kunt aangeven dat u akkoord gaat met eventuele meerkosten. Maar dat behoeft niet. Heeft u een rechtsbijstandsverzekering, benader die dan. Bent u lid van de Vereniging Eigen Huis, benader dan hen voor juriduische hulp of zie indie u zekf wilt handelen: https://www.wetrecht.nl/ingebrekestelling/ en is deze te benutten: voorbeeldbrief-ingebrekestelling/

Zie ook nog: Juridisch advies volgens kassa:

Voor juridisch advies kunt u zich ook wenden tot:

- Het Juridisch Loket, tel. 0900 - 8020 (10 cent per minuut, met een starttarief van 4,5 cent plus uw gebruikelijke belkosten, tot een maximum van 12,50 euro, zie voor meer informatie https://www.juridischloket.nl

rj
door rjw - Oct 1, 2022 om 10:34
3269 Antwoorden / 5 Vragen

Zijn de panelen die destijds zijn geleverd nog leverbaar en is het met exact die panelen ook niet mogelijk om bij te plaatsen? Of is bijplaatsen niet mogelijk omdat er nu alleen andere panelen geleverd kunnen worden? Wat stond er precies in de offerte van 2018?

ro
door ronny530 - Oct 1, 2022 om 10:36
2786 Antwoorden / 41 Vragen

Het hangt wel van de manier van aanschaf af en in hoeverre de verkoper van de offerte mag afwijken. Als het systeem alles omvattend wordt geleverd met een soort van opbrengst garantie dan maakt de omvormer deel uit van het gehele systeem en is de opbrengst leidend. Een offerte is een vrijblijvende aanbieding en bij een akkoord wordt de uiteindelijke koop factuur opgemaakt en als daar een ander type omvormer dan in de offerte afgesproken in opgenomen is had u direct bezwaar moeten maken en niet na vier jaar. De aankoop factuur is in dit geval leidend en niet de destijds opgemaakte offerte want die komt na definitieve aanschaf te vervallen. U kunt alsnog met de verkoper in contact treden in de hoop dat er een oplossing komt.

Ja
door JannyBoe - Oct 1, 2022 om 13:23
520 Antwoorden / Vragen

Hallo Jan, allereerst moet u contact opnemen met de installateur. Daar staat in het algemeen een termijn van twee maanden na het ontdekken daarvan voor.
Hoe het juridisch zit met een fout/gebrek van 4 jaar geleden is lastig. Slordig van de aannemer als hij zonder overleg een andere omvormer heeft geplaatst.
Was het van uw kant een 'kenbaar gebrek', oftewel had u het kunnen weten?

Ik zou persoonlijk in overleg gaan voor een nieuwe omvormer tegen een gereduceerd bedrag. De huidige omvormer heeft het tenslotte 4 jaar zonder problemen gedaan en is inmiddels behoorlijk afgeschreven.
Succes.

panter22
door panter22 - Oct 1, 2022 om 14:10
6599 Antwoorden / Vragen

Ik zou eerst maar eens een mail sturen met het verhaal van de bij te plaatsen zonnepanelen. Vragen om een reactie.
Als je het niet eens wordt met de verkoper, kun je naar de geschillencommissie.
https://wouda.nl/wp-content/uploads/2021/10/Algemene-Voorwaarden-voor-Installatiewerk-voor-Consumenten-AVIC-2016.pdf

mo
door mof - Oct 5, 2022 om 11:26
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Dat hangt ervan af hoe lang geleden de omvormer is geplaatst.

Ja
door JannyBoe Oct 5, 2022 om 12:27
520 Antwoorden / Vragen

Vier jaar gelden schrijft de vraagsteller. Wat betekent dat nu voor de oplosssing?

pa
door pa0fmy - Oct 5, 2022 om 20:28
44 Antwoorden / 12 Vragen

Simpel genoeg wat in de offerte staat moeten ze leveren of een vervangende betere. Zodra je betaald hebt vervalt meestal de service en nazorg. Daar heb je wel recht op. Als je wel de goede omvormer krijgt eis dan dat die aan de voorwaarden van Agentschap Telecom voldoet. Meer dan 80 pct van de PV installaties stoort als een gek in de ether. Laat dit op de bon zetten voordat ze leveren. Achteraf problemen oplossen is vaak erg lastig en moeten ze terug komen voor onbetaald werk.

1paul
door 1paul - Oct 6, 2022 om 08:27
3162 Antwoorden / 0 Vragen

Op zich moet men de juiste oftewel de geofreerde omvormer leveren en plaatsen, nu is het wel zo dat als u 6 panelen laat plaatsen en de omvormer is geschikt voor 10 panelen deze niet optimaal zal werken.

laat door dezelfde firma de extra panelen plaatsen en vraag hen daarbij de omvormer om niet te vervangen, u heeft immers niet gekregen wat u had afgesproken, de andere weg kan zijn om deze omvormer te houden, als men geen kant op wil, en voor de bij te plaatsen panelen micro omvormers onder de panelen te plaatsen!