h.
door h.meijer Nov 24, 2003 om 12:19
Geldzaken & recht

Opzegging van leesmap

ik heb 17-07-2003 mijn abonnement op de leesmap schriftelijk opgezegd bij de nlk.
Ik heb hlf oktober aan de bezorger gevraagd
wanner de laatste map was.
Hij zei hier niks van te weten en dat ik maar contact op moest nemen met het hoofdkantoor
ik heb dat gedaan en gezegd dat ik opgezegd had
Hun zeiden toen dat ze niks hadden ontvangen.
Ik mocht toen het copie van de opzeggingsturen en zou dan de leesmap die week voor het laatst hebben .
Ik heb toen de leesmap aan de bezorger gegeven en bedankt voor de goede bezorging.
Nou kreeg ik afgelopen zaterdag22-11-2003
bericht van de nlk dat ik binnen 5dagen 499euro moet betalenvoor het niet tijdig opzeggen van de leesmap dit krijg ik 4 weken later pas.
Ik zou nog 64weken de leesmap moeten houden.Wat kan ik hier aan doen?

899 4 Rapporteer

richie
door richie - Apr 16, 2004 om 12:10
2 Antwoorden / 0 Vragen

hopelijk heeft u de naam genoteerd waarmee u gesproken hebt. Ik zou hem onmiddelijk opbellen en zeggen dat je dit niet accepteerd en dat hij actie moet ondernemen. Als dit niet helpt zou ik iemand spreken van de directie en hem het verhaal uitleggen, de kopie van de brief nogmaals aan hem versturen (aangetekend! om te voorkomen dat ze opnieuw beweren uw brief niet ontvangen te hebben) Succes

jelotje
door jelotje - Apr 16, 2004 om 12:10
20 Antwoorden / 2 Vragen

Heeft u de kopie ook daadwerkelijk toegezonden? Ik raad u aan in het vervolg uw brief aangetekend te versturen of een fax te gebruiken. De fax geeft een ontvangstbevestiging van de brief. Daarnaast de brief dan nog wel per post versturen.
Ik vind het incorrect van NLK dat ze uw telefoontje niet hebben vastgelegd, maar dit heeft te maken met de klantvriendelijkheid van het bedrijf waarmee je te maken hebt.
Ik raad je aan om bezwaar aan te tekenen tegen de verlenging van het abonnement, het liefst vergezeld van kopieen van vorige brieven. En dan maar hopen dat NLK wel klantvriendelijkheid toont.

ju
door juridifix - Apr 16, 2004 om 12:10
20 Antwoorden / 0 Vragen

Wat te doen:
1. schrijf een brief met dit verhaal. Geef duidelijk aan dat schriftelijk is opgezegd; dat je vervolgens na uitblijven van een bevestiging bij de bezorging hierom hebt gevraagd; dat je contact hebt gezocht met het hoofdkantoor en wat is afgesproken. Dat je daarom de rekeningen niet wenst te voldoen. Vraag om een ontvangstbevestiging en een reactie.
2. Weiger alle komende mappen en vraag aan de bezorger een verklaring dat je de map teruggeeft.
3. Let wel: in principe ligt de verantwoordelijkheid van het verzenden van een brief bij jou. Staat in de voorwaarden dat je aangetekend moet opzeggen?
4. Bel na de brief nog eens. Mondeling contact werkt vaak goed. Succes

gr
door gratje3_1 - Aug 18, 2005 om 16:06
11 Antwoorden / 3 Vragen

Nooit meer een map nemen van de NLK!!! Ga gewoon naar meneer Kees, daar is het beter geregeld!!!