Be
door Beyos Sep 30, 2022 om 11:31
Geldzaken & recht

Opzeggen abonnement op krant duurder door extra inflatie-kosten.

ik heb een 3-jarig abonnement op een regionale krant, dat loopt t/m eind 2023. Als ik dat opzeg krijg ik een gepeperde rekening: alsnog volle abonnementsprijs afgelopen periode betalen. Maar als ik opzeg omdat de ab.prijs tusssentijds wordt verhoogd ivm hogere kosten krant door inflatie. Moet ik dan toch nog die boete betalen ?

961 5 Rapporteer

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Sep 30, 2022 om 11:51
1781 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Beyos,

Om welke krant gaat het ?

sira
door sira - Sep 30, 2022 om 12:10
2361 Antwoorden / 24 Vragen

Het eerste gedeelte van uw topic is juist, u bent namelijk een "contract" aangegaan.
Het tweede gedeelte over het tussentijds verhogen, vraag ik mij af en hangt af van de voorwaarden, u moet die dus doorlezen, daar zal die tussentijdse verhoging in moeten staan.

Ook mijn vraag, om welke krant gaat het?

Be
door Beyos - Sep 30, 2022 om 13:13
7 Antwoorden / 10 Vragen

bedankt voor jullie antwoorden.Mijn vraag is door Marita5 tot mijn tevredenheid beantwoord.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Sep 30, 2022 om 15:30
16885 Antwoorden / 202 Vragen

Als u nu opzegt mag men u wel de volledige huidige prijs van het abonnement voor de verdere duur van de contracttijd aanrekene maar tussentijds verhogingen daarna niet. Dat zou praktisch gezegd ook niet eens kunnen omdat u nu opzegt en ook men bij de krant niet kan weten of er daarna, dus voor einde van uw contract bij niet opzeggen zouden zijn.