Gr
door Graaf 18 Sep 6, 2023 om 15:58
Geldzaken & recht

Opvragen woongegevens na 3 jaar

Goedendag.
Wij huren sinds 2020 een woning bij Rebo.BV
Nu kreeg ik in augustus een brief binnen met de mededeling dat wij de basis gegevens van de gemeente moeten indienen voor 6 september. Vindt dit nogal vreemd. Er is namelijk niets veranderd . En wil eigenlijk niet nieuwe informatie delen met rebo. Ivm de privacy. Is dit nodig?

Met vriendelijke groet
J van der Meer

3224 11 Rapporteer
ju
door juliomariner - Sep 6, 2023 om 16:03
1330 Antwoorden / 2 Vragen

U zegt er is niets versnderd. Als u opnieuw deze gegevens aanleverd is er toch geen privacy probleem want die gegevens hebben ze toch ook al?

pe
door pebk - Sep 6, 2023 om 16:11
583 Antwoorden / 0 Vragen

Heeft u contact gezocht met Rebo en gevraagd wat en waarom? Is de brief echt van Rebo? Zes september gaat u ook niet meer halen.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Sep 6, 2023 om 16:21
2095 Antwoorden / Vragen

Wat zijn "de basis gegevens van de gemeente"?
Ik zou het contract met uw verhuurder maar eens erbij pakken en kijken tot het aanleveren van welke informatie u zich contractueel heeft verplicht, als "de basis gegevens van de gemeente" daar niet bijstaan hoeft u dat niet te doen en anders wel.

Thecla58
door Thecla58 - Sep 6, 2023 om 16:21
862 Antwoorden / 3 Vragen

Misschien willrn zij hun bestanden updaten en zo

Je wil je beroepen op je privacy? Zij weten toch al veel van je. Dus die vlieger gaat niet op. Vraag dat uitttreksel op en mail dat door.

sw
door swat1500 - Sep 6, 2023 om 16:29
3795 Antwoorden / 0 Vragen

Het lijkt erop dat men wil controleren of u daadwerkelijk ingeschreven staat op het adres van uw huurwoning.
Kennelijk is er een verdenking van onderhuur.

mo
door mof - Sep 8, 2023 om 12:50
3619 Antwoorden / 3 Vragen

De woningeigenaar heeft deze gegevens voor zijn eigen administratie nodig: bijvoorbeeld hoeveel mensen wonen op dat adres, etc.
Dat bent u verplicht te melden. Als om wat voor reden dan ook de woning eigenaar vernieuwde gegevens nodig heeft dan moet u die kunnen aanleveren. MAar, als er
niet staat van welke datum dan kunt u gewoon een kopie van de gegevens van drie jaar geleden indienen , want, zoals u aangeeft, er is niets veranderd. Dat schrijft u er dan gewoon bij.

Franske1958
door Franske1958 - Sep 8, 2023 om 13:07
433 Antwoorden / 2 Vragen

Gewoon die gegevens aanleveren. Ze willen gewoon weten of hun gegevens kloppen en of iedereen echt is ingeschreven waar het hoort.
Overigens kunt U zelf op een eenvoudige manier controleren of er nog iemand anders op uw adres staat ingeschreven, zoals bijvoorbeeld
een oude huurder die zich ¨per ongeluk" daar nooit heeft uitgeschreven.  Dat is: Krijgt U huurtoeslag??  Dan is dat gebaseerd op het inkomen
van alle bewoners op dat adres.  Kloppen de cijfers op de berekening van huurtoeslag?  Dan staan er geen vreemde bewoners op uw
adres geregistreerd bij d egemeente.

ro
door ronny530 - Sep 8, 2023 om 13:14
2795 Antwoorden / 41 Vragen

Het is nu 8 september en vraagsteller heeft alsnog de basisgegevens ingedient of is nog met Rebo bv aan het steggelen.

1paul
door 1paul - Sep 8, 2023 om 14:05
3173 Antwoorden / 0 Vragen

deze al nagelezen?

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/huurwoning-zoeken/vraag-en-antwoord/welke-documenten-moet-ik-meenemen-als-ik-een-woning-ga-bekijken
als er dus dingen veranderd zijn zoals samenstelling gezin/huurders en verhuurder is hier niet van op de hoogte gebracht kan ik me voorstellen dat deze dit wil weten, aan de hand hiervan kan deze aanvullende voorwaarden gaan stellen trouwens!!

Jo
door JohnLast - Sep 9, 2023 om 14:19
3 Antwoorden / Vragen

Misschien interessant.

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/woning-verhuren/vraag-en-antwoord/nieuwe-regels-voor-verhuurders-en-verhuurbemiddelaars-1-juli-2023

Re
door Reinier182 - Sep 9, 2023 om 22:21
169 Antwoorden / Vragen

Je huurt een woning en er worden gegevens gevraagd die je al hebt gegeven. Gebeurt om te controleren of alles nog klopt. Verder is het een sociale huurwoning of vrije sector? Sociale huurwoningen controleren ze ook inkomens of die passen bij je huur. Gewoon contact zoeken en vragen wat nou precies de bedoeling is van gegevens delen. Privacy is onzin de gegevens hebben ze namelijk al.