Braver93
door Braver93 Mar 30, 2020 om 22:09
Geldzaken & recht

Opzertermijn zonder contract

Wij hebben ons paard bij een stel gestald zonder getekend contract en zonder mondelijke overeenkomst. Het is geen bedrijf het is op hun prive terrein. Het enige wat mondelijk is afgesproken is de maandelijkse stallingskosten contant(zwart) te overhandigen, voorafgaand de maand.

Nu willen wij hier weg, op 30 maart digitaal de staleigenaar op hoogte gesteld. Wij willen 31maart ons paard daar weghalen. Nu zeggen zij dat wij een opzegtermijn van 1 maand hebben dus voor aankomende maand ook moeten betalen. Echter hebben wij nooit hier iets over gehoord of gezien en al helemaal niks ondertekend wat dit zegt. Ze zeggen dat wij ons paard mogen ophalen als er betaald is.

Staan wij hier in ons recht ons paard daar weg te halen zonder te betalen?

3687 15 Rapporteer

Magnum007
door Magnum007 - Mar 30, 2020 om 22:16
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Braver,

Het antwoord is : ja.

Roep eventueel de dierenpolitie erbij.

Dreig eventueel met de belastingdienst.....;-))

Braver93
door Braver93 Mar 30, 2020 om 22:34
Antwoorden / 1 Vragen

Dankjewel!

diumenge
door diumenge Mar 30, 2020 om 22:47
11969 Antwoorden / 15 Vragen

@Magnum007, wat denk je dat de bijdrage van de dierenpolitie is in deze zaak?

me
door mein33 Mar 30, 2020 om 22:49
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Drijgen met de belastingdienst, terwijl er bewust zwart is betaald en er dus ook van geprofiteerd is.
Alleen van echte huichelaars mag je zoiets verwachten

Magnum007
door Magnum007 Mar 30, 2020 om 23:10
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Diumenge ,

De eigenaar van deze illegale dierenstalling moet niet zo gierig doen in deze crisistijd.
Als ze met geweld dreigen,zou ik de dierenpolitie erbij halen....

En Mein 33,

Jouw opmerking valt onder die van de "krokodillentranen" van Bram Moscowitsch,die geen advocaat meer mag zijn.....

me
door mein33 Mar 30, 2020 om 23:12
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@magnum,  :-))

diumenge
door diumenge Mar 30, 2020 om 23:16
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Lees eens wat de dierenpolitie doet, magnum007. Maar goede tip voor de staleigenaar om de politie te bellen als TS met geweld dreigt.

heremietkreeft
door heremietkreeft Mar 31, 2020 om 10:35
16885 Antwoorden / 202 Vragen

@MAGNUM007: en wat denkt u wat de belastingdienst doet als die wordt geinformeerd dat de klager zwart heeft betaald? https://financieel.infonu.nl/belasting/74703-zwart-werken-en-de-gevolgen.html  dus een probleem ook voor degene die aan belastingontduiking heeft meegewerkt.

ne
door neodutchio Mar 31, 2020 om 13:08
5165 Antwoorden / 12 Vragen

Contant wil niet zeggen dat het zwart is. Niemand van ons, en wellicht TS ook niet, weet of die inkomsten gewoon opgegeven worden bij de belasting.

tijger1
door tijger1 Mar 31, 2020 om 13:48
42060 Antwoorden / 21 Vragen

. "Het is geen bedrijf het is op hun prive terrein"

Het is ook helemaal niet belast.

ne
door neodutchio Apr 1, 2020 om 00:06
5165 Antwoorden / 12 Vragen

Extra inkomsten kan je gewoon bij de jaarlijkse aangifte invoeren.

tijger1
door tijger1 Apr 1, 2020 om 00:39
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En dat hoeft dus helemaal niet, want het zijn geen extra inkomsten.

tijger1
door tijger1 - Mar 30, 2020 om 22:23
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Waarom schrijft u achter die stallingskosten (zwart).

Als u met uw buurman afspreekt dat hij zijn fiets in uw schuur mag stallen en hij betaalt daar maandelijks contant een bedrag voor, niets mis met contant, hoeft u dat helemaal niet op te geven aan de belastingdienst. Dus u wil blijkbaar die schuureigenaar zwart maken.

U stalt ergens uw paard, spreekt helemaal niets af, maar één dag voor het einde van de maand zegt u op. Niet erg netjes.

Braver93
door Braver93 Mar 30, 2020 om 22:33
Antwoorden / 1 Vragen

Netjes is het niet nee, echter komt het niet uit het niets voor hun dat wij daar weg gaan.

Dank u voor het niet antwoorden van mijn vraag.

tijger1
door tijger1 Mar 30, 2020 om 22:45
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar waarom gedraagt u zich niet netjes?

Magnum007
door Magnum007 Mar 30, 2020 om 23:13
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Tijger ,

Jij doet weer moeilijk.

Het gaat om een paard.

tijger1
door tijger1 Mar 31, 2020 om 13:49
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ja, en? U doet weer dwaas. Ook de stalling van een paard prive is niet belast.

Magnum007
door Magnum007 Apr 1, 2020 om 00:23
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Tijger,als het om jouw kat ging,zou je wel anders "piepen".....

tijger1
door tijger1 Apr 1, 2020 om 00:40
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dwaas, een kat wordt niet gestald. En wat heeft dat met zwart of met belast te maken?

me
door mein33 - Mar 30, 2020 om 22:56
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Degene waar u uw paard heeft ondergebracht zal al kosten voor voer etc. hebben gemaakt, want het beestje moet toch verzorgt worden en zijn dagelijks voer krijgen.
Een dag tevoren opzeggen is discutabel.

Betaal,netjes die maand en sluit het verblijf van het paard aldaar op een nette en correcte manier, voor beide partijen, af.

Magnum007
door Magnum007 Mar 30, 2020 om 23:15
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Mein,

Het zijn niet echte dierenliefhebbers...:-((

aurora1
door aurora1 Mar 31, 2020 om 00:27
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Bééstje? Zal vast een flinke knol zijn....

ne
door neodutchio Apr 1, 2020 om 00:07
5165 Antwoorden / 12 Vragen

Magnum, u kent de locatie en de mensen waar het paard staat?

tenormin
door tenormin - Mar 30, 2020 om 23:09
16849 Antwoorden / 108 Vragen

Goh, u heeft uw nickname wel goed omscheven @ braver93. Natuurlijk kan je dat niet maken, ook zwart (e piet niet). Vandaag opgezegd en morgen je paard weghalen. Leef je, ook zwart, in de Efteling. Nog 1 maand, pikzwart betalen en dan ben je er klaar mee.

Magnum007
door Magnum007 Mar 30, 2020 om 23:16
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Tenormin,

Onze hele samenleving zit vol met zwart geld.

Echte dierenliefhebbers doen niet moeilijk.

tenormin
door tenormin Mar 30, 2020 om 23:38
16849 Antwoorden / 108 Vragen

Waarom spreek je mij aan @magnum007? Ik houd niet van zwart geld, ook al zit, zoals je schrijft onze samenleving zit vol met zwart geld. Zijn dus geen echte dierenliefhebbers: hebben (zelfs zwart) geen cent over voor hun paard.

Magnum007
door Magnum007 Mar 31, 2020 om 00:00
594 Antwoorden / 2 Vragen

Tja,ik laat ook wel eens mijn fietsband plakken door de buurman voor een paar euro's.....

Persoonlijk zou ik de regionale omroep er bij halen.

Misschien met een cameraploeg erbij,laat deze illegale stalling het paard vrij......;-))

tenormin
door tenormin Mar 31, 2020 om 00:05
16849 Antwoorden / 108 Vragen

Geklets, de buurman plakt je band dan gratis. Net zoals de buurvrouw via briefjes en afstand houden nu boodschapjes voor me doet. Daar betaal je toch niet voor? Is trouwens spannend voor @braver93. Afstand houden en paard meenemen. Hoop niet dat het tot een handgemeen komt.

Magnum007
door Magnum007 Mar 31, 2020 om 00:29
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Tenormin,

Misschien kan Anil van de Belbus het paard bevrijden?;-))

tenormin
door tenormin Mar 31, 2020 om 00:41
16849 Antwoorden / 108 Vragen

Zo heet de man niet @magnum007. ☺

Magnum007
door Magnum007 Mar 31, 2020 om 00:55
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hij heet Sahil.....:-)))

tenormin
door tenormin Mar 31, 2020 om 01:02
16849 Antwoorden / 108 Vragen

Ja, dat weet ik al maanden.

ne
door neodutchio - Mar 30, 2020 om 23:26
5165 Antwoorden / 12 Vragen

Schijnbaar speelt er meer. Er valt dus vrij weinig advies te geven. Wettelijk is er geen overeenkomst, daar kan je je dus niet aan vasthouden. Moreel is 1 dag van te voren opzeggen natuurlijk niet netjes. Maar omdat er meer speelt zal het niet over het geld gaan, maar meer treiteren. En daar kunnen wij u niet bij helpen. Dat is tussen u en de stalling.
Om wat voor bedrag gaat het?

Magnum007
door Magnum007 Mar 31, 2020 om 00:03
594 Antwoorden / 2 Vragen

Ik zou de regionale omroep erbij halen.

Misschien met een cameraploeg erbij, zal deze illegale stalling het paard vrij laten....

tijger1
door tijger1 Mar 31, 2020 om 13:50
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Nog meer stompzinnig gedoe op de tv.

ne
door neodutchio Mar 31, 2020 om 16:34
5165 Antwoorden / 12 Vragen

Wat nu illegale stalling? Wat is er illegaals aan een paard bij iemand stallen die daar ruimte voor heeft en er een vergoeding voor krijgt?
Mijn caravan staat bij mijn zwager op de boerderij, in de hoek van een stal. Is dat dat ook een illegale stalling, of is dat alleen bij levende goederen zo?

tijger1
door tijger1 Mar 31, 2020 om 18:23
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dat is alleen bij Magnum. Die heeft nanelijk nergens een idee van.

Magnum007
door Magnum007 Apr 1, 2020 om 00:37
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Neotdutchio,

Betaal jij je zwager om de caravan te stallen?

tijger1
door tijger1 Apr 1, 2020 om 00:42
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@magnum

En al zou Neodutchio dat doen dan is dat nog steeds niet belast.

Sp
door Spiem112 - Mar 30, 2020 om 23:29
12 Antwoorden / 2 Vragen

Er is sprake van een mondelinge huurovereenkomst. Dat daarbij nooit gesproken is over een opzegtermijn doet niet terzake: dit is wettelijk geregeld en betreft 1 maand. U zult dus moeten betalen.

Ik heb niet duideijk of het hier puur stalling betreft of dat het dier ook verzorgd wordt door verhuurders. In dat laatste geval speelt er natuurlijk wat anders: dan voldoet verhuurder/verzorger niet aan zijn overeengekomen plicht. Al is het lastig te bewijzen wat daadwerkelijk overeengekomen is.

Hoe dan ook, als u het in het belang van het paard acht zsm daar weggehaald te worden, heeft u weinig keuze dan gewoon te betalen.
https://thladvocaten.nl/news/36/87/Opzeggen-van-een-huurovereenkomst-van-onbebouwd-onroerend-goed-niet-altijd-mogelijk

Magnum007
door Magnum007 Mar 31, 2020 om 00:02
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Spiem,

Het gaat hier om illegale stalling van een paard....

Sp
door Spiem112 Mar 31, 2020 om 00:15
12 Antwoorden / 2 Vragen

Illegaal? Omdat er contant wordt betaald? Misschien moet u het wetboek er nog maar eens bijpakken.

Magnum007
door Magnum007 Mar 31, 2020 om 00:31
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Spiem,

Er staat niets op papier....

getty
door getty Mar 31, 2020 om 07:28
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Hoezo illegaal? Het feit dat er niets op papier staat ( mondelinge afspraken gelden ook) is er geen wet die het stallen van een paard verbiedt.

Ts: gewoon nog een maand betalen, dat is wel zo netjes en heel gebruikelijk bij een degelijke opzegging.

Sp
door Spiem112 Mar 31, 2020 om 11:58
12 Antwoorden / 2 Vragen

Een mondelinge huurovereenkomst is rechtsgeldig. Slechts voor woningen bestaat een verplichting voor schriftelijke huurovereenkomst.

alfatrion
door alfatrion Apr 1, 2020 om 05:12
1659 Antwoorden / 1 Vragen

Zonder een dergelijk wetsartikel kom je ook al snel uit op dat je een maand moet doorbetalen.

aurora1
door aurora1 - Mar 31, 2020 om 00:25
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Waarom vertelt u niet het hele verhaal? Met halve informatie kan niet veel aangevangen worden.
In ieder geval is het verre van fatsoenlijk om vandaag te melden dat u morgen niet meer gebruik van die diensten wenst te maken en knollebol dan weg wilt halen.
Dat vermelden van "zwart" is totaal overbodig en net zo onfatsoenlijk.

Magnum007
door Magnum007 Mar 31, 2020 om 00:33
594 Antwoorden / 2 Vragen

Nou nou Aurora,

Ik vind de actie van deze illegale dierenstalling buiten proporties.....

Zou jij ook zo reageren als het jouw eigen paard was?

ne
door neodutchio Mar 31, 2020 om 08:23
5165 Antwoorden / 12 Vragen

Magnum, weet u meer dan dat wij weten?

diumenge
door diumenge Mar 31, 2020 om 08:37
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Magnum heeft een hele grote fantasie.

Ar
door AriEllis Mar 31, 2020 om 10:45
57 Antwoorden / Vragen

@Magnum007 Hoe kom je erbij dat het om een illegale dierenstalling gaat? Dat er hier zwart betaald wordt is heel iets anders.

tijger1
door tijger1 Mar 31, 2020 om 18:25
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@ariellis

Hoezo zwart betaald? Er wordt met contant geld betaald, maar dat is niet zwart.

Ar
door AriEllis Apr 1, 2020 om 10:13
57 Antwoorden / Vragen

Jawel @Tijger. Ts schrijft dat toch zelf in de op.

panter22
door panter22 - Mar 31, 2020 om 09:03
6599 Antwoorden / Vragen

Je mondeling afgesproken dat je paard daar mag worden gestald en dat je de maandelijkse stallingskosten voor het begin van de nieuwe maand betaalt. Dat heet een mondelinge overeenkomst.
Je zegt ik kan aan het eind van de betaalde maand,  mijn paard ophalen en dat is het.
De stallingshouder zegt dat jullie een maand opzegtermijn hebben afgesproken.
Bewijzen kun je niets, want er staat niets op papier. De stallingshouder heeft je paard en aangezien je duidelijk hebt gemaakt dat je de volgende maand niet gaat betalen, houdt hij dat paard in de stalling.
Of het nu zwart is of wit, maakt niet uit.
Wat nu? Een maand opzegtermijn is gebruikelijk als je iets huurt voor onbepaalde tijd en per maand betaalt.
Jij zegt dat het anders en dan is het aan jou om dat te bewijzen. Dat kun je niet.
Dus maar gewoon die maand betalen. En je mag je paard volgende maand daar nog stallen.

va
door vanlotjegetikt - Mar 31, 2020 om 09:12
809 Antwoorden / Vragen

Ts, lees eens de regels van de KNHS en FNRS als het gaat om paarden  vervoer verzorging ed in deze periode
Paarden van buiten mogen niet op vreemd terrein komen. Dus geen enkele stalling zal je nu mogen ontvangen. Alleen eigenaren en of verzorgers mogen op het erf komen. Houdt in dat je je paard alleen maar in je eigen achtertuin kan parkeren en nu ga jij zeiken over regeltjes. Dit dus los van je opzeggingsverhaal.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Mar 31, 2020 om 10:31
16885 Antwoorden / 202 Vragen

U heeft een mondelinge overeenkomst hoewel dat niet bewijsbaar is. Omdat u zwart heeft betaald heeft de staleigenaar ook geen bewijs.

Dat gezegd hebbende lijkt het mij toch het beste dat u in ieder geval nog vandaag een opzeggingsbrief aan de staleigenaar overhandigd en de kosten voor één maand en daarna snel met uw paard vertrekt. Ik zeg dat om te voorkomen dat u zelf problemen ondervindt omdat u zoals u zegt zwart heeft betaald  en zie dan deze info als waarschuwing m.b.t. ook uw onrechtmatig handelen: https://financieel.infonu.nl/belasting/74703-zwart-werken-en-de-gevolgen.html

tijger1
door tijger1 Mar 31, 2020 om 18:27
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Wat nou zwart betaald. En er is al opgezegd, maar de Ts wenst juist niet te betalen. En wat voor problemen? Prive een paard stallen, prive een vergoeding ontvangen.

aurora1
door aurora1 Mar 31, 2020 om 19:09
15645 Antwoorden / 6 Vragen

+10

justmeagain
door justmeagain Mar 31, 2020 om 23:01
623 Antwoorden / 8 Vragen

Heremiet leest weer niet

ne
door neodutchio - Mar 31, 2020 om 13:12
5165 Antwoorden / 12 Vragen

Een van de grootste artiestenmamagers van Nederland werkte nooit met contracten. En dan geen kleine artiesten, George Baker, BZN, The Cats. Pas bij Jan Smit werden er zaken schriftelijk vast gelegd, puur uit voorzorg vanwege zijn leeftijd. En toch was er niets illegaals aan.

Magnum007
door Magnum007 Apr 1, 2020 om 00:26
594 Antwoorden / 2 Vragen

Zou Jan Smit daarom overspannen thuis zitten?;-)))

ekiem
door ekiem - Mar 31, 2020 om 19:41
676 Antwoorden / 100 Vragen

Goedenavond,

Persoonlijk zou ik op een nette manier ,dus met 1 maand opzeg termijn, opzeggen. Ongeacht of je nu "zwart "betaald of niet. Waarom zo kort van te voren ?
Wat gij niet wilt dat u geschied, doe dat ook een ander niet !

Fijne avond, Ekiem

Magnum007
door Magnum007 Apr 1, 2020 om 00:33
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Ekiem,

Ben jij ook zo royaal met fooien?

Brutalen hebben de halve wereld......;-)))

ne
door neodutchio Apr 1, 2020 om 07:50
5165 Antwoorden / 12 Vragen

Het paard weghalen zonder overleg en dar 1 dag van te voren vindt u dan niet brutaal?

Magnum007
door Magnum007 Apr 1, 2020 om 14:21
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Neotdutchio,

Ik vind dat niet brutaal.

Betaal jij je zwager voor het stallen van je caravan op zijn boerderij ?

me
door mein33 - Apr 1, 2020 om 09:55
5658 Antwoorden / 28 Vragen

OOR NEODUTCHIO 1 APR. 2020 OM 00:07
3244 ANTWOORDEN / 11 VRAGEN

Magnum, u kent de locatie en de mensen waar het paard staat?

Zal nu wel 'stond' zijn aangezien 31 mrt. als ophaaldatum aangegeven is/was ?!   ;-))
T.s zal best wel enige pecunia hebben gedoneerd om de edele viervoeter mee te mogen/kunnen nemen.

Tr
door Trostomaat - Apr 1, 2020 om 15:19
239 Antwoorden / Vragen

U bent niet verplicht het paard daar nog een maand te laten staan.
U bent mogelijk wel verplicht die maand te betalen.
Als de laatste het geval is, het standpunt van de staleigenaar dus, en de betalingtermijn is daar (wat gezien de afspraak zo is de laatste dag van de maand) kan de eigenaar verhinderen dat u het paard meeneemt zo lang u niet betaald heeft.

1paul
door 1paul - Apr 1, 2020 om 15:28
3173 Antwoorden / 0 Vragen

Je kunt per dag je paard weg halen zonder opzegtermijn aan te houden...