jo
door josty Apr 30, 2012 om 13:25
Geldzaken & recht

Opinies worden gekneed

Ben al een hele lange tijd ingeschreven bij het 1 vandaag opiniepanel. Ik heb de indruk dat ik van de verkeerde partij ben want mijn mening is nog nooit gevraagd. Hoe vindt u dat?
Is dat manipulatie door 1vandaag of niet? Is het dus echt zo dat de uitspraak; "ik geloof alleen statistieken die ik zelf gemaakt heb" waarheid is?

499 8 Rapporteer

zwemmer
door zwemmer - Apr 30, 2012 om 13:49
2638 Antwoorden / 35 Vragen

Ik zou een tijdje mee moeten doen om je te kunnen begrijpen, maar aan een aanmelding wil ik niet beginnen. Heb je misschien bij de aanmelding voorkeursgebieden op moeten geven? In dat geval zijn de betreffende gebieden misschien nog niet aan de beurt geweest en werd jij nog niet geselecteerd. Het zal niet direct manipulatie zijn. Je zou een verklaring hiervoor aan het panel zelf kunnen vragen.

Zwemmer

vladja
door vladja - Apr 30, 2012 om 14:12
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Gewoon aangemeld en sindsdien altijd een uitnodiging tot deelname aan de peiling gekregen voordat er een peiling op TV ter sprake kwam. Kennelijk is de aanmelding niet goed gegaan.

Vladja

valerius-2
door valerius-2 - Apr 30, 2012 om 15:36
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Ook geen problemen krijg geregelt een verzoek om in te vullen.

jo
door jorisw - May 2, 2012 om 16:01
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Bij het Tros Radar panel waren ze daar ook zo goed in. Alleen reacties met klachten over iets werden meegenomen in het panel. Als je geen problemen had was het onderzoek na vraag 1 al afgelopen. Niet echt de manier om een objectief resultaat te krijgen. Het resultaat is dan altijd dat 100% van het panel ergens negatief over is.

tot15karakters
door tot15karakters - May 2, 2012 om 17:30
2189 Antwoorden / 14 Vragen

Tros selecteerde iedereen dus als ik na 1 vraag mag stoppen val ik gewoon buiten die groep of geef een verkeerd antwoord.

Maar het Een vandaag, vrijwel wekelijks een uitnodiging gehad dus nogmaals aanmelden of heb je een iets te hard werkend spam filter?

sj
door sjappie - May 12, 2012 om 21:06
9 Antwoorden / 2 Vragen

Peilingen zijn er teveel om op te noemen. Mijn mening is dat het allemaal "nieuws" is en regelmatig heb ik de indruk dat dat "nieuws" een bepaald doel heeft. We zien de peilingen van meneer de Hond over allerlei politieke snuiters en partijen maar wat is de waarde ervan? In gehouden onder maar enkele bewoners van dit land. Wie ? Ik weet het niet. Die peilingen zijn m.i. ook niet van belang want ik weet wat ik kies. En dan al die andere onderzoekjes/peilingen. Wat moeten we ermee? Zelf de consumentengids trek in twijfel. Eén keer een wasmachine en droger gekocht als beste uit de test. De wasmachine had binnen een jaar al een nieuwe klok, trommel en manchet nodig. Leuk die onderzoekjes enz. maar ik neem het aan als zijnde leesvoer en misschien kun je er eens iets mee. Verder je koppie gebruiken.

van leyden
door van leyden - May 13, 2012 om 22:02
1289 Antwoorden / 17 Vragen

[quote=josty schreef op maandag 30 apr 2012, 13:25]Ben al een hele lange tijd ingeschreven bij het 1 vandaag opiniepanel. Ik heb de indruk dat ik van de verkeerde partij ben want mijn mening is nog nooit gevraagd. Hoe vindt u dat?
Is dat manipulatie door 1vandaag of niet? Is het dus echt zo dat de uitspraak; "ik geloof alleen statistieken die ik zelf gemaakt heb" waarheid is?

Dacht je nou werkelijk dat er iemand geinteresseerd is in jouw mening?
Of gewoon een mening?
Schone schijn is het, voor de show , goeie sier maken heet dat
Je mag wel een mening hebben en zolang het niet te grof is / in het straatje past van een moderator mag je het nog optypen ook, anders word je gecensureerd / geband.
Dat is de waarheid!

van leyden
door van leyden - May 13, 2012 om 22:08
1289 Antwoorden / 17 Vragen

[quote=jorisw schreef op woensdag 2 mei 2012, 16:01]Bij het Tros Radar panel waren ze daar ook zo goed in. Alleen reacties met klachten over iets werden meegenomen in het panel. Als je geen problemen had was het onderzoek na vraag 1 al afgelopen. Niet echt de manier om een objectief resultaat te krijgen. Het resultaat is dan altijd dat 100% van het panel ergens negatief over is.

Tros radar panel hetzelfde, het staat wel leuk en geeft de schijn van inspraak maar niets is minder waar.
Zo n panel is alleen maar bedoeld om het plaatje compleet te maken voor de buitenwereld, bij een serieus forum hoort nu eenmaal een consumentenpanel, niet dat het er iets toe doet, maar zoals gezegd.... gebakken lucht is het.