be
door beennulnul Apr 15, 2008 om 16:40
Geldzaken & recht

Oneigenlijke werving Lotto Weekend Miljonairs

Vandaag kwam ik erachter dat er 6,25 euro van mijn rekening is afgeschreven voor de lotto. In januari/februari j.l. ben ik telefonisch benaderd, of ik 3 maanden gratis mee wilde spelen voor Lotto Weekend miljonairs. Daarna kon ik kostenloos opzeggen, met een telefoontje. Een en ander is op band opgenomen. Ik zou een bevestiging thuisgestuurd krijgen.  Uiteindelijk heb ik ermee ingestemd, maar heb nooit iets ontvangen. Tot heden; geld afgeschreven!

Lotto gebeld. Omdat alles al in werking was gesteld, moet ik nu schriftelijk opzeggen, en kan ik nog een klacht indienen. Ik ben mijn geld waarschijnlijk kwijt.

Het zou gaan om een callcenter dat mij met een oneigenlijke werving geworven had. De lotto zegt zelf hierook mee bezig te zijn, omdat dit vaker gebeurt.

Heeft iemand hier ervaring mee?

Wat kan ik nu het beste doen om toch mijn geld terug te krijgen?

1089 7 Rapporteer

ve
door verwijderd - Apr 15, 2008 om 17:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag beennulnul,

Je schrijft: Het zou gaan om een callcenter dat mij met een oneigenlijke werving geworven had.

Vraag: wie zegt dat hier sprake zou zijn van "oneigenlijke werving", zeg jij dat zelf of heeft de Lotto dat gezegd?

Met vriendelijke groet, Read3.

ve
door verwijderd - Apr 15, 2008 om 17:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dit werd mij meegedeeld door een medewerker van de lotto per telefoon.  Het zou vaker voorkomen, en de Lotto zou dit ook betreuren.

ve
door verwijderd - Apr 15, 2008 om 17:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

En het geld is dus WEL  AFGESCHREVEN door de lotto?

Maar dat betreuren ze natuurlijk niet!

ve
door verwijderd - Apr 15, 2008 om 18:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nogmaals dag beennulnul,

Omdat je geen bevestiging hebt gekregen met daarin de ontbindings- en/of annuleringsvoorwaarden, heb je nu (vanaf vandaag) nog 3 maanden de tijd om de overeenkomst op te zeggen en het geld (6.25 euro) terug te eisen. Doe dit dan wel schriftelijk, aangetekend en met bewijs van ontvangst. Eis ook de kosten van het aangetekend schrijven terug.

Laat in elk geval deze week nog een selectieve blokkade aanleggen bij je bank voor het rekeningnummer van de Lotto.

Met vriendelijke groet, Read3.

ve
door verwijderd - Apr 15, 2008 om 19:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

Let er wel op dat je geen selectieve blokkade kan opzetten voor een loterij of collegegeld.

Dus die vlieger gaat niet op

succes

ve
door verwijderd - Apr 16, 2008 om 14:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

Deel 2: na een mailtje richting lotto krijg ik het volgende :

Naar aanleiding van uw email, kunnen wij u het volgende berichten.
U heeft bij de verzending van onderstaande email uw spelersnummer ingevuld. Dit spelersnummer is afkomstig van de deelnamebevestiging die u heeft ontvangen voor aanvang van de deelname.

U heeft zich via een telefonische werving aangemeld voor een deelname aan Lotto voor de minimale periode van 3 maanden tot schriftelijke wederopzegging. Als dank voor uw aanmelding ontvangt u de eerste maand gratis.
Graag wijzen wij u er op dat het niet mogelijk is om gedeeltelijk van de actie gebruik te maken
.

N.B. Ik heb mijn spelersnummer telefonisch van een medewerker van de Lotto gekregen!

Ik heb nooit een bevestiging ontvangen waarin dit nummer staat, of de spelvoorwaarden.

Ik heb mijn les geleerd; ik ga nooit meer iets "tekenen"per telefoon!

ve
door verwijderd - Apr 16, 2008 om 14:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

Aan deze organisatie  zit zowiezo al een luchtje.Ik heb mijzelf zo`n 3 jaar geleden aangemeld voor lotto weekend miljioners.Edoch er komt geen respons .Ik ben n.l. geen lid van de club.

T