Yv
door Yvonne-909 Feb 18, 2021 om 12:25
Geldzaken & recht

Onaangekondigde verhoging incassobedrag

Mag een Telecombedrijf onaagekondigd het bedrag voor de automatische incasso verhogen?
Het gaat om een contract voor telefoon, internet en televisie.
Bij deze provider kun je alleen betalen via een automatische incasso.
Nu blijkt dat per januari het bedrag verhoogd is zonder dat ik van te voren op de hoogte ben gesteld dat bepaalde kosten omhoog gegaan zijn.
Mag een provider dit idd. zo maar doen?

4135 10 Rapporteer

Donuts
door Donuts - Feb 18, 2021 om 12:31
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Zal vermoedelijk om inflatiecorrectie gaan? Dat staat vermeld in de algemene voorwaarden die u ongetwijfeld heeft gelezen en waarmee u akkoord bent gegaan bij het afsluiten van het contract.

Betreft het geen inflatiecorrectie maar een echte tariefsverhoging, zult u daarover vast een mailtje hebben ontvangen waarin dan vermeld staat dat als u het met de prijsstijging niet eens bent, u uw contract kosteloos kunt beëindigen.

marita5
door marita5 - Feb 18, 2021 om 12:32
11534 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Yvonne-909 ,

Mag een Telecombedrijf onaagekondigd het bedrag voor de automatische incasso verhogen?

Heeft niks te maken met verhogen automatische incasso , maar prijs verhoging van het abonnement .

Lees hier , klik op de rode regel .

https://www.consuwijzer.nl/telefoon-internet-en-tv/abonnementen/aanbieder-verandert-prijzen-of-algemene-voorwaarden

ne
door neodutchio - Feb 18, 2021 om 13:06
5165 Antwoorden / 12 Vragen

Wederom een voorbeeld dat telecombedrijven niet te vertrouwen zijn. Een schande dat ze heel selectief sommige klanten wel op de hoogte brengt en anderen niet. Of zou het gewoon kunnen zijn dat u nooit een nieuwsbrief leest of de berichten in de persoonlijke omgeving? Dergelijke informatie wordt namelijk naar elke klant gestuurd. Echter Leers niet elke klant dat.

rj
door rjw - Feb 18, 2021 om 13:37
3280 Antwoorden / 5 Vragen

Ik heb in mijn hele leven nog nooit meegemaakt dat een tariefsverhoging niet werd aangekondigd. Misschien toch nog even heel goed in je mailbox zoeken, incl. spamfolder.

Yv
door Yvonne-909 Feb 19, 2021 om 12:50
15 Antwoorden / 2 Vragen

Mail (en ook spambox) wordt altijd gelezen, niks hierover ontvangen.

me
door mein33 - Feb 18, 2021 om 14:38
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Het abonnemenstgeld is verhoogd en daarom wordt het nieuw abonnements bedrag van uw rekening afgeschreven.
Van de tariefswijziging bent u vast op de hoogte gesteld.
Als het geincasseeerde bedrag niet was aangepast, dan had u een betalingsachterstand opgelopen en dat had u vast niet gewild.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Feb 18, 2021 om 14:40
16885 Antwoorden / 202 Vragen

Ik kan mij niet voorstellen dat de verhoging die is toegepast niet geheel volgens de voorwaarden is van de door u met deze provider afgesloten overeenkomst.

En indien het toch strijdig zou zijn met die voorwaarden dan: https://www.degeschillencommissie.nl/over-ons/commissies/telecommunicatiediensten/  is dit een weg om een klacht in te dienen.

gerbera
door gerbera - Feb 18, 2021 om 15:01
7372 Antwoorden / 14 Vragen

Mag een provider dit idd. zo maar doen?

Nee dat mag niet zomaar, vandaar dat klanten vooraf altijd geïnformeerd worden. Alleen zo jammer dat zoiets niet door iedereen gelezen wordt, dus de weg naar de geschillencommissie is nutteloos.

mahadma
door mahadma - Feb 18, 2021 om 16:03
11569 Antwoorden / 51 Vragen

Ons ziggo abo s al enige keren (met aankondiging per email) qua bedrag veranderd, net zoals bij tele 2 die begon met 14,00 naar 14,18 naar 14,36, steeds met email vooraf. En een Centraal beheer verz dito.  Het mag dus, na melding.

ne
door neodutchio Feb 18, 2021 om 17:18
5165 Antwoorden / 12 Vragen

Ik kreeg vorig jaar bericht dat mijn premie bij CB verlaagd werd. Stel je voor dat ik die brief niet gelezen had, dan had ik nu moeten klagen dat ik minder ging betalen.

Yv
door Yvonne-909 Feb 19, 2021 om 12:53
15 Antwoorden / 2 Vragen

Zoals ik al aangaf heb ik geen mail o.i.d. gehad over de prijsverhoging.
Beetje jammer dat meerdere mensen hier de suggestieve aanname hebben dat iemand dat niet doet, wat je niet krijgt kun je m.i. ook niet lezen.
Voor de anderen met duidelijke info, bedankt hiervoor.

mahadma
door mahadma Feb 19, 2021 om 13:13
11569 Antwoorden / 51 Vragen

Yvonne, adviesje: kijk ook eens geregeld in je spambox. Tenzij dat je een ander/fout email adres ingevoerd hebt is het vrijwel zeker je hier ooit bericht van hebt gehad. Die berichten worden naar je factuuremail gestuurd.

Dave lubeck
door Dave lubeck - Feb 19, 2021 om 10:52
88 Antwoorden / 2 Vragen

Lijkt mij stug dat een provider van telefoon , internet , televisie dat zomaar doet . Zij geven dat altijd ruim van te voren aan als je maandelijkse bedrag omhoog gaat ! En als je het er niet mee eens bent dan kan je gewoon opzeggen ! Discusseren heeft geen ene zin ! Zou maar eens je mails checken of je brievenbus ! Heb ik zelf ook meegemaakt ! Niets mis mee , en als je dat niet wilt dan gewoon je abbonement opzeggen .