an
door anwike52 Nov 1, 2017 om 20:59
Geldzaken & recht

Onterechte creditcard afschrijving

In canada auto gehuurd en betaald met creditcard netjes afgeschreven
echter een maand na terugkomst weer een afschrijving en 2 weken later weer
uiteraard bank gebeld en card geblokkeerd maar ik mag wel zelf even naar canada bellen waarom ze dat doen.
maatschappij gesommert bedragen terug te storten.alleen als ze daarop niet reageren mag ik een formuliertje invullen voor de bank die dat weel eens gaat kijken en beoordelen
nooit heb ik toestemming gegeven voor de 2 bedragen maar blijkbaar kan men gewoon doorgaan met incasseren.
hoop dat ik enig succes boek en de bank...... slaapt lekker verder
ik twijfel dan ook of ik ooit geld terug krijg.
iemand een gelijke ervaring??

1476 5 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Nov 1, 2017 om 21:01
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Nee. Lees de voorwaarden van uw creditcard maatschappij eens door, dan weet u of ze correct handelen.

an
door anwike52 - Nov 1, 2017 om 21:03
6 Antwoorden / 4 Vragen

he tijger zeg dan niksssss

tijger1
door tijger1 Nov 1, 2017 om 21:44
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Waarom moet iemand anders het voor u opknappen? Als u naar Canada kan gaan en daar een auto kunt huren, kunt u ze toch ook bellen en vragen over die incasso’s?

costnix
door costnix Nov 2, 2017 om 14:36
2874 Antwoorden / 1 Vragen

@anwike52: Ik schrijf u een orale behandeling met mollis fullonum voor :-(

ja
door janf43 - Nov 1, 2017 om 21:08
733 Antwoorden / 0 Vragen

Betwiste betalingen worden, in mijn ervaring, door VISA (en waarschijnlijk ook de andere grote creditcardmaatschappijen) altijd snel en correct opgelost. Wat wordt aangegeven bij de betalingen? Boetes voor verkeersovertredingen zullen pas na enige tijd door de verhuurder in rekening worden gebracht. Dat staat in de voorwaarden en uw toestemming is daarvoor niet nodig.

ne
door neodutchio - Nov 1, 2017 om 21:13
5152 Antwoorden / 12 Vragen

Wie moet er anders gaan bellen wat men met UW kaart doet? Iemand misbruikt uw kaart, dan is het ook aan u om te informeren. Als u er niet uitkomt met diegene die u geld afhandig maakt kunt u een betwisting starten bij de creditcard maatschappij. Die bekijkt of u aan alle voorwaarden voldoet en zal dat tot terug betaling overgaan.
Maar zoals Tijger het al aangeeft, dit staat ook gewoon in de voorwaarden van de card hoor. Kunt u wel boos reageren, maar het is echt zo. Lees deze dus even door en u leest welke volgorde u moet aanhouden bij een onterechte betaling.

aurora1
door aurora1 - Nov 2, 2017 om 00:11
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Nee, ik niet. U zou daar vast ook niets aan hebben.
Bel ze, misschien is het zelfs beter om ze te mailen of een contactformulier in te vullen. Dan is het gedocumenteerd.
U kunt ook nog de voorwaarden lezen.
Ik begrijp niet dat u niet eerst contact met dat bedrijf gezocht heeft.