Onaangekondigde verhoging incassobedrag
Mag een Telecombedrijf onaagekondigd het bedrag voor de automatische incasso verhogen?
Het gaat om een contract voor telefoon, internet en televisie.
Bij deze provider kun je alleen betalen via een automatische incasso.
Nu blijkt dat per januari het bedrag verhoogd is zonder dat ik van te voren op de hoogte ben gesteld dat bepaalde kosten omhoog gegaan zijn.
Mag een provider dit idd. zo maar doen?
Zal vermoedelijk om inflatiecorrectie gaan? Dat staat vermeld in de algemene voorwaarden die u ongetwijfeld heeft gelezen en waarmee u akkoord bent gegaan bij het afsluiten van het contract.
Betreft het geen inflatiecorrectie maar een echte tariefsverhoging, zult u daarover vast een mailtje hebben ontvangen waarin dan vermeld staat dat als u het met de prijsstijging niet eens bent, u uw contract kosteloos kunt beëindigen.
Hallo Yvonne-909 ,
Mag een Telecombedrijf onaagekondigd het bedrag voor de automatische incasso verhogen?
Heeft niks te maken met verhogen automatische incasso , maar prijs verhoging van het abonnement .
Lees hier , klik op de rode regel .
https://www.consuwijzer.nl/telefoon-internet-en-tv/abonnementen/aanbieder-verandert-prijzen-of-algemene-voorwaarden
Misschien heeft u ook iets aan deze link:
https://www.prijsvergelijken.nl/internet-vergelijken/internet-blog/prijsverhoging-provider/
Wederom een voorbeeld dat telecombedrijven niet te vertrouwen zijn. Een schande dat ze heel selectief sommige klanten wel op de hoogte brengt en anderen niet. Of zou het gewoon kunnen zijn dat u nooit een nieuwsbrief leest of de berichten in de persoonlijke omgeving? Dergelijke informatie wordt namelijk naar elke klant gestuurd. Echter Leers niet elke klant dat.
Ik heb in mijn hele leven nog nooit meegemaakt dat een tariefsverhoging niet werd aangekondigd. Misschien toch nog even heel goed in je mailbox zoeken, incl. spamfolder.
Mail (en ook spambox) wordt altijd gelezen, niks hierover ontvangen.
Het abonnemenstgeld is verhoogd en daarom wordt het nieuw abonnements bedrag van uw rekening afgeschreven.
Van de tariefswijziging bent u vast op de hoogte gesteld.
Als het geincasseeerde bedrag niet was aangepast, dan had u een betalingsachterstand opgelopen en dat had u vast niet gewild.
Ik kan mij niet voorstellen dat de verhoging die is toegepast niet geheel volgens de voorwaarden is van de door u met deze provider afgesloten overeenkomst.
En indien het toch strijdig zou zijn met die voorwaarden dan: https://www.degeschillencommissie.nl/over-ons/commissies/telecommunicatiediensten/ is dit een weg om een klacht in te dienen.
Mag een provider dit idd. zo maar doen?
Nee dat mag niet zomaar, vandaar dat klanten vooraf altijd geïnformeerd worden. Alleen zo jammer dat zoiets niet door iedereen gelezen wordt, dus de weg naar de geschillencommissie is nutteloos.
Ons ziggo abo s al enige keren (met aankondiging per email) qua bedrag veranderd, net zoals bij tele 2 die begon met 14,00 naar 14,18 naar 14,36, steeds met email vooraf. En een Centraal beheer verz dito. Het mag dus, na melding.
Ik kreeg vorig jaar bericht dat mijn premie bij CB verlaagd werd. Stel je voor dat ik die brief niet gelezen had, dan had ik nu moeten klagen dat ik minder ging betalen.
Zoals ik al aangaf heb ik geen mail o.i.d. gehad over de prijsverhoging.
Beetje jammer dat meerdere mensen hier de suggestieve aanname hebben dat iemand dat niet doet, wat je niet krijgt kun je m.i. ook niet lezen.
Voor de anderen met duidelijke info, bedankt hiervoor.
Yvonne, adviesje: kijk ook eens geregeld in je spambox. Tenzij dat je een ander/fout email adres ingevoerd hebt is het vrijwel zeker je hier ooit bericht van hebt gehad. Die berichten worden naar je factuuremail gestuurd.
Lijkt mij stug dat een provider van telefoon , internet , televisie dat zomaar doet . Zij geven dat altijd ruim van te voren aan als je maandelijkse bedrag omhoog gaat ! En als je het er niet mee eens bent dan kan je gewoon opzeggen ! Discusseren heeft geen ene zin ! Zou maar eens je mails checken of je brievenbus ! Heb ik zelf ook meegemaakt ! Niets mis mee , en als je dat niet wilt dan gewoon je abbonement opzeggen .
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Hoeveel dopjes Formil Rood gebruiken per wasbeurt?
Het flacon Formil zegt voor 42 wasbeurten inhoud te hebben, maar hoeveel gebruik je per wasbeurt? Lees meer
Extreme tandarts angst
Deze keer eens niet een vraag waar ik zelf mee te maken heb,maar voor een buurvrouw,die nauwelijks kan lezen en schrijven,sorry
Ze heeft extreme tandarts angst,wat ook is vastgesteld
En ze heeft zich laten vertellen dat in bepaalde gevallen de narcose bij de tandarts in de basisverzekering zit
Voor ze dit doet,wil ik dit zeker weten voor haar
Wat ik vind is
...
Lees meer
Hoeveel vloeibaar wasmiddel gebruiken dopjes
Hoeveel fijne was per dopje van het flacon te gebruiken? Lees meer
Populair in Geldzaken & Recht
Wie is aansprakelijk voor doodbijten hond
Vorige week is het hondje van mijn zus in een paar minuten doodgebeten door een pitbull Die pitbull was ontsnapt uit de tuin van een buurman wiens dochtertje de poort open had laten staan. Mijn zus heeft de buurman aansprakelijk gesteld en 400 euro verlangd om een nieuwe hond te kunnen kopen (haar hondje was nog maar net een jaar oud). Nu wil het geval dat de buurman niet de eigenaar is van de ... Lees meer
Mag mijn huurbaas de woning incl mijn inboedel fotograferen bij het verkopen van de woning?
Mijn huurbaas heeft kenbbaar gemaakt de woning waar ik met mijn vriendin 3 jaar woon, te willen verkopen.
Nu wil ze ook foto's komen maken voor op internet, terwijl er al oude foto's zijn van toen hun hier nog woonde.
Deze woning heeft toen namelijk al eens te koop gestaan.
Ik vroeg mij af of dit zomaar mag en wat mijn rechten zijn. Zelf heb ik dit liever niet ivm privacy.
...
Lees meer
Gesjoemeld met mijn uren
Hallo allemaal,
Ook ik heb een vraag die ik graag wil stellen.
Afgelopen 2 en half jaar ben ik dienst geweest bij een groot bedrijf in de detailhandel. Nu ben ik de afhelopen maand helaas in de ziektewet beland en heb ik besloten om afscheid te nemen en ergens anders te gaan werken. Nu heb ik mijn laatste loonstrook ontvangen waar op staat dat ik in mijn ziektewet verlof uren heb staan e
...
Lees meer