rd
door rdea Jul 25, 2013 om 11:36
Geldzaken & recht

Ongevraagde automatische incasso Postcode Loterij

Ben al voor 2009 lid geworden van de Postcode Loterij en speel met 1 lot mee. Nu zag ik ineens toen ik terug was met vakantie bij check afschrijvingen een extra automatische incasso van de Postcode Loterij Zomertrekking (juli) staan (nooit eerder opgevallen omdat ik dit ook niet verwacht). Heb hier nooit toestemming voor gegeven en ook nooit iets geactiveerd voor r deze extra trekking en heb hiervoor nooit eerder een mail gekregen dat dit automatisch wordt afgeschreven. Kreeg voorheen wel altijd mails van: uw laatste kans etc.etc. om te activeren zo'n extra trekking, maar heb dit nooit gedaan en nu wordt toch zonder mijn toestemming een extra incasso geïncasseerd. Mag dit? Weet wel dat deelnemers die na 2009 lid zijn geworden automatisch meespelen met 14 trekkingen, maar ik was daarvoor al lid! Kan ik dit terugvragen. Inloggen is bij hun ook al jaren een probleem, nieuw wachtwoord aanvragen (terwijl deze nooit door mij veranderd is!) schijnt ook niet te kunnen, want ze "herkennen" mijn e-mailadres niet, terwijl ik wel altijd die "herinneringsmails" van hun kreeg voor die extra trekkingen. Is één grote .....zooi daar bij die Postcode Loterij, die denken dat ze maar alles zomaar kunnen doen! Gaarne hier eens weer wat extra aandacht in de media!!

6845 8 Rapporteer

jantje7
door jantje7 - Jul 25, 2013 om 12:06
1459 Antwoorden / 23 Vragen

Dat dit u nu pas opvalt. Deze extra trekkingen dateren al vanaf 2010.!!
Ook toen is er een hoop ophef overgemaakt en zijn veel "leden" uitgestapt.
U moet maar denken dat als u niet mee speelde met de extra trekkingen dat dan juist de prijzen er op vallen.

Jantje

rd
door rdea - Jul 25, 2013 om 12:20
6 Antwoorden / 2 Vragen

Beste Jantje, volgens mijn "afschriften" is dit de eerste keer dat ze zomaar die Zomertrekking automatisch hebben geïncasseerd! Ik ben al lid van vóór 2009, dus speel niet automatisch mee met die 14 trekkingen!

jantje7
door jantje7 - Jul 25, 2013 om 12:28
1459 Antwoorden / 23 Vragen

Ook ik speel al mee vanaf augustus 2006. Zelfs toen was er al een extra trekking. Bij mij heeft de extra zomertrekking geïncasseerd op 3/8-10,2/8-11 en 31/7-12
Dus vandaar..

tijger1
door tijger1 - Jul 25, 2013 om 12:31
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Als u zich daar niet voor aangemeld hebt, mag dat matuurlijk niet.

Afgezien daarvan begrijp ik niet dat er nog iemand mee doet aan die loterijen. Zeg gewoon op.

tijger1
door tijger1 - Jul 25, 2013 om 12:33
42060 Antwoorden / 21 Vragen

De mensen willen gewoon bedrogen worden. Waarom moeten de media daar nu weer aandacht asn schenken? Kassa is voor de zomer gesloten.

rd
door rdea - Jul 25, 2013 om 12:42
6 Antwoorden / 2 Vragen

Tja @ Tijger, ga dit ook doen! Jammer, want wil best goede doelen steunen maar heb het helemaal gehad met de Postcode Loterij, ook met inloggen is al jarenlang een probleem en bellen vertik ik, heb al genoeg aan die lijn gehangen!

@ Jantje, ik heb alleen toendertijd die extra trekking van December geactiveerd, meer niet! Ook nooit eerder is er een Zomertrekking extra bij mij afgeschreven (tot 2010 nagekeken).

Fijne dag allemaal en bedankt voor jullie reacties en ik ga nu lekker van de zon genieten!

postcodeloterij
door postcodeloterij - Jul 26, 2013 om 15:52
9 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Rdea,

Spijtig om te horen dat er onduidelijkheid is ontstaan over je deelname, graag lichten wij dit toe:
Jaarlijks zijn er 14 trekkingen. Er vindt iedere maand een reguliere trekking plaats en twee keer per jaar een extra trekking. Sinds 1999 bestaat de 13e trekking, die elk jaar rond de zomermaanden plaatsvindt en welke dit jaar de Zomertrekking wordt genoemd. Iedereen die na 1999 is begonnen met meespelen speelt automatisch mee met deze 13e trekking.
Met ingang van 2009 bestaat een lot uit 14 trekkingen per jaar. Deze trekking wordt jaarlijks rond het einde van het jaar gehouden. Iedereen die na 2009 is gaan meespelen, speelt voor deze 14e trekking mee. Deelnemers die al eerder lid waren, dienen daarvoor een extra machtiging af te geven.
De opbrengst van deze extra trekkingen gaat overigens naar speciale projecten die kunnen worden voorgedragen door de goede doelen.

Uiteraard willen we je graag van dienst zijn en helpen met het inloggen op je Persoonlijke Pagina. We willen we je vragen via deze pagina het contactformulier in te vullen: http://bit.ly/1bYVbKm. Eén van onze collega's neemt dan contact met je op en zal dit met je in orde maken.

Vriendelijke groet,

Webcare team Nationale Postcode Loterij

si
door sinuhe09 - Dec 3, 2013 om 16:20
7 Antwoorden / 12 Vragen

ik vind eigenlijk, dat als er extra trekkingen bij automatische afschrijving bij komen,daarvoor
ook wel wel toestemming gevraagd zou moeten worden, als trouwens deze extra afschrijving
teruggeboekt zou kunnen worden,zou ook een oplossing zijn,maar gek genoeg
kan dat voor deze afschrijvingen van loterijen niet bij de bank/giro..
Als je terugboekt doe je gewoon niet mee met deze extra trekking,simpel ,toch !!