sj
door sjeng1duvel2 Dec 5, 2003 om 21:19
Geldzaken & recht

Omzetten in lening?

Ik heb al jaren een doorlopendkrediet bij een bank en het afbetalen gaat maar zeer langzaam, mede door een hoge rente. Nu wordt je tegenwoordig doodgegooid met reclames waarin je een lening kunt omzetten in een lening van hun. Met lage rente natuurlijk. Klinkt allemaal aantrekkelijk, maar is dit ook de moeite waard? Krijg ik geen boete van mijn bank als ik dit doe, of zitten er andere addertjes onder het gras? Alvast bedankt voor je reactie

4976 5 Rapporteer

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 12:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

Om te beginnen geldt het zeer lage rentepercentage maar voor 1 jaar. Daarna zou het rente percentage zo maar kunnen vervijfvoudigen. Verder moet u er rekening mee houden dat wanneer u uw doorlopend krediet beëindigd u een kleine boete krijgt van uw eigen bank. Dit zal niet gebeuren wanneer u dit binnen uw eigen bank doet. Tot slot moet u rekening houden met allerlei bijkomende verplichte verzekeringen die uw lening ineens zouden kunnen verdubbelen. Mijn advies luidt dan ook, ga gewoon met uw bank praten of het mogelijk is uw doorlopend krediet om te zetten in een lening. Dit is uiteindelijk zeker 4% goedkoper op jaarbasis! Suc6

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 12:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

Kleine correcties m.b.t. bovenstaand bericht:
1. alle doorlopende kredieten, ongeacht bij welke bank, hebben een variabel rente%
2. Op het oversluiten van een doorlopend krediet zit géén boete, juist omdat de rente variabel is, bij een persoonlijke lening is dit wel het geval afhankelijk in wat voor gedeelte je van de looptijd bent.
3. Je bent niet verplicht om een verzekering af te sluiten, het is echter wel raadzaam om je krediet te beschermen voor b.v. overlijden.
4.Met je eigen bank praten zal niet veel zin hebben gezien zij op een consumptief krediet een rente% van ongeveer 9,5% handhaven.

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 12:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

Tja, inderdaad. De rente staat dus niet 1 jaar vast: is gewoon variabel. Doorlopend krediet kan ALTIJD boetevrij afgelost worden (i.t.t. PL). Voor een vergelijking van verschillende geldverstrekkers kunt u altijd mailen naar info@edcreemers.nl. Dan krijgt u van mij een mailtje terug van uw mogelijkheden met de bijbehorende rentepercentages.

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 12:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ga alsjeblieft niet in op deze advertenties. De meeste tussenpersonen die met zulke abnormale lage rentes adverteren horen bij één groep. Deze groep is bezig om mensen te belazeren. Blijf bij je eigen bank of ga informeren bij andere bekende banken. Een rente van 8 tot 10 procent per jaar is normaal voor een lening van bijvoorbeeld € 5000,00. De tussenpersonen die adverteren met de lage rentes verdienen zich suf met de bijkomende verzekeringen. Zonder deze verzekeringen kun je bij hen geen lening afsluiten. Het wordt tijd dat er iets aan deze groep gedaan wordt.

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 12:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

De in de advertentie vermelde tarief zijn meestal actietarieven (zie het asteriksje naast het percentage) en na een paar maanden wordt deze bijgesteld naar het hoge tarief.

Vaak ben je dan goedkoper uit om op internet verder te zoeken naar bekende banken en verzekeraars die standaard lager met hun rente zitten dan de gemiddelde aanbieder. Denk hierbij aan FBTO, Ohra enzovoort.

Overigens is aflossen van een doorlopende krediet zoals hierboven ook al vermeld altijd boetevrij aflosbaar.