me
door menno91 Jan 1, 2006 om 23:23
Geldzaken & recht

"Oude"Discotheek munten niks meer waard?

Bij ons in de buurt is een Discotheek die vanaf 1 januari 2006 nieuwe munten in omloop heeft gebracht.
De "oude"munten kan je niet meer mee betalen.

Op de "oude"munten staat: Geldig t/m 31dec2005

Nu snap ik dat je er niet meer mee kan betalen maar is het zo dat het bedrijf zomaar je geld mag houden die je er voor betaald hebt?

Of moeten ze deze munten inwisselen tegen nieuwe?

1687 5 Rapporteer

ijzerbroot
door ijzerbroot - Jan 4, 2006 om 12:00
460 Antwoorden / 6 Vragen

Beste menno91,

die consumptie-munten zijn toch vergelijkbaar met tegoedbonnen/ kado-bonnen? Het lijkt me daarom dat u de oude munten, eventueel met bijbetaling, moet kunnen omwisselen in nieuwe...

IJzerbroot

dolfijn25
door dolfijn25 - Jan 4, 2006 om 12:46
66 Antwoorden / 28 Vragen

volgens mij is het zo dat als ze aan te voren aan geven dat de muntjes worden vervangen voor andere (in feite geven ze je dus de tijd om die oude kwijt te raken.) zij volledig in hen recht staan.

Daarbij staat er op de muntjes geldig tot 31-12-2005 ik neem aan dat die tekst er niet voor niks op staat......

waarschijnlijk heeft u ook de tijd gehad om de oude te vervangen voor nieuwe meestal heeft de discotheek wel z,n aktie dat je je oude muntjes mag inleveren en je er de nieuwe voor terug krijgt.

dolfijn25
door dolfijn25 - Jan 4, 2006 om 12:48
66 Antwoorden / 28 Vragen

@ijzerbroot

als ik een tegoedbon heb met een datum dat ik hem voor die tijd moet inleveren cq gebruiken dan heb ik volgens mij pech als ik later dan de genoemde datum kom met die bon of vergis ik me nu?

sp
door speedy121979 - Jan 4, 2006 om 12:50
4 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

Wanneer op consumptiebonnen een geldigheids datum staat, zijn deze na verstrijken van die datum ook niets meer waard.

Verder is een horeca ondernemer ook niet verplicht gekochte consumptie bonnen terug te nemen of om te ruilen.

Doet hij dit wel, dan is dit alleen maar een extra service.

ijzerbroot
door ijzerbroot - Jan 4, 2006 om 15:37
460 Antwoorden / 6 Vragen

@ dolfijn

u heeft gelijk (volgens postbus 51) wanneer het over een tegoedbon gaat. Ik kon geen info vinden over consumptiebonnen/ -munten.