mt
door mtapnoi Dec 13, 2016 om 20:24
Geldzaken & recht
Onterechte rekening vervolgd met 2 x herinnering

Op 04-nov-2016 heb ik een abonnement voor TV + Internet bij Fiber aangevraagd.

Op 10-nov-2016 stuurt Fiber mij per post een order bevestiging met een kostenoverzicht waarop staat "Apparatuur borg" vann € 49,95 als enige onder het kopje "Eenmalige kosten". Dit klopt.

Op 25-nov-2016 ontving ik een email met Factuurspecificatie van € 49,95 maar nu staat "Aansluitkosten netwerk". Dit klopt niet. Ik heb op dezelde dag gebeld met Fiber hierover en daarna nog een klacht via fiber.nl website ingediend, met de vraag om een aangepaste factuur en gemeld dat ik de automatische incasso voor deze rekening zal weigeren (wat ik vervolgens ook heb gedaan).

Een aantal dagen later kreeg ik 1e herinneringsemail waar ik niet op heb gereageerd.

Op 13-dec-2016 ontvang ik een 2e herinneringsemail met een verzoek het openstaand bedrag van € 49,95 te voldoen binne veertien dagen en "Als wij het openstaande bedrag niet binnen de hiervoor gestelde termijn hebben ontvangen, zijn wij gerechtigd
u conform de wet een bedrag van € 40,00 aan incassokosten in rekening te brengen. Tevens wordt het
openstaande totaalbedrag ter incasso overgedragen."

Het gaat hier dus om waar ik het bedrag voor moet betalen. Voor mij contract geldt namelijk dat er €0,00 aan "Aansluitkosten netwerk". En voor Apparatuur borg zou ik aan het einde van het contract terug ontvangen nadat ik de apparatuur terug heb gestuurd.

Wat kan ik hier het beste doen?

Alvast bedankt voor uw reacties.

1494 9 Rapporteer

diumenge
door diumenge - Dec 13, 2016 om 20:26
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Betalen.

Cookies
door Cookies - Dec 13, 2016 om 20:37
13336 Antwoorden / 36 Vragen

http://www.fiber.nl/alles-in-1/top/

Ik zie dit bij de pakketten staan (zelfs bij het duurste pakket): Bij een 1-jarig contract betaalt u €49,95 aansluitkosten

Topantwoord

Wi
door Wil_H - Dec 13, 2016 om 20:37
270 Antwoorden / Vragen

Hopelijk heb je op papier dat er geen aansluitkosten in rekening zullen worden gebracht?
Staat dat in je contract of op een kostenoverzicht dat bij jouw contract hoort?
Het simpele feit dat je tot dusver alleen een factuur hebt gehad voor de borg van de apparatuur betekent niet dat je geen aansluikosten hoedt te betalen.
Als je kunt aantonen dat er bij het aksluiten van het contract is overeengekomen dat er geen aansluitkosten in rekening worden gebracht, dan zou ik die beweging een aangetekende brief sturen met de motivatie waarom je die factuur niet betlaad en dat je geenszins van plan bent om welke incasso-kosten ook te betalen.
Heb je echter totaal geen bewijs dat die aansluitkosten onterecht berekend worden dan kun je maar beter meteen betalen.
Lees even goed hun aanbiedingen. In bepaalde gevallen worden er nog apart aansluitkosten in rekening gebracht, maar dat vertellen ze niet echt heel duidelijk. Ze vertellen alleen wanneer ze géén aansluitkosten in rekening brengen.

mt
door mtapnoi - Dec 13, 2016 om 20:50
3 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo,

De order bevestiging ziet er zo uit.

ph
door philip36 Dec 13, 2016 om 21:21
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Dit is een lijstje met uw kortingen.
Bij de aansluitkosten staat niets ingevuld, dus daar hebt u geen korting over en zult u dus moeten betalen.

mt
door mtapnoi Dec 13, 2016 om 22:07
3 Antwoorden / 1 Vragen

Het betreft geen lijst met kortingen. Er staat trouwens bij "Aansluitkosten" ook geen normale kosten vermeld (net als bij "Fiber Internet + TV" is dat van € 39,95).

ph
door philip36 Dec 13, 2016 om 22:18
2275 Antwoorden / 4 Vragen

mt
door mtapnoi - Dec 13, 2016 om 20:52
3 Antwoorden / 1 Vragen

Verder staat op dezelfde order bevestiting ook dit bericht...

Cookies
door Cookies - Dec 13, 2016 om 21:16
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Heb je een 1-jarig contract afgesloten of niet? Zo ja, dan is of die tekst die ik in andere reactie heb vermeld, later op de site toegevoegd of de orderbevestiging is fout.

mt
door mtapnoi - Dec 13, 2016 om 22:10
3 Antwoorden / 1 Vragen

@CAROLA 38,

De actie van toen is 1-jarig contract, met korting voor eeste 6 maanden en zonder aansluitkosten.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Dec 15, 2016 om 11:13
16883 Antwoorden / 202 Vragen

Als er inderaad in uw overeenkomst staat €0,00 aansluitkosten heeft u volstrekt gelijk. In dat geval is het nu tijd voor het zenden van een brief met daarin uw klacht: aangetekend verzenden met ook bewijs van ontvangstbevestiging.

Dat Fiber u incassokosten, volgens hen wettelijk kan aanrekenen lijkt mij sterk! Tenzij dat in de overeenkomst staat tussen Fiber en u. zie: https://www.consuwijzer.nl/thema/incasso